וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת האמי השחורה הראשונה, סיסלי טייסון ("המדריך לרוצח"), הלכה לעולמה בגיל 96

29.1.2021 / 10:52

השחקנית האמריקנית סיסלי טייסון, שזכתה ב-2018 בפרס אוסקר של כבוד על הקריירה העשירה, הייתה לשחורה הראשונה שקוטפת את פרס האמי כבר ב-1974. טייסון השתתפה בסרטים כמו "סאונדר" ו"העזרה", ובשנים האחרונות הייתה מוכרת בעיקר מהסדרה "המדריך לרוצח"

השחקנית סיסלי טייסון. Richard Shotwell/Invision/AP, AP
פורצת דרך. סיסלי טייסון/AP, Richard Shotwell/Invision/AP

השחקנית זוכת האמי והטוני סיסלי טייסון הלכה לעולמה בגיל 96, יומיים אחרי שפרסמה את ספר הזכרונות שלה, "Just As I Am". טייסון הייתה לשחקנית השחורה הראשונה שזכתה באמי, כאשר הרוויחה את הפרס על תפקידה בסרט הטלוויזיה "האוטוביוגרפיה של העלמה ג'יין פיטמן" מ-1974. שלוש שנים לאחר מכן גילמה את אימו של הגיבור קונטה קינטה במיני-סדרה פורצת הדרך "שורשים".

נוסף לכך הייתה מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "סאונדר" עטור השבחים מ-1972, שתיאר את תלאותיה של משפחה שחורה בשנות ה-30 בלואיזיאנה. ב-2018 זכתה טייסון באוסקר של כבוד על הקריירה העשירה ופורצת הדרך שלה. שנתיים קודם לכן קיבלה מברק אובמה את מדליית החירות הנשיאותית, שנחשב לעיטור הכבוד הגבוה ביותר שנשיא יכול להעניק.

השחקנית סיסלי טייסון אוחזת בפרסי האמי שזכתה בהם, 1974. AP, AP
משוויצה באמי, 1974. סיסלי טייסון/AP, AP

לאורך הקריירה שלה שיחקה טייסון בעשרות סרטים, סדרות והצגות, כולל "עגבניות ירוקות מטוגנות", "יומנה של אישה מטורפת", "העזרה", "בית הקלפים". תפקידה הבולט ביותר בשנים האחרונות היה בסדרה "המדריך לרוצח", בה גילמה את אימה של הגיבורה, בגילומה של ויולה דיוויס. על תפקידה הייתה טייסון מועמדת לפרס האמי חמש פעמים ברציפות בין השנים 2015 ל-2020. בסך הכל טייסון הייתה מועמדת לאמי 16 פעמים לאורך הקריירה שלה, וזכתה שלוש פעמים. תפקידיה על הבמות זיכו אותה בין היתר ב-2013 בפרס הטוני היוקרתי על המחזה "The Trip to Bountiful".

טייסון הייתה נשואה שלוש פעמים - בכלל זאת לשחקן בילי די וויליאמס (סרטי "מלחמת הכוכבים") ולחצוצרן הג'אז האגדי מיילס דיוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully