וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית חיה הררית, שכיכבה בסרט "בן חור", הלכה לעולמה

3.2.2021 / 19:19

השחקנית הישראלית חיה הררית, שכיכבה ב-1959 בסרט הבינלאומי "בן חור" לצדו של צ'רלטון הסטון והייתה אחת השחקניות הראשונות שזכו להצלחה הוליוודית אמיתית, הלכה לעולמה הבוקר בביתה באנגליה, בגיל 89

חיה הררית בסרט "בן חור". GettyImages
חלוצה ישראלית בהוליווד. חיה הררית בסרט "בן חור"/GettyImages

השחקנית הישראלית חיה הררית, שכיכבה ב-1959 בסרט הבינלאומי "בן חור" לצדו של צ'רלטון הסטון והייתה אחת השחקניות הראשונות שזכו להצלחה הוליוודית אמיתית, הלכה לעולמה הבוקר בביתה שבבאקינגהמשייר, אנגליה. היא הייתה בת 89 במותה. אחייניתה, תמר טסלר, אומרת לוואלה! תרבות כי הררית מתה הבוקר בשנתה.

הררית נולדה ב-1931 בחיפה בשם חיה נויברג לשני מהגרים מפולין, ושירתה בלהקת חיל הים. היא שיחקה בתיאטרון הקאמרי, בין היתר בהצגות "מלכת שבא", "קרא לי סיומקה" ו"כובע הקש האיטלקי". בשנת 1954 הצטלמה לסרט "אבן על כל מיל" שביים אריה להולה וכתב חיים חפר, אבל הוא בסופו של דבר לא הופץ לקולנוע. בשנת 1955 לוהקה לסרט הקולנוע הישראלי-אנגלי "גבעה 24 אינה עונה" בבימוי תורוולד דיקינסון, שזכה בציון לשבח מפסטיבל קאן.

חיה הררית לפני בכורת הסרט "בן חור", דצמבר 1959. GettyImages
חיה הררית לפני בכורת הסרט "בן חור", דצמבר 1959/GettyImages

ב-1956 עברה לגור ברומא, ובהמשך שיחקה בסרט "נערת היום" של פרנצ'סקו מאזלי. לאחר מכן לוהקה לאפוס הקולנועי "בן חור" של הבמאי היהודי-אמריקאי וויליאם וויילר, שנחשב לסרט האמריקאי עם התקציב הגדול ביותר עד אז. לצדה שיחק צ'רלטון הסטון. הררית, שגילמה את אסתר, אהובתו של בן חור, היא הישראלית הראשונה שהוחתמה לחוזה בן ארבע שנים על ידי אחד מהאולפנים ההוליוודיים הראשיים (MGM). "בן חור" זכה להצלחה ענקית וזכה ב-11 פרסי אוסקר.

למרות הפריצה האדירה הזאת לתודעה והחוזה עם MGM, הררית לא הצליחה להמשיך את ההצלחה. הסרטים הבאים שבהם השתתפה בתחילת שנות השישים לא התקרבו להצלחה של "בן חור" - ובהם "השותף הסודי", "מלכת האטלנטיס" ו"המתמחים". בהמשך שנות השישים פרשה ממשחק ועברה לגור באנגליה עם בן זוגה, הבמאי האנגלי ג'ק קלייטון, שנפטר ב-1995. היא יצרה עמו את התסריט לסרט "Our Mother's House" שיצא ב-1967.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully