וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לפרס ספיר: אלו שלושת הספרים המועמדים לפרס ספר הביכורים

15.2.2021 / 11:18

שלושת המועמדים הסופיים, שנבחרו על ידי חבר השופטים של פרס ספיר לשנת 2020 הם "תורת הקבוצות" של כרמית סחר, "ירח" של דורי פינטו ו"ולא כפי שפורסם" של יואב שפיר בירן. כל אחד משלושת המועמדים יזכה למענק של 20 אלף שקל והזוכה יהנה ממענק מוגדל של 75 אלף שקל

יואב שפיר בירן. יחצ מפעל הפיס,
"סיפור יוצא דופן". יואב שפיר בירן/יחצ מפעל הפיס

במפעל הפיס חוגגים 20 שנה להיווסדו של פרס ספיר לספרות ומכריזים היום (שני) על "הרשימה הקצרה" לספר הביכורים לשנת 2020. שלושת המועמדים הסופיים, שנבחרו על ידי חבר השופטים של פרס ספיר לשנת 2020 בראשות עו"ד אמי פלמור, הם "תורת הקבוצות" של הסופרת כרמית סחר, "ירח" של הסופר דורי פינטו ו"ולא כפי שפורסם" של הסופר יואב שפיר בירן.

שלושת המועמדים הסופיים לפרס ספר הביכורים יקבלו מענק על סך 20 אלף שקל ולרגל חגיגות ה-20 הוחלט להגדיל את סכום פרס הביכורים והזוכה יהנה ממענק בסך של 75 אלף שקל. הזוכה בפרס הביכורים יוכרז במהלך טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס שיתקיים ב-28 בפברואר.

כרמית סחר. יחצ מפעל הפיס,
"יצירה נועזת". כרמית סחר/יחצ מפעל הפיס

בנימוקי ועדת השיפוט על הספר "תורת הקבוצות" נכתב: "ספר הביכורים של כרמית סחר הוא יצירה נועזת, סוערת ומופלאה, החושפת את מכאובי הקיום של נער שמבטו אינו נח לרגע. (...) בלשון רגישה ומדויקת, שכמו נשלחת מתוך הגוף עצמו, מתוארת התבגרותו של נער יוצא דופן, מכמיר לב ומעורר הערצה גם יחד".

בנימוקיה על "ירח" של דורי פינטו נכתב: "זהו ספר ביכורים מפתיע ובשל להפליא אשר רוקם ביד אמן את חייהן של שש נפשות במהלך יום אחד בקיץ 1969, ברחוב אחד בירושלים, בעת ש'אפולו 11' עושה את דרכה אל הירח. הספר נוגע בסיפורי חיים מלאי עצב ואובדן, אך משרטט אותם בקווים דקים מאוד, בלי להתפתות לפוטנציאל המלודרמטי, ומגלה הבנה נדירה בעמקותה של הנפש האנושית. פינטו מרכיב פסיפס מרסיסים של דמויות שבורות, ואף על פי כן כל אחת מהן היא עולם ומלואו, וכתובה בעדינות, רגישות ואהבת אדם".

ובנימוקי הוועדה על "ולא כפי שפורסם" של יואב שפיר בירן נכתב: "שפיר בירן מוביל את קוראיו בכתיבה חכמה בין דמויות העשויות היטב וחלקים חסרים שהולכים ומתמלאים, ומיצר סיפור יוצא דופן על הורות וידידות, אבדה וחמלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
דורי פינטו. יחצ מפעל הפיס,
"רגישות ואהבת אדם". פינטו/יחצ מפעל הפיס

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי מסר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל - 'פרס ספיר לספרות'. בשנה כל כך מאתגרת שחווה עולם התרבות הישראלי, חשוב יותר מתמיד להמשיך ולהוביל בגאון את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו להעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה. השנה אנו מציינים בגאווה גדולה 20 שנות פעילות של הפרס שנוסד בשנת 2000 והפך ברבות השנים למוסד חשוב ומוערך. השנה, החלטנו להגדיל משמעותית את סכום המענק לספר הביכורים - על מנת לעודד סופרות וסופרים בתחילת דרכם ובכך לתמוך גם בסופרי העתיד של ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully