וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Set Me Free" הוא השיר שתבצע עדן אלנה באירוויזיון 2021

25.1.2021 / 22:20

השיר, שיבוצע על יד אלנה באירוויזיון במאי בהולנד, הוכרז במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בכאן 11 לאחר שגבר על שני שירים אחרים שעלו לגמר. בתעשייה נמתחו ביקורות על כך שהתאגיד הציג רק קליפים לשירים שעלו לגמר ולא ביצוע בימתי שלהם, "דבר הנוגד את רוח האירוויזיון"

"Set Me Free" שנכתב והולחן על ידי עידו נצר, עמית מרדכי, נועם זלטין ורון כרמי הוא השיר שתבצע עדן אלנה באירוויזיון 2021 שיתקיים במאי ברוטרדם, הולנד, כך הוכרז הערב (שני) במשדר "השיר שלנו לאירוויזיון" בהגשת לוסי איוב בכאן 11. הוא גבר על שני שירים אחרים שעלו לגמר - "או לה לה" ו"לה לה לאב" - מתוך תשעה שירים שהועמדו להצבעת הקהל ונבחרו על ידי ועדה בתאגיד מתוך כ-200 שירים שהגיעו אליו. שלושת השירים, להם צולמו קליפים, הועמדו לבחירת הקהל באמצעות אפליקציה במשך שישה ימים עד לזמן קצר לאחר פתיחת השידור הערב.

אפי נצר, שנכדו עידו הוא אחד מיוצרי השיר שנבחר, אמר לוואלה! תרבות: "אני כל כך מתרגש, הייתי כל הזמן איתו ביחד. לראות מישהו שממשיך את הדרך שלי. זה שיר מאוד מרגש, מאוד יפה. הביצוע שלה נהדר, ואני רוצה לאחל להם שיצליחו באירופה. הייתי בפסטיבלי הזמר וזכיתי במקום השלישי בשנת 1964, ובשנת 1969 זכיתי במקום הראשון עם 'בלדה לחובש'. עכשיו עידו הנכד שלי מביא כבוד עצום. זה מרגש אותי ביותר שהוא זכה בבחירת הקהל".

בתעשייה ובקרב חובבי האירוויזיון לא מעט מתחו ביקורת על כך שהתאגיד החליט להציג רק קליפים של השירים ולא ביצועים שלהם בהופעה חיה, כנהוג ברוב תחרויות הקדם אירוויזיון באירופה, ורואים זאת כדבר הנוגד מהותית לאופי התחרות. "הצגת הקליפים, עם כל הכבוד, לא נותנת לך תמונה מלאה של השירים והדבר לא נותן לנו את רוח הדברים האמיתי של האירוויזיון", אמר הערב לוואלה! תרבות אלון אמיר, מומחה לאירוויזיון ומחבר הספר "שלוש דקות של נצח" העוסק בתחרות, "אנחנו לא יודעים איך עדן תשיר בלייב, איך תהיה העמדה ואיך יהיה הבימוי. היו מקרים בעבר של שירים מעולים וזמרים מעולים אבל לא הייתה התאמה בין השיר לזמר. בגרסה המוקלטת באולפן כולם יכולים להישמע מעולה, השאלה איך זה יושב על הזמרת בלייב, איך יהיה הבימוי ומה יהיה על הבמה. ברוב תחרויות הקדם אירוויזיון באירופה מדובר על ביצועי לייב כולל בימוי, הופעה וכל החבילה. בלי קשר, אני מאחל שאלוהי הדוז פואה יהיו עם עדן אלנה, בהצלחה מאוד גדולה, והכי חשוב שתהנה מהחוויה".

השיר הזוכה

עדן אלנה. אלעד ויסמן,
עדן אלנה/אלעד ויסמן

הליך בחירת השיר לאירוויזיון לווה השנה בסערה לאחר פרסומים שלפיהם השיר "או לה לה", שהעפיל לגמר, נאלץ לשנות חלק ממילותיו בעקבות חשד שאלין כהן, בעלת ליין איפור שהייתה שותפה בכתיבתו, קידמה באמצעותו מוצר לשפתיים בחברה שבבעלותה, דבר שנאסר על פי תקנון התחרות.

עדן אלנה תייצג את ישראל באירוויזיון 2021 לאחר שהייתה אמורה לעשות זאת באירוויזיון 2020, שבוטל בגלל מגיפת הקורונה, עם השיר "Feker Libi" שיצרו דורון מדלי ועידן רייכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully