וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי התרבות והבריאות סיכמו: עולם התרבות ייפתח בשבוע הבא

14.2.2021 / 11:12

לאחר שנת שיתוק וקצת לפני הבחירות, משרדי התרבות והבריאות הודיעו כי המופעים והמוזיאונים יחזרו ב-23 בפברואר. הכוונה לפתוח עבור מחוסנים ומחלימים מקורונה, עם הגבלות ל-75 אחוזי תפוסה, עד 500 אנשים בחוץ ו-300 בפנים. ויש כבר ביקורות: "זו רק אשליה של חזרה אמיתית"

בווידאו: מחאת האמנים מול מעון רה"מ בירושלים/צילום: רוני כנפו

לאחר שנה שבה התרבות שותקה כמעט לחלוטין, וכנראה שלא במקרה קצת לפני הבחירות הרביעיות - המופעים, המוזיאונים והספריות ישובו לפעילות ב-23 בפברואר על פי מתווה התו הירוק, כלומר בקהל יורשו לנכוח רק מחוסנים עם תעודת מחוסן ומחלימי קורונה. כך הודיעו שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר התרבות חילי טרופר. פרטי המתווה המדויק עדיין לא נמסרו, והמתווה יופעל בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. כוונת משרד התרבות היא לפתוח עם הגבלות ל-75 אחוזי תפוסה, עד 500 אנשים בחוץ ו-300 בפנים, תוך קניית כרטיסים מראש ושאר כללי התו הסגול. זו תהיה פעימה ראשונה במתווה הפתיחה ובהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ב-21 בינואר הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מסכים לפתיחת עולם התרבות בחודש פברואר. נתניהו אמר אז כי עולם התרבות ייפתח בתוך שבועיים, במתווה של אי ירוק, ללא הגבלת קהל אלא במגבלת תפוסה של 75 אחוז, גם באולמות וגם בחוץ, וכי מי שמחוסן, הבריא או עשה בדיקה יוכל להכנס לאירוע. בהכרזה הזאת ראש הממשלה לא עמד, ויש הסבורים כי הוא מכוון את התאריך קרוב יותר לבחירות - זאת לאחר שנה שבה תחום התרבות היה אחד הנפגעים הקשים ביותר ממגפת הקורונה.

שר התרבות טרופר מסר היום: "כפי שהבטחתי, עולם התרבות יהיה מהראשונים להיפתח לאחר הסגר הממושך, במתווה הדרכון הירוק שגיבשנו מול משרד הבריאות ובהנחה שנתוני התחלואה יאפשרו. דרשתי כי ייקבע תאריך לפתיחת התרבות, זאת כדי לקיים היערכות לקראת הפתיחה כפי שעולם זה צריך. התרבות חייבת לחזור לפעול ולפרנס את עשרות אלפי העובדים והעובדות שחוו תקופה קשה ובכך לתת להם ולציבור הרחב שצמא לחזרתו, קצת חמצן. חשוב לומר כי אנו נמצאים בתקופה של אי וודאות, ובמצב תחלואה מורכב. נעשה ככל יכולתנו כדי שאכן התרבות תחזור בצורה בטוחה ואחראית, תוך שמירה על בריאות הציבור. מדינת ישראל צריכה שהתרבות שלה תחזור לחיים".

שלמה ארצי הופעה בצוותא צוותא. מרגלית פלדמן טולדו,
שלמה ארצי/מרגלית פלדמן טולדו

מועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים נמסר בתגובה: "הפרסומים על מתווה חזרה של התרבות והאירועים ב-23 בפברואר יוצרים אשליה של חזרה אמיתית. 70 אחוזים מתעשיית האירועים, הכנסים, התרבות והתערוכות לא יחזרו לפעולה במסגרת המתווה המוצע! זהו מתווה לא הגיוני רפואית ובטיחותית ולא אפשרי כלכלית. אנשי משרד הבריאות התחייבו לאזרחי ישראל - התחסנו וחיזרו לחיים נורמליים. למרות התחייבותם, מציעים מומחי משרד הבריאות מתווים מסורסים, שאינם מאפשרים חזרה אמיתית לחיים נורמלים ובטוחים. אירועים ותרבות הם תמריץ אמיתי להתחסן לכל אזרחי ישראל; אירועים ותרבות מתקיימים בשליטה ובבקרה מוחלטת תחת התו הירוק".

עוד הוסיפו מועד הפעולה כי הם דורשים שכניסה לאירועים, תרבות, כנסים ותערוכות תתאפשר למי שיציג תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקה מהירה שלילית; שתהיה הגדלה משמעותית למספר אלפים של כמות המשתתפים בכל אירוע בתו ירוק. "כמו שאין מגבלה של 500 בקניונים, בשווקים ובחופי הים, לא הגיוני שתהיה מגבלת כמות באירועים מפוקחים ומסודרים", נמסר; והצגת תכנית ברורה של שלבי הפתיחה המליאה של עולם התרבות והאירועים. מחר אחר הצהריים צפויים נציגי הועד להפגש עם פרוייקטור הקורונה נחמן אש ועם מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

לאחר הודעת משרדי התרבות והבריאות, נמסר מתיאטרון הבימה כי הוא נערך לפתיחתו על פי המתווה של התו הירוק, וכי בידיו "כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק על מנת להגן על ציבור קהל שוחרי התיאטרון, לרבות מערכת דיגיטלית למדידת חום, מסלול ירוק ומהיר למחוסנים ומחלימים על ידי זיהוי תווי פנים על מנת לוודא שמי שיכנס בשערי התיאטרון אכן הוא זה המחזיק בדרכון הירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully