וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך קרא לאבישי בן-חיים בשידור חי: "הדברים שאתה אומר עכשיו הם שקר"

8.2.2021 / 10:02

עימות סוער בין עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא ואבישי בן-חיים. קרא: "אתה בא ואומר שהאליטה סימנה וקבעה אותו כיעד מספר אחת - זה שקרים. זו לא דעה של פרשן טלוויזיה שיושב בפאנל". בן-חיים: "אלה דברים מאוד לא קולגיאליים ומאוד לא יפים". קרא: "אם אבישי נפגע אני מתנצל"

אבישי בן חיים, ברוך קרא, "ישראל השניה", ערוץ 13. רשת 13, צילום מסך
ברוך קרא ואבישי בן-חיים בעימות עדין יותר בתכנית "ישראל השנייה"/צילום מסך, רשת 13

עימות סוער ובקולות רמים פרץ הבוקר בין העיתונאים ברוך קרא לאבישי בן-חיים במהלך השידור החי של משפט נתניהו ברשת 13. לנוכח המראה של ראש הממשלה הממתין למשפטו, אמר בן-חיים: "גילוי נאות - הלב שלי דופק על 200. תמונות משפילות, איומות. באמת הצלחה אדירה של האליטה להביא את ראש ממשלת ישראל, מי שהוא סמל לאומי, היהודי הכי מצליח בעולם במאה ה-21, הפכו אותו ליעד מספר אחת של משטרת ישראל".

בשלב הזה קטע אותו ברוך קרא. "לא נעים לי להגיד כקולגה ואני משתדל להיות עדין", אמר. "הדברים שאתה אומר עכשיו זה לא דעה. זה שקר. חשוב לומר את הדברים. אתה בא ואומר שהאליטה סימנה וקבעה אותו כיעד מספר אחת - זה שקרים. זו לא דעה של פרשן טלוויזיה שיושב בפאנל, חשוב לי לומר כי אני יושב לידך. חשוב לומר את האמת על זה, אבישי - אלו שקרים".

בשלב הזה החלו השניים להרים את קולם זה על זה בצורה שלא איפשרה להבין את דבריהם. לבסוף אמר קרא: "מה שאתה עושה עכשיו באולפן של חדשות שאתה עובד בו - אתה מפיץ שקרים לציבור. השקר הוא שאתה קובע שמדינת ישראל הפכה את נתניהו ליעד מספר אחת. למה זה שקר? כי אני כפרשן משפט סיקרתי פה הרבה אירועים. למשל חקירות שרון, למשל משפט אולמרט. עכשיו, אתה, אבישי בן חיים, אומר, 'אולמרט זה לא כמו נתניהו'. אני כפרשן משפט של חדשות 13, בא ואומר לך - אולמרט זה בדיוק כמו נתניהו. באיזה מובן? במובן שהוא אזרח והוא אזרח. לכן חובתי העיתונאית, עם כל האי-נעימות שבעניין, לבוא ולומר לציבור הצופים שצופה בנו שאתה מפיץ שקרים".

בן חיים הגיב: "אני מסביר שוב שוב מהו התהליך החברתי. בורדייה מלמד אותנו על תהליכים שבמסגרתם לאדם יש לא רק הון כלכלי אלא הון חברתי והון תרבותי. מה שקרה זה שברגע שציבור עממי, ממהפך 77, התחיל לצבור הון חברתי והון תרבותי, האליטה מפלילה אותו, האליטה גורמת לזה בתיק 4000..."
"אז מה שאתה אומר זה שכל המערכות כאן רקובות", אמר לו אודי סגל, שהגיש את המשדר יחד עם תמר איש שלום.
"אני לא אומר את זה - אני טוען שהגמוניה, ואנחנו יודעים את זה לאורך ההיסטוריה, מתגוננת אינסטינקטיבית. אני חלילה לא חושב שאנשים רעים. העובדה שאנחנו רואים שבעצם מ-77 המערכת הפוליטית כולה מופללת".
"זה מטריד לך רק כשנתניהו פה?", הטיח בו קרא, "אתה מעביר את המסרים רק מפיו של נתניהו או של כל פוליטיקאי?"
"אלה דברים מאוד לא קולגיאליים ומאוד לא יפים", אמר לו בן-חיים.
"הייתי שמח להיות קולגיאלי אבל אני קודם כל עיתונאי", השיב קרא.

בהמשך היום, במהלך תכניתו של אלמוג בוקר ברשת, הופיעו שוב השניים, וקרא התייחס לשידור בבוקר: "מי שראה את השידור שלנו בבוקר, היה שידור סוער, כמובן ליווה את הדיונים בבית המשפט, וכרגיל גם היו וויכוחים בתוך האולפן. היה נקודה שאני חשבתי שהיא מאוד מאוד קשה, דברים שאבישי אמר, אני לא רוצה לחזור לוויכוח הזה. ברמה האישית, החברית והקולגיאלית, אני רוצה לומר משהו - אני מאוד מאוד אוהב את אבישי ומאוד מאוד מעריך אותו כפרשן לענייני חרדים, באמת אוטוריטה. שום דבר ממה שנאמר שם הוא לא אישי, ובטח ובטח שאם אבישי כחבר נפגע ממשהו שאמרתי, אז הנה כאן אני מתנצל".

בן חיים השיב לו: "לא נפגעתי, אבל אתה תתבאס, כי אני מקבל המון תגובות של אנשים שאומרים: מי קיבל יותר קולות ממה שעשה ברוכי הבוקר, ש"ס או הליכוד?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully