וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש עונה לחולדאי: "ענף התרבות יוחזר רק לאחר החלטת ממשלה"

בהתייחס ליוזמת ראש עיריית תל אביב לפתוח את מוסדות התרבות עבור מי שקיבלו שני חיסונים, כתב המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי לשר התרבות חילי טרופר כי רשות מקומית "אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות"

בווידאו: חולדאי מציג את הקמפיין ומבהיר שהוא מתכוון להוביל את הגוש/צילום דוברות "הישראלים"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי כתב היום (ראשון) לשר התרבות חילי טרופר בהתייחסו ליוזמת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לפתוח את ענף התרבות בתחומיה והבהיר כי "רשות מקומית - גדולה ונכבדה ככל שתהא - אינה רשאית לעשות דין לעצמה ולגבש באופן עצמאי כללים להחזרת ענף התרבות לפעילות". נזרי מבהיר כי רק החלטת ממשלה תאפשר פתיחה של מוסדות התרבות.

נזרי ענה לטרופר בתשובה לשאלה על סמכותם של ראשי רשויות לגבש כללים לחזרת ענף התרבות בתחומי הרשויות שעליהן הם אמונים. בתגובתו הבהיר המשנה ליועץ המשפטי כי הדרך המשפטית לפתוח לציבור את מוסדות התרבות היא באמצעות ביטול האיסור או אי הארכת תוקפו בידי הממשלה, ומובן כי כל עוד האיסור עומד בתוקפו, רשות מקומית אינה רשאית לעשות דין לעצמה. נזרי ציין כי בימים אלו פועל משרד הבריאות בתיאום עם משרד התרבות ועם הייעוץ המשפטי לממשלה לשם גיבוש מתווה של "תו ירוק" שנועד, בין היתר, להחזיר את מוסדות התרבות לפעילות, כאשר המצב הבריאותי יאפשר זאת בהתאם להחלטות הממשלה והכנסת.

הצהרה של רון חולדאי במתחם החיסונים לקורונה בבכיכר רבין, ת"א 31 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
חולדאי (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

"רק אחרי הסגר"

"ראש העיר עשה את החשבון. ברגע זה יש רבע מיליון מחוסנים קומפלט, שעברו את החיסון השני ואין להם סכנה, ועוד שבועיים המספר יהיה 2 מיליון", אומר לוואלה! תרבות מקורב לחולדאי. "אז הוא אמר 'אין שום סיבה אפידמיולוגית בריאותית שמי שמחוסן במאה אחוז לא ייהנה מתרבות. ואם הוא ושכמותו וגם מי שיבצע את התרבות מחוסן במאה אחוז - לא יסוכן אף אחד. הכוונה היא לפתוח את התרבות רק אחרי שיסתיים הסגר, לא קודם. אם יעלו הצגת יחיד או קומדיה לשניים בבימרתף, כל אחד בקהל יציג בכניסה שחוסן פעמיים נגד קורונה ושהוא לחלוטין בריא, וגם השחקנים, התאורן והמלבישה חוסנו - אף אחד לא יהיה בסכנת הידבקות. כנ"ל רביעייה קאמרית או מופע מחול של שלושה שחקנים בסוזן דלל. לא מדובר כרגע ב-2,700 אנשים שיבואו להיכל התרבות לראות את שלמה ארצי. לא נעשה מחזמר עם 22 משתתפים שלא חוסנו. הכוונה היא כרגע לכל הפחות לאירועים באולמות שהם בניהול ישיר של העירייה, בפני כמה עשרות, מאה או מאתיים אנשים"

"ההמתנה עם פתיחת עולם התרבות כרגע היא אך ורק פוליטית", הוסיף המקורב לחולדאי. "כי ראש הממשלה רוצה לייצר תמונת ניצחון לשבוע שבועיים לפני הבחירות, עם אקסטזה כללית במדינת ישראל, ומבחינת ביבי שבינתיים חודש שלם 150 אלף איש יישארו בבית ולא יהיה להם ממה לאכול".

(עדכון, 20:05) הערב התקיימה שיחת זום בין מנכ"ל עיריית תל אביב לבין מנהלי מוסדות תרבות בעיר. המנהלים שיתפו בתסכול שלהם משיתוק התעשייה, והמנכ"ל ביקש מהם להציע הצגות ומופעים שיוכלו להציג במתווה של חולדאי. בישיבה הבהירה העירייה למוסדות כי היא אינה מבקשת מאף אחד לעבור על החוק וכי היא מבקשת להגיע להסכמות עם משרד התרבות ומשרד הבריאות.

עוד בוואלה!

חולדאי: "עוד 10 ימים אפתח את מוסדות התרבות למי שקיבל שני חיסונים"

לכתבה המלאה
עברי לידר ומוקי. עומר קידר,
"רק באישור ממשלה". עברי ומוקי (צילום: עומר קידר)/עומר קידר

בבוקר הודיע חולדאי כי בתחילת פברואר יורה לפתוח את כל מוסדות התרבות בתל אביב לכל מי שקיבל שני חיסונים. "לא נחכה לממשלה של ביבי-גנץ שלא יודעת לנהל כלום. אצלנו זה מעשים ולא דיבורים. ככה באמת חוזרים לחיים ולא רק עוסקים במסיבות עיתונאים". בריאיון לקלמן-ליברמן בכאן ב' הוסיף חולדאי: "נפתח את אולמות התרבות מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד. אי אפשר לחכות עד היום האחרון לפני הבחירות כדי שנתניהו יגיד 'הנה, פתחתי לכם'. אין סיבה שמי שהתחסן לא יוכל לבוא לקאמרי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר בתגובה כי חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. "ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התיעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו". סגנו יואב קיש הוסיף: "חולדאי ממשיך עם האנרכיה והפופוליזם בזמן שישראל מתמודדת עם עלייה בתחלואה ונלחמת על חיי חולים קשים. הניסיונות הפתטיים של חולדאי לקושש קולות על גבם של תושבי תל אביב, עלולים לסכן חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully