וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב עשוי מזהב (והרבה כסף): ניל יאנג מכר חצי מהקטלוג תמורת 150 מיליון דולר

כמה שבועות אחרי עסקת הענק בה מכר בוב דילן את קטלוג השירים שלו תמורת סכומי עתק, הסינגר-סונגרייטר המשפיע הולך בדרכו ומוכר את התמלוגים מהשמעות יותר מאלף משיריו ברדיו ובטלוויזיה. הרוכשת, קרן "היפנוסיס", מחזיקה גם בקטלוגים של בלונדי, מארק רונסון ובארי מנילו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חברת ההשקעות "היפנוסיס" רכשה כ-50% מקטלוג השירים של הסינגר-סונגרייטר ניל יאנג - כ-1,180 שירים - בעסקה המוערכת בכ-150 מיליון דולר - כך דווח הבוקר (רביעי). הרכישה מצטרפת לשורת עסקאות דומות שנעשו לאחרונה, ובמסגרת הבולטת שבהן נמכר קטלוג השירים המלא של בוב דילן בעבור כ-400 מיליוני דולרים, על פי ההערכות.

מבול העסקאות מצביע על כך שלעומת שווקים אחרים, שטולטלו קשות בשנה האחרונה לנוכח המשבר הכלכלי העולמי הקשור בהתפשטות מגיפת הקורונה, או אפיקים אחרים של עסקי המוזיקה כמו הופעות חיות ומכירות אלבומים, השמעות שירים מזוהות כעסק רווחי ויציב למדי.

ניל יאנג. AP
ירוויח מאות מיליוני מהעסקה. יאנג/AP

העסקה, שפרטיה המלאים לא פורסמו, מעניקה למעשה את התמלוגים מהשמעות השירים ברדיו, בטלוויזיה או בכל מדיום אחר - לקרן במקום לאמן, והיא גם זאת שמעניקה את האישורים להשמעות מסוג זה. לצד זאת, לפי דיווח ב"ווראייטי", ליאנג תהיה כנראה זכות לאשר או לסרב שימושים מסוימים בשיריו. "היפנוסיס" רכשה בעבר גם זכויות לקטלוג של בלונדי, מארק רונסון, לינדסי באקינגהאם (פליטווק מק) ובארי מנילו.

ניל יאנג, מהמוזיקאים הבולטים ביותר בעולם מאז שנות ה-60 ועד היום, הקליט עד היום כמעט 50 אלבומי אולפן. בין השירים שלו שנכללו בעסקה, לפי הדיווחים, אפשר למנות את "Only Love Can Break Your Heart," ו-"Rockin' in the Free World".

  • עוד באותו נושא:
  • ניל יאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully