וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: רשת 13 תשלם לליאור שליין 9 מיליון עקב ביטול "גב האומה"

24.12.2020 / 21:23

לאחר שתבע 30 מיליון שקלים מרשת עקב ביטול תכניתו בערוץ, הגיע המגיש לפשרה עם רשת 13 במסגרת הגישור ביניהם - וסוכם כי שליין יקבל כ-9 מיליון שקל. בכתב התביעה שהגיש נגד רשת טען כי מנהל התכניות אמר למנהלו כי הוא מעדיף תכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת"

ליאור שליין מארח את אהוד ברק בהיכל התרבות/צילום: עמית סלונים

איש הטלוויזיה ליאור שליין ורשת 13 הגיעו לפשרה במסגרת הגישור ביניהם, לפיה שליין יקבל כ-9 מיליון שקלים על ביטול תכניתו "גב האומה" - כך אומרים בסביבת המגיש. שליין ורשת סרבו להגיב.

בספטמבר נודע כי שליין תובע 30 מיליון שקל מרשת 13 לאחר שהחוזה עמו בוטל. חברת ההפקות "אלבינו הפקות", אשר הפיקה את "גב האומה", טענה בכתב התביעה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורכי הדין יוסי עבאדי ויואב הרטמן כי לפי ההסכם של שליין עם רשת, נותרו לפי החוזה 116 תכניות, כאשר עלות הפקה של תכנית עומדת לטענת שליין על 400 אלף שקלים.

בכתב התביעה נכתב כי בסוף 2018 ניהלה רשת משא ומתן עם שליין לחתום על חוזה ארוך טווח שיאריך את ההסכם הראשוני עד אוקטובר 2022 תוך התחייבות מצד רשת להכפלת מספר התכניות הכלולות בהסכם ושאינו ניתן לביטול חד צדדי. לדברי שליין, הסיבות להארכת החוזה היו הערכה של רשת לתכנית ורצונה של רשת למנוע התקשרות של שליין לערוצים אחרים.

גב האומה, ליאור שליין. רשת 13, צילום מסך
יפוצה על ידי רשת ב-9 מיליון שקלים. ליאור שליין/צילום מסך, רשת 13

לפי כתב התביעה, בינואר 2019 אכן נחתם חוזה בין שליין לרשת שכלל הזמנה של 100 תכניות ו-8 לקטים לתקופה של שנתיים ועד 30 באוקטובר 2022. לטענת שליין, בהסכם אין אפשרות לצד כלשהו לבטל את ההתחייבות להזמנת מלוא התכניות, רק אם רשת תחדל להיות בעלת רישיון לשידורי טלוויזיה בישראל. בכתב התביעה נכתב כי ההסכם קבע עלות של 300 אלף לתכנית ולאחר מכן רשת החלה לשלם 400 אלף שקל לתכנית, "כפי שהופיע בהצעות תיקון ההסכם". "הנתבעת הזמינה עוד 108 תכניות, נוספות ל-8 שנותרו לשידור, ובסך הכול 116 תכניות ממאי 2020 בעלות של 400 אלף שקל פלוס מע"מ לתכנית. זהו איפוא ההסכם המחייב בין התובע לנתבעת", נכתב.

שליין טען בכתב התביעה כי "בתחילת חודש אפריל פנה מר מאיר קוטלר, בשם התובע, אל מנהל התכניות עמי גלאם, והציע כי לרגל משבר הקורונה, התכנית תחזור באופן מיידי למסך למספר פרקים. גלאם השיב כי הוא מעדיף תכנית "פחות ביקורתית ויותר מחבקת"".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully