וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו 12 המועמדים ב"רשימה הארוכה" לפרס ספיר 2020

27.12.2020 / 12:13

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020, בחר את 12 הספרים המועמדים לפרס ("הרשימה הארוכה"). בין המועמדים איל מגד, עודה בשאראת, רועי חן, יוסף בר יוסף וסמי ברדוגו. במלאת 20 שנה להיווסדות פרס הביכורים כמעט יוכפל ויעמוד על 75 אלף שקלים

אייל מגד. יונתן בלום,
מועמד ברשימה הארוכה של פרס ספיר. איל מגד/יונתן בלום

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020 הכריז באיחור על בחירת 12 הספרים המועמדים לפרס ("הרשימה הארוכה"), שמציין 20 שנה להיווסדו.

המועמדים שנבחרו ב"רשימה הארוכה" לשנה זו הם אסתר אטינגר על הספר "שלום לך דודי" (הוצאת כרמל), אדוה בולה על הספר "בריכה עירונית" (כנרת זמורה דביר), סמי ברדוגו על הספר "חמור" (הספרייה החדשה), יוסף בר יוסף על הספר "אבא, בן, סבתא דינה" (הספריה החדשה), עודה בשאראת על הספר "דוניא" (עם עובד), רועי חן על הספר "נשמות" (כתר), מתן יאיר על הספר "פחות קוצים" (ידיעות ספרים), איל מגד על הספר "חיים שנעזבו" (ידיעות ספרים), גיא עד על הספר "ויקי ויקטוריה" (אסיה), יעקב צ' מאיר על הספר "נחמיה" (ידיעות ספרים), עילי ראונר על הספר "בשבח המלחמה" (כנרת זמורה דביר), ואסף שור על הספר "ארזת לבד" בהוצאת כתר.

מתוך שמות אלו יבחרו חמישה ספרים שיהיו המועמדים הסופיים לפרס ("הרשימה הקצרה"), לצד הרשימה הקצרה בספר הביכורים. במהלך פברואר ייבחר מתוכם הזוכה בפרס ספיר לספרות. כל אחד מ-12 הסופרים שנבחרו ל"רשימה הארוכה" יזכה למענק בסך 20 אלף שקלים, חמשת הסופרים שספריהם יבחרו ל"רשימה הקצרה" יזכו למענק בסך 40 אלף שקלים, והזוכה בפרס ספיר לספרות יזכה ב-150 אלף שקלים וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת לפי בחירתו. מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. בנוסף, לרגל חגיגות 20 שנה להיווסדות הפרס הוחלט להגדיל את סכום המענק לספר הזוכה בפרס הביכורים ל-75 אלף שקלים (במקום 40 אלף שקלים שהוענקו בשנים קודמות). בראש חבר השופטים עומדת עו"ד אמי פלמור.

"להוקיר את הספרות"

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "השנה אנו מציינים בגאווה גדולה 20 שנות פעילות של הפרס. פרס ספיר שנוסד בשנת 2000 הפך ברבות השנים למוסד יוקרתי ומוערך שזוכה להתעניינות רבה, הן בקרב קהילת הסופרות והסופרים בישראל והן בקרב הציבור כולו. מפעל הפיס ימשיך להוביל את המוסד החשוב הזה גם בשנים הבאות וזאת במטרה להוקיר את הספרות העברית שהיא אבן יסוד בתרבות הישראלית ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully