וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב זעירא, ממקימי תעשיית המוזיקה הישראלית, הלך לעולמו בגיל 89

20.1.2021 / 14:45

זעירא, מי שהיה בעלי חברת "התקליט", הלך לעולמו כחודשיים לפני יום הולדתו ה-90. זעירא הוציא אלבומים לאמנים רבים ובהם אריאל זילבר, אילן ואילנית, שמוליק קראוס, הגבעטרון ויפה ירקוני. בנו הוא המפיק ניצן זעירא, בעל חברת נענע דיסק

דב זעירא. מתוך עמוד הפייסבוק של דב זעירא ז"ל, צילום מסך
הבעלים של "התקליט". דב זעירא/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של דב זעירא ז"ל

דב זעירא, ממקימי תעשיית המוזיקה הישראלית ומי שהיה בעלי חברת "התקליט", הלך לעולמו כחודשיים לפני יום הולדתו ה-90. זעירא הוציא אלבומים לאמנים רבים ובהם אריאל זילבר, אילן ואילנית, שמוליק קראוס, הגבעטרון ויפה ירקוני, והיה אחד הראשונים שהוציא מוזיקה ישראלית שהושפעה מפופ אמריקני.

זעירא נולד בחיפה מרץ 1931. הוא היה חבר בתנועת הנוער " המחנות העולים" ו"התנועה המאוחדת". בשנת 1948 התגייס לפלמ"ח, ושירת בגדוד הראשון של חטיבת יפתח. לאחר מלחמת העצמאות המשיך לשרת בצה"ל, סיים קורס מ"כים בנח"ל ושימש כעוזר קצין אימון גופני חטיבתי. בשנת 1951 הוביל את הנח"ל לזכייה בארבע מדליות זהב באליפות צה"ל. זעירא היה ספורטאי מצטיין ואלוף הארץ בקרב שבע. בנוסף, היה מאמן כושר של הפועל חיפה בכדורגל.

בתחילת שנות השישים זעירא הקים את חברת התקליטים "התקליט", על בסיס חנות תקליטים בחיפה. השיר הראשון שהוציאה החברה היה "שיר הפטנטים" של אורי זוהר. לאורך השנים הוציאה החברה אלבומים לאמנים רבים ובהם הגבעטרון, אריאל זילבר, אריק לביא, יפה ירקוני, שמוליק קראוס, יוסי בנאי, אילן ואילנית, בועז שרעבי, אפי נצר, דורי בן זאב, ציפי שביט, דורון מזר ואבי טולדנו. בנוסף, החברה הפיצה בישראל אלבומים בינלאומיים של אלטון ג'ון, קט סטיבנס, שארל אזנבור, דלידה, וגם הוציאה אלבומי מוזיקה קלאסית ותקליטי ילדים.

בשנת 1972 רכשה "התקליט" את קטלוג חברת "מקולית" בה הקליטו אמנים כמו לילית נגר, ג'ו עמר, ישראל יצחקי, ריקה זראי ועוד. בשנות השבעים והשמונים הפעילה החברה, בנוסף לחנות בחיפה, את החנות בתל אביב את החנויות "בזאר התקליט" ו"התקליט".

זעירא הותיר בת ושני בנים, אחד מהם הוא הבעלים של חברת "נענע דיסק" המפיק ניצן זעירא, שבעה נכדים ונכדות ונין אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully