וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ליאור ייני הלך לעולמו בגיל 84

2.1.2021 / 19:24

ליאור ייני - איש להקת התרנגולים והחמציצים המוכר בזכות כמה קלאסיקות ישראליות כדוגמת "בואי לאילת", "בואי לאילת", "אגדה יפנית", "בדומיה" ו"מה בסך הכל צריך אדם" - הלך לעולמו במוצאי שבת בבית החולים איכילוב בתל אביב. הוא היה בן 84 במותו

הזמר והשחקן ליאור ייני הלך לעולמו הערב (שבת) בבית החולים איכילוב בתל אביב.

ייני התפרסם בזכות השתתפותו בלהקות התרנגולים והחמציצים, ולאחר מכן בקריירת סולו שהנסיבה כמו קלאסיקות ישראליות כמו "בואי לאילת", "אגדה יפנית", "בדומיה" "היא יושבה בחלון" ו"מה בסך הכל צריך אדם" מתוך המחזמר "איי לייק מייק".

ייני היה פעיל בעיקר בשנות השישים והשבעים בישראל, ראשית החל מ-1963 כחלק מהתכנית השנייה של להקת התרנגולים תחת ניצוחה של נעמי פולני, לצד גברי בנאי, שייקה לוי, ישראל פוליאקוב, עליזה רוזן, דבורה דותן ואחרים. לאחר מכן השתתף עם חלק מהחברים בלהקת החמציצים, אף היא תחת פולני. ייני ופולני נישאו בשנים הללו והתגרשו ב-1970, אחרי שהולידו שני ילדים - הזמר יותם ייני ואיה.

ב-1967 החל ייני בקריירת הסולו שלו עם "שיר הכרם" שביצע עבור הסרט "הוא הלך בשדות" ו"עמיחי" עבור הסרט "סיירים", שבו גם שיחק. שנתיים לאחר מכן במופע "הלוך הלכה החבריא" היא ביצע את השיר "בדומיה", שהפך להצלחה גדולה. אלבומו הראשון של ייני יצא ב-1970 ובו היה כלול אחד מלהיטיו הגדולים והמוכרים ביותר, "בואי לאילת".

קריירת המשחק של ייני כללה מלבד האמורים את התפקיד הראשי במחזמר "איי לייק מייק" ב-1968, הסרט "לאן נעלם דניאל וקס?" ב-1972, שבמסגרתו ביצע את "אגדה יפנית" שהלחין אריאל זילבר, ואחרים. מספר שנים לאחר מכן עזב ייני את ישראל ועקר לצרפת, ואחרי שובו בשנות השמונים השתתף בעיבוד של תיאטרון הקאמרי ל"עלובי החיים" בתפקיד המפקח ז'אבר לצד דודו פישר.

אחרי שובו לישראל התחתן ייני עם רותי פולני, אחייניתה של נעמי, ולשניים נולד בן - שרן ייני, לימים כדורגלן מכבי תל אביב.

להקת התרנגולים. רפרודוקציה, ראובן קסטרו
ליאור ייני/ראובן קסטרו, רפרודוקציה

הזמר והמוזיקאי רוני ידידיה ספד לייני בשיחה עם וואלה! תרבות: "ליאור הוא מדור הנפילים של המוזיקה הישראלית. אחד הקולות הכי יפים. שילוב נדיר בין המון עוצמה בשירה, שלא שומעים הרבה, ומצד שני הגשה תיאטרלית, כי הוא לא היה רק זמר אלא גם שחקן נהדר. בנוסף היה לו טעם מוזיקלי משובח, שהתבטא בבחירת השירים שלו ובהם 'בואי לאילת' ו'אגדה יפנית'. כילד נחשפתי ללהקת התרנגולים שבה היה חבר ולקלאסיקות שבהן השתתף, והתחננתי שיקנו לי את התקליט. בהמשך היה כוכב ענק במחזמר 'איי לייק מייק'".

"כשהשתחררתי מהצבא, יום אחד ליאור ייני מתקשר אליי. הוא היה צריך מישהו שילווה אותו בהופעות, ובא אליי הביתה. עבדתי עם ליאור שנתיים. הוא היה מצד אחד כוכב ענק ומצד שני אדם טוב לב. נתן לי גם ללוות אותו בגיטרה וגם לשיר איתו. האישיות שלו היתה נעימה וכיפית, אי אפשר היה שלא לאהוב אותו. לאחר שחלפו שנים רבות, לפני כשנה הקלטתי איתו את 'ערב כזה', שהפך לשיר האחרון שהקליט וצילם לו קליפ. הוא היה אז כבר חולה ולא יצא מהבית. הוא נורא רצה לצלם את הקליפ אבל גם נורא חשש מזה. הוא התגבר על החששות, יצא מהבית לאחר ימים רבים שלא יצא ממנו וצילם את הקליפ. הוא היה חלש, אז רוב הזמן ישב על כיסא. וכשהוא שר בצילומים - הוא קרן מאושר. נורא עצוב שהוא לא הצליח להתגבר על המחלה".

ליאור ייני. נאור רהב, אתר רשמי
ליאור ייני/אתר רשמי, נאור רהב
לשימוש חד פעמי | ליאור ייני. יוסי אלוני, מעריב, אתר רשמי
ליאור ייני/אתר רשמי, יוסי אלוני, מעריב
ליאור ייני. משה מילנר, לע''מ, אתר רשמי
ליאור ייני/אתר רשמי, משה מילנר, לע''מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully