וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר 2020: אלו חמשת המועמדים ב"רשימה הקצרה"

1.2.2021 / 11:23

חבר שופטי פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס בחר את 5 הספרים המועמדים לפרס: סמי ברדוגו על הספר "חמור", יוסף בר יוסף על הספר "אבא, בן, סבתא דינה", רועי חן על הספר "נשמות", גיא עד על הספר "ויקי ויקטוריה" ויעקב צ' מאיר על הספר "נחמיה". הזוכה יוכרז בסוף החודש

הסופרת גיא עד. עדו פרץ,
הסופרת גיא עד/עדו פרץ

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020 הכריז על חמשת הספרים המועמדים לפרס ("הרשימה הקצרה"), שמציין השנה גם 20 שנה להיווסדו.

המועמדים שנבחרו ב"רשימה הקצרה" לשנה זו הם סמי ברדוגו על הספר "חמור" (הספרייה החדשה), יוסף בר יוסף על הספר "אבא, בן, סבתא דינה" (הספריה החדשה), רועי חן על הספר "נשמות" (כתר), גיא עד על הספר "ויקי ויקטוריה" (אסיה) ויעקב צ' מאיר על הספר "נחמיה" (ידיעות ספרים). הזוכה מתוכם יוכרז בטקס שיתקיים ב-28 בפברואר במשדר בקשת 12.

חמשת הסופרים שספריהם נבחרו ל"רשימה הקצרה" יזכו למענק בסך 40 אלף שקלים. הזוכה בפרס ספיר לספרות יזכה ב-150 אלף שקלים וספרו יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ובשפה זרה נוספת לפי בחירתו. מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. בנוסף, לרגל חגיגות 20 שנה להיווסדות הפרס הוחלט להגדיל את סכום המענק לספר הזוכה בפרס הביכורים ל-75 אלף שקלים (במקום 40 אלף שקלים שהוענקו בשנים קודמות).

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. כפיר סיון,
"להוקיר את הספרות". יצחקי/כפיר סיון

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל - 'פרס ספיר לספרות'. בשנה כל כך מאתגרת שחווה עולם התרבות הישראלי, חשוב יותר מתמיד להמשיך ולהוביל בגאון את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו להכיר ולהוקיר את הספרות העברית כאבן יסוד בתרבות הישראלית ולהעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה. השנה אנו מציינים בגאווה גדולה 20 שנות פעילות של הפרס שנוסד בשנת 2000 והפך ברבות השנים למוסד חשוב ומוערך שזוכה להתעניינות רבה, הן בקרב קהילת הסופרות והסופרים בישראל והן בקרב הציבור כולו".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully