וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת ורשת משדרות חדשות מסביב לשעון. ברגע האמת הן בגדו בצופים שלהן

7.1.2021 / 9:55

בכל יום נתון, רגילים צופי הטלוויזיה בישראל לרצף אובססיבי של חדשות משעות הצהריים המוקדמות, ועד עמוק אל תוך הערב. אלא שדווקא כשאירוע חדשותי דרמטי באמת התרחש בוושינגטון, התזמון לא התאים לערוצים המסחריים. אין דבר, ניסיון ההפיכה יחכה עד אחרי ההדחה מבית האח

בווידאו: ליל ההסתערות על הקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

ישראל 2021 היא חלק מעולם התוכן הגדול והעשיר, ובכל זאת בכל שעה של היום בה תפתחו את מקלט הטלוויזיה שלכם על אחד מהערוצים המסחריים, סביר להניח שבמסך יפציע מולכם איש חדשות מקצועי יותר או פחות. לפעמים זאת תהיה אישה מחייכת, לפעמים תהיה לה ארשת קפואה על פניה, אבל תמיד הם ידברו חדשות, יזמרו אקטואליה, וידבררו פוליטיקה, ביטחון, מדיניות ורצינות מופתית. ככה זה. בשעות הבוקר אנשי החדשות האלה יהיו קצת יותר קלילים, בערך בשעה שלוש אחר הצהריים הם מתחילים להיות יותר רציניים ומעונבים, ואז, ברצף, הם ימשיכו עד למהדורה של לפני המהדורה של שבע בערב - עד לשיא: כל החדשות ששמעתם כל היום, אבל עם מיטב העיתונאים והפרשנים של שמונה בערב. שקט בבית, נותנים חדשות. שעה לפני חצות, יעלה שוב איש אקטואליה קליל, וייתן לנו עוד עדכוני חדשות, חשובים אפילו פחות.

אבל בין לבין? בדקה שנגמרת המהדורה המרכזית (והמאוד ארוכה), נגמרות החדשות. אין יותר. יישרף העולם ולא נספר לכם שצריך למלא דליי מים. הדוגמה המושלמת הגיעה אתמול (רביעי), כשבשעת צהריים בוושינגטון, בירת ארה"ב, החל ניסיון הפיכה אלים של תומכי טראמפ. בישראל הייתה זו בדיוק השעה בה לא משדרים חדשות אלא עושים כסף. ברשת 13 הייתה זו השעה בה נותנים לאומה את מיטב אמירות השפר של רונית הביביסטית, בעוד בקשת 12 המשיכו לתת למריאנו לנסות לחקות את נתניהו, גם הפעם זה לא היה דומה. היסטוריה מתחוללת באותם רגעים? מה אתם רוצים מאיתנו, אנחנו בכלל ערוץ מסחרי שמשדר תוכניות בידור קלילות.

כל מה שמקולקל בעידן הטלוויזיה על-שם אבי ניר הוצף אתמול, בזמן שהמון זועם, חמוש בנשק אוטומטי, איים על חייהם של סגן נשיא ארה"ב ומנהיגת הרוב הדמוקרטי בקונגרס (מספר 2 ו-3 בשרשרת הממשל אחרי הנשיא). כבר התרגלנו לקידושו של רצף שידורי החדשות הבלתי נגמר, שמשדר מדי יום ערימות של אשפה טלוויזיונית בלתי ראויה לצפיה, שבעיקרה תוכן שיווקי, קידום עצמי ודרמטיזציה מיותרת של הבנאלי. התרגלנו לכך שגם איי התוכן שבין משדרי החדשות הם כמעט תמיד ריאליטי ברמה כזאת או אחרת. ריאליטי חתונות, ריאליטי אוכל, ריאליטי שירה, ריאליטי חוסר מודעות. ואז, מגיעה השעה הנדירה בה כל העולם צופה יחד ברגע חדשותי היסטרי ואולי גם היסטורי, ואותם ערוצי חדשות שוכחים את התפקיד שהם לקחו על עצמם, ופשוט מתעלמים מהניוז. סביר להניח שהעיתונאים בנווה אילן תלשו את השערות שלהם כשראו שהם לא עולים לשידור. גם הם ידעו שהם בוגדים בצופים הנאמנים שלהם.

האח הגדול רונית הביביסטית. רשת 13, צילום מסך
כל העולם צופה בניסיון הפיכה אלים? שקט בבקשה, נותנים רונית הביביסטית עכשיו/צילום מסך, רשת 13

עם כל הכבוד לסיפור האהבה המהונדס, והמבוים, והצפוי, והפתטי, והבלתי אמין והידוע מראש שיש כרגע באח הגדול (אני לא צופה, אבל תמיד יש כזה) - זה לא יותר דרמטי ממעמד מטורף בו אלפי פורעי חוק מנסים להכניע את הדמוקרטיה הגדולה בעולם, כשעל הפרק עומדים הרוגים, שימוש בירי חם והשתקה דיגיטלית של האיש החזק בעולם.

העובדה שהפלטפורמה של חברות החדשות הוא ערוץ טלוויזיה מסחרי, מביאה לא פעם לפארסות ברמות כאלה ואחרות. ברור שאי אפשר לפרוץ לשידור באמצע תכנית מסחרית לכל ידיעה חדשותית, בטח במדינה כמו ישראל. אלא שזה לא תירוץ. אם הערוצים משדרים כל היום חדשות, הם לא יכולים להתעלם מהדבר הכי גדול שקורה כרגע בעולם רק כי זה לא מתאים להם ללוח השידורים. החדשות לא נגמרות ברגע שיונית לוי אומרת "ערב טוב והמשך צפייה מהנה", והאחריות של חברות החדשות, ובטח של הערוצים שקיבלו רישיון לשדר טלוויזיה מסחרית לציבור - היא כלפי הציבור. אתמול הם בגדו בציבור הזה. ועכשיו לפרסומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהומות בבניין הקונגרס בוושינגטון, ארצות הברית, 7 בדצמבר 2021. רויטרס
אופסי, פספסנו ניסיון הפיכה. המהומות בוושינגטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully