וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירה לפידות נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב

14.2.2021 / 19:09

חודש וחצי לאחר שדורון רבינא עזב את תפקיד אוצר מוזיאון תל אביב לאמנות, נבחרה להחליפו מירה לפידות, ששימשה במשך שמונה שנים כאוצרת הראשית של אגף האמנויות במוזיאון ישראל עד לפני קצת יותר משנה

מירה לפידות. פרנס ניתאי,
תפקיד חדש. מירה לפידות/פרנס ניתאי

מירה לפידות נבחרה לכהן כאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות. לפידות תמלא את מקומו של אוצר המוזיאון הקודם, דורון רבינא, שעזב לפני כחודש וחצי את התפקיד אותו מילא ארבע שנים. לפידות שימשה במשך כשמונה שנים ועד לינואר 2020 כאוצרת הראשית של אגף האמנויות במוזיאון ישראל, והיא תיכנס לתפקידה החדש בשבועות הקרובים.

"אני שמחה ונלהבת להצטרף לצוות מוזיאון תל אביב לאמנות", מסרה לפידות. "אני מודה על האמון שניתן בי, ועל ההזדמנות לעשות מעשים משמעותיים, מרחיבי לב ומעוררים למען קהל רב ומגוון. האמניות והאמנים הם שותפים לדרך - יצירתם היא סיבת הקיום של המוזיאון והרוח החיונית בזמנים כאלה".

לפידות, בת 49, היא בעלת תואר מוסמך בתולדות האמנות ותואר בוגר במדעי הטבע ותולדות אמנות מהאוניברסיטה העברית. היא שימשה במשך 22 שנים בתפקידים שונים במוזיאון ישראל בירושלים. חברי ועדת האיתור ציינו בנימוקיהם את חשיבות הניסיון של לפידות כאוצרת ראשית במוזיאון גדול, הבנתה הרחבה את המערכת המוזיאלית על כל מרכיביה, והכרה מעמיקה של שדה האמנות המקומי והבינלאומי.

טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, מסרה: "אני מברכת על בחירת הועדה למנות את מירה לפידות לאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות ומאחלת לה הצלחה רבה. זהו תפקיד מרכזי בשדה האמנות בישראל, שהוא מורכב ומאתגר במיוחד בזמנים אלו, על רקע משבר הקורונה העולמי. מירה מביאה איתה חזון אוצרותי מעורר השראה, ואני סמוכה ובטוחה שהיא תתרום רבות להגשמת סדר היום התרבותי של מוזיאון תל אביב כמוסד האמנות המוביל בישראל ולביסוס ולחיזוק מעמדו המרכזי בעולם" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully