וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'יק קוריאה, מגדולי פסנתרני הג'אז בעולם, מת בגיל 79

11.2.2021 / 23:50

הפסנתרן האגדי, שפרץ בשנות ה-60 ושיתף פעולה עם אמנים כמו סטן גץ ומיילס דיוויס, והיה לאחת הדמויות המרכזיות בז'אנר הפיוז'ן, מת לאחר מאבק בסרטן. הוא חתום על יותר מ-80 אלבומי אולפן, וזכה ב-23 פרסי גראמי. הוא הותיר מסר בעמוד הפייסבוק שלו: "העולם זקוק לאמנים"

צ'יק קוריאה. GettyImages
זכה ב-23 פרסי גראמי. צ'יק קוריאה/GettyImages

צ'יק קוריאה, מגדולי פסנתרני הג'אז בעולם, מת השבוע בגיל 79 מסרטן נדיר - כך נודע הערב (חמישי). קוריאה פרץ כבר השנות ה-60 המוקדמות, וניגן עם מוזיקאים כסטן גץ ומיילס דייוויס, ונחשב למוזיקאי מרכזי בז'אנר הפיוז'ן, יחד עם להקתו "Return to Forever". אלבומו האחרון יצא רק בשנה שעברה.

לאורך הקריירה העניפה שלו חתום קוריאה על 81 אלבומי אולפן, 17 אלבומי הופעה ושמונה אוספים. הוא זכה ב-23 פרסי גראמי, והיה מועמד עשרות פעמים.

צ'יק קוריאה. Paul Hawthorne, GettyImages
מגדולי פסנתרי הג'אז. צ'יק קוריאה/GettyImages, Paul Hawthorne

"בצער רב אנחנו מכריזים שב-9 בפברואר צ'יק קוריאה מת בגיל 79, מצורה נדירה של סרטן שהתגלתה רק לאחרונה", נכתב בעמוד הפייסבוק שלו, "לאורך חייו והקריירה שלו, צ'יק התענג על החירות וההנאה שביצירה של משהו חדש, ובמשחקים שאמנים משחקים. הוא היה בעל, אב וסב אהוב, ומנטור נהדר וחבר לרבים כל כך. דרך גוף היצירה שלו והעשורים שהוא בילה מסביב לעולם, הוא נגע והיווה השראה לחייהם של מיליוני בני אדם".

"למרות שהוא היה הראשון לומר שהמוזיקה שלו אומרת יותר ממה שמילים יוכלו להגיד, הוא בכל מקרה הותיר מסר לכל מי שהוא הכיר ואהב, ולכל אלו שאהבו אותו: 'אני רוצה להודות לכל אלו שלאורך המסע שלי סייעו להשאיר את אש המנגינה בוערת. אני מקווה שמי שיש לו שמץ של מושג ביצירה, נגינה, הופעה וכדומה, יעשה זאת. אם לא עבורכם אז בשביל היתר. לא זאת בלבד שהעולם זקוק לאמנים, זה גם פשוט כיף גדול. ולחברים המוזיקאים המדהימים שלי, שהיו לי כמו משפחה מאז שהיכרתי אותם: זאת הייתה ברכה וכבוד ללמוד מכם ולנגן עם כולכם. המשימה שלי תמיד הייתה להביא אושר ביצירה בכל מקום שיכולתי, ולעשות זאת עם האמנים שאני כל כך מעריך - זה היה העושר של חיי'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צ'יק קוריאה. GettyImages
צ'יק קוריאה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully