וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק המוזיקלי האגדי פיל ספקטור, שהורשע ברצח, מת מקורונה בגיל 81

ספקטור, מהמפיקים המשפיעים בתולדות המוזיקה שעבד בין היתר עם להקת הביטלס ולאונרד כהן, הורשע שרצח את השחקנית לנה קלארקסון בשנת 2003. לפי דיווחים, מותו קשור בסיבוכים שנגרמו מהידבקות בנגיף הקורונה

פיל ספקטור, המפיק המוזיקלי המשפיע, שעבד בין היתר עם הביטלס ולאונרד כהן, מת בגיל 81 - כך פורסם היום (ראשון). לפי אתר TMZ, הוא מת כתוצאה מסיבוכים שנגרמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

באתר דיווחו כי הוא אובחן כחולה בקורונה לפני כארבעה שבועות ופונה לאשפוז - אך החלים כך שניתן היה להחזירו לתאו. אולם, בשל קשיי נשימה הוא הושב לבית החולים, ומותו נקבע ביום שבת האחרון.

ספקטור, שמזוהה עם טכניקת "חומת הסאונד", הורשע גם ברצח מדרגה שנייה של השחקנית לנה קלארקסון בשנת 2003, ונשלח למאסר עולם.

במהלך כל המשפט טען ספקטור כי הוא חף מפשע. פרקליטיו טענו כי קלרקסון, אותה פגש ספקטור במועדון מספר שעות לפני מותה, התאבדה עקב דיכאון שתקף אותה בשל כישלונותיה המקצועיים כשחקנית. התביעה טענה כי הירי בקלרקסון בוצע במהלך משחק אלים אותו נהג לבצע ספקטור עם נשים בעבר. במהלך המשפט ספקטור לא עלה על דוכן העדים.

פיל ספקטור. Jae C. Hong-Pool, GettyImages
מפיק אגדי - ורוצח. ספקטור/GettyImages, Jae C. Hong-Pool

ספקטור נחשב לאחד המפיקים המוזיקליים החשובים בהיסטוריה של הפופ. מורשתו הגדולה היא שיטת "חומת הסאונד" שלמעשה שינתה את התפיסה כלפי מוזיקת הפופ.

בין ההפקות עליהן חתום ספקטור ניתן למנות אלבומים כמו "Let it Be" של הביטלס, כמה אלבומים של ג'ון לנון ויוקו אונו, לרבות "Imagine", וגם "Death of a Ladies' Man" של לאונרד כהן. הוא עבד גם, בין היתר, עם הראמונס וטינה טרנר.

עם זאת, הביוגרפיה של ספקטור מציירת סיפור חיים בעייתי למדי: אביו התאבד, אחותו אושפזה במוסדות לחולי נפש וספקטור עצמו אובחן כחולה בדיכאון. בשנת 2006, במהלך המשפט הראשון, נישא ספקטור בפעם הרביעית לשחקנית רייצ'ל שורט, הצעירה ממנו בכ-30 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully