וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה: ישראל שוב מחוץ לקטגוריית הסרט הבינלאומי באוסקר

10.2.2021 / 1:35

האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה רשימה מקוצרת של מועמדים אפשריים לקטגוריית הסרט הבינלאומי באוסקר. "אסיה", הנציג הישראלי בכיכובה של שירה האס, נותר בחוץ

טריילר הסרט "אסיה"/יונייטד קינג וגם סרטים

כמדי שנה, האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה הלילה מבחר רשימות מקוצרות. הכוונה היא לשלב ביניים בקטגוריות שונות, במסגרתו מפרסמים רשימה של קצת מעל תריסר מועמדים, שמתוכם ייבחרו בסופו של דבר חמשת המועמדים הסופיים לאוסקר באותן קטגוריות.

בין השאר, האקדמיה פרסמה רשימה שכזו בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר, ואפשר למצוא בה גם סרט ישראלי - "עין לבנה", סרטו של תומר שושן דניאל גד מככב כאן בתור צעיר תל אביבי היוצא לחפש את אופניו הגנובים, ומסעו חושף את הגזענות בחברה המקומית.

נוסף לכך, האקדמיה פרסמה גם רשימה מקוצרת בקטגוריית הסרט הבינלאומי הארוך. שם, למרבה הצער, נותרנו בחוץ. "אסיה", הנציג הכחול-לבן, לא הצליח לעלות לשלב הזה.

זה מצער, אבל לא מפתיע: מאז "הערת שוליים" ב-2012, אף סרט ישראלי עלילתי לא היה מועמד לאוסקר. "פוקסטרוט" התקרב לכך כשנכלל ברשימה המקוצרת, אבל נותר אף הוא מחוץ לחמישייה.

עין לבנה. סער מזרחי,
מתוך "עין לבנה"/סער מזרחי

"אסיה" זכה בפרס אופיר, והפך מתוקף כך אוטומטית לנציג הישראלי לאוסקר - ישראל היא המדינה היחידה שבה הדברים מתנהלים בצורה הזו, בשעה שבשאר המדינות ישנה ועדה מיוחדת הבוחרת את הנציגות. לאור הכישלונות החוזרים ונשנים, אי אפשר שלא לשוב ולהעלות את התהיה: האם לא הגיע הזמן לשנות את השיטה?

ב"אסיה", שבשל הקורונה טרם עלה לאקרנים בישראל, מככבת שירה האס, שלאחרונה קוטפת עוד ועוד מועמדויות על הופעתה ב"המורדת", אבל הפעם מגע הקסם שלה לא צלח. הסרט, אותו ביימה רותי פרי-בר ובו מככבת גם אלונה איב, יתנחם בשלל כיבודים בינלאומיים אחרים בהם זכה.

ומי כן בפנים? "עוד סיבוב" הדני, שהוא גם הפייבוריט הברור לזכייה; "לאן את הולכת, איידה?" הבוסני; "ילדי השמש" האיראני; "ליל המלכים" מחוף השנהב; "שרלטן" הצ'כי; "האיש שמכר את עורו" הטוניסאי; "שמש" הטיוואני; "תקווה" הנורבגי; "חברים יקרים" הרוסי; "שנינו" הצרפתי; "האישה הבוכייה" מגוואטמלה; "ימים טובים יותר" מהונג-קונג; "I'm No Longer Here" המקסיקני, ובצד הסרטים העלילתיים, גם שני סרטי דוקו - "החפרפרת" הצ'יליאני ו"קולקטיב" הרומני.

ואם כבר דוקו, האקדמיה פרסמה גם רשימה מקוצרת של מועמדים בתחרות הסרט הדוקומנטרי הארוך. "החפרפרת" ו"קולקטיב" גם כאן, כמו גם שני סרטים נוספים שאינם תוצרת אמריקה, "נוטורנו" האיטלקי ו"הציירת והגנב" הנורבגי. עוד ברשימה:" דיק ג'ונסון מת" ו"מורתי התמנונית", שהיו להיטים בנטפליקס; "Boys State" ו"Crip Camp" המדוברים; "76 ימים" שצולם בסין בעת התפרצות הקורונה, ושלא במפתיע, שלל סרטים העוסקים בחברה השחורה בארצות הברית - "זמן", "MLK/FBI" ו-"All In: The Fight for Democracy". את הרשימה משלימים "ציידי הכמהין", "ברוכים הבאים לצ'צניה" ו"גונדה", שכמו "קולקטיב", גם אותו הפיקה הישראלית פיליפה קוברסקי.

עוד בוואלה!

שירה האס מועמדת לגלובוס הזהב על "המורדת": מועמדויות 2021

לכתבה המלאה

האקדמיה, צריך לציין, פרסמה גם רשימות מקוצרות בקטגוריות נוספות, וגם בקטגוריית המוזיקה המקורית, השיר המקורי, האיפור ועיצוב השיער והאפקטים המיוחדים. בגלל הקורונה שהובילה לדחיית מועמדי עליית שוברי הקופות, הקטגוריה הזו יוצאת דופן השנה, וכמעט אין בה בלוקבסטרים מוכרים או שוברי קופות. בין השמות הבולטים: "מאנק", "שמי חצות", "מולאן", "נשמה", "טנט" וגם "הארלי קווין וציפורי הטרף", תזכורת עגומה לחודשי ינואר-פברואר 2020, האחרונים שבהם תעשיית הקולנוע עוד התנהלה כרגיל.

גם כן בעקבות הקורונה, לוח הזמנים השנה מאוחר מהרגיל. המועמדויות הסופיות יוכרזו רק ב-15 במרץ, וטקס האוסקר עצמו יתקיים ב-21 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully