וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרויקט החדשני שמקדם תרבות ישראלית בארצות הברית

18.1.2021 / 20:17

פרויקט יצירתי וחדשני שמתקיים כעת בארצות הברית מאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות להכיר אמנות ישראלית ולקשט בה את ביתם, ועל הדרך גם מעודד את ההסברה הישראלית באמריקה

אמנם בארצות הברית אין סגר כללי, אך החיים משותקים כמעט לגמרי - בטח החיים התרבותיים ובטח בחוף המזרחי. בתוך הוואקום הזה פורח כעת פרויקט חדשני של הקונסוליה הישראלית בבוסטון, הסוכנות היהודית, הלל והעמותה האמריקאית Returning the Sparks.


כתחליף לסיורים בארץ שמן הסתם לא יכולים להתקיים כעת, הפרויקט מציע לסטודנטים בקמפוסים האמריקאים לשמור על קשר על ישראל דרך האמנות שלה. לשם כך, הוקמה ספריה אינטראקטיבית של אמנות ישראלית שמאפשרת לסטודנטים ולסטודנטיות לשוטט וירטואלית במאגר של כ-40 יצירות של אמנים ואמניות מכל קצוות הקשת של החברה הישראלית, בהם מנשה קדישמן, יובל אצילי, מוחמד ג'ולני ועוד, כשהסיור מלווה גם בפעילות הסברתית.

לכל אחת מן היצירות שמוצגות באתר הוזמן עותק פיזי שהגיע עד אמריקה, ולאחר ההתרשמות, הסטודנטים/ות מוזמנים לבחור אחת מהן ולקשט בה את החדר שלהם. בשלב הראשון, הפרויקט התקיים באוניברסיטת נורת'איסטרן, ובעקבות ההצלחה, בסמסטר האביב ייפתח סניף שני באוניברסיטת UMASS, מוסד חינוכי בגודל של עיר בישראל, שבמערב מסצ'וסטס

כבר כעת, רוב היצירות הושאלו, והפרויקט זכה לסיקור תקשורתי נרחב בתקשורת המקומית היהודית. נוסף לכך, הוא גם הוביל למעורבות גבוהה יותר בחיים היהודים ובפעילות הפרו-ישראלית.

פרויקט אמנות ישראלית בבוסטון. באדיבות הקונסוליה הישראלית בבוסטון,
מתוך הפרויקט/באדיבות הקונסוליה הישראלית בבוסטון

"אנחנו גאים להוביל את הספרייה להשאלת אמנות ישראלית", אומר מירון ראובן, קונסול ישראל לניו אינגלנד. "הפרויקט הזה הוא דרך נהדרת להכניס את ישראל אל תוך מעונות הסטודנטים ולקשט את קירותיהם עם יצירות אמנות מקוריות מהארץ, למרות שהם במרחק אלפי קילומטרים מישראל. המגוון האמנותי משקף את שלל האוכלוסיות החיות בישראל, ואנחנו מקווים שמגוון יעשיר את נקודת המבט של האמריקאים לגבי ישראל ותושביה".


לפרטים נוספים, ראו האתר הרשמי של הפרויקט.

פרויקט אמנות ישראלית בארצות הברית. הקונסוליה הישראלית בניו אינגלנד,
מתוך הפרויקט/הקונסוליה הישראלית בניו אינגלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully