וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה מוכשר בטירוף": השחקן יובל סטוניס מת מסרטן בגיל 37

12.1.2021 / 18:07

השחקן והקומיקאי הובא למנוחות בבית העלמין החדש של הרצליה. הוא זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר על תפקידו בהצגה "דרקונים זונות", וכיכב בהצגות נוספות ובסדרות "המובילים" ו"גאליס"

יובל סטוניס. מתוך עמוד הפייסבוק של יובל סטוניס ז"ל, צילום מסך
"שחקן ויוצר מוכשר ואהוב". השחקן יובל סטוניס/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של יובל סטוניס ז"ל

השחקן והקומיקאי יובל סטוניס הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בביתו ברמת גן בגיל 37, לאחר מאבק במחלת הסרטן בקיבה. הוא הובא למנוחות אחר הצהריים בבית העלמין החדש של הרצליה.

סטוניס נודע בעיקר מתפקידיו בסדרות "המובילים" ו"גאליס". הוא זכה בספטמבר 2018 בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר, על תפקידו בהצגה "דרקונים זונות" של תיאטרון נוצר, שכתב בועז דבי וביים ערן בן צבי. בנוסף, זכה בשנת 2011 בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים על תפקידו בהצגה "החופש לזוז" שכתבו גדעונה רז-עיסא ושרון בורשטיין וביים נורמן עיסא.

בחודש מאי, כתב סטוניס בעמוד הפייסבוק שלו: "רוצה לשתף אתכם שבפברואר אובחנתי עם סרטן בקיבה, ומאז עברתי ארבעה טיפולי כימו ושלושה ביולוגיים, שעזרו להקטין את גושיקו. וברביעי הקרוב נכנס לניתוח כדי להתנקות לחלוטין אז האנרגיה ששלחתם מורגשת ומבורכת עד מאוד אז שוב תודה. בתמונה בחורצ'יק שהסרטן לא ינצח. חיוך ואופטימיות לכולם ולעולם".

סטוניס נולד בתל אביב במאי 1983. הוא למד בסטודיו למשחק ניסן נתיב בתל אביב. הוא שיחק בין השאר בסדרות ובהן "המובילים" בתפקיד הראשי בדמותו של תומר דגני, "גאליס", "נויורק", "השועלים" ו-"המועדון של לוגי", וכן השתתף בהצגות ילדים בתיאטרון אורנה פורת ובהן "הניצחון הסופי", "שרלוק הולמס", "מוזיקה של אגדה" ו-"תיבת נח"; "ילדיסקו" בתיאטרון המדיטק בחולון; "שוליית הקוסם" של תיאטרון מופע; "רומיאו ויוליה" של תיאטרון תמונע; ובמופע הבידור "קומיקזה" לצד דביר בנדק, אבי גרייניק ואחרים. בשנת 2010 כתב, ביים ושיחק בסרט "האיש שלא ידע לצחוק" בשיתוף מגמת הקולנוע של תלמה ילין. בנוסף, הופיע במספר פרסומות.

בתיאטרון אורנה פורחת לילדים ולנוער ספדו לו. "יובל סטוניס, שחקן ויוצר מוכשר ואהוב, אדם מלא קסם אישי, רגיש ונעים, הלך הלילה לעולמו בטרם עת", נכתב בפייסבוק מטעם המוסד. "תיאטרון אורנה פורת שולח את תנחומיו הכנים למשפחה בתפילה שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

בתיאטרון נוצר כתבו אף הם בפייסבוק דברים דומים לזכרו. "הלילה הלך מאיתנו השחקן יובל סטוניס, חבר הלהקה, חבר של אנשים וחבר", נמסר. "שחקן מוכשר בטירוף עם אנרגיה מתפרצת ולב רחב-רחב, שניכר על הבמה וגם מחוץ לה. פרטנר נהדר, גם לקולגות שלו על הבמה וגם לבמאים שעבדו איתו, מוכן להתנסות ולנסות כל רעיון, מוכן לקפוץ למים אם צריך או לא צריך. איש מצחיק ונוגע ללב. נתגעגע אליו מאוד. הבמה תהיה פחות שמחה בלעדיו".

קבוצת התיאטרון אורתו-דה, במסגרתה שיחק בשתי הצגות, ספדה לו בפייסבוק: "נפרדים ממך יובל סטוניס בדמעות רותחות ובכאב מפלח חזה. היית שחקן יוצא דופן, קומיקאי נדיר, וירטואוז בכל תפקיד שנגעת בו ומעל לכל חבר טוב, מאור גדול של שמחה ואהבה ויקר ללב כל כך. התפקידים שמילאת בתיאטרון ובחיינו יישארו מיותמים וחסרים אותך. נוח בשלום סטוניס אהובנו. תישאר בליבנו תמיד".

השחקן בן יוסיפוביץ' ספד לסטוניס: "האדם הכי שמח והאור הכי מאיר כבה היום. יהי זכרו ברוך". העיתונאי והיוצר שי להב כתב עליו: "יובל סטוניס, שחקן נהדר ובנאדם מתוק ומיוחד, הלך לעולמו. הוא השתתף בהצגה שלנו 'ילדיסקו', שעלתה במרץ בתיאטרון המדיטק, והתבשר על המחלה הארורה ימים לפני הצגת הבכורה. מה שלא מנע ממנו לתת בה את כל כולו ולגלם תפקיד מלא אנושיות ויופי. נזכור אותו תמיד כמו שהיה כאן, על הבמה. חייכן ושובה לב".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ההצגה "דרקונים וזונות" של תיאטרון נוצר. דויד קפלן, תיאטרון נוצר,
סטוניס בהצגה "דרקונים וזונות" (צילום: דויד קפלן, תיאטרון נוצר)/דויד קפלן, תיאטרון נוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully