וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אניישקה הולנד תהיה שם: הפסטיבל ה-2 לסרטי נשים בירושלים יוצא לדרך

16.2.2021 / 15:08

הפסטיבל ייפתח ביום האישה הבינלאומי וייארח בין היתר את הבמאית הפולנייה החשובה אניישקה הולנד, המכהנת כנשיאת האקדמיה האירופית לקולנוע. עוד בתוכנייה: מסגרת המוקדשת לסרטי נשים חרדיות, סרט ירדני על שרברביות ופאנל של ארבע מנהלות בתי ספר ומחלקות לקולנוע

אניישקה הולנד. לארי בוקסה, GettyImages
אורחת כבוד. אניישקה הולנד/GettyImages, לארי בוקסה

הפסטיבל השני לסרטי נשים בירושלים שייפתח בחודש הבא הציג היום (שלישי) את התכנייה שלו, המקוונת ברובה לנוכח הגבלות הקורונה. בין היתר, בפסטיבל תשתתף הבמאית הפולנייה המצליחה אניישקה הולנד ("באפילה", "אירופה אירופה"), המכהנת כיום כנשיאת האקדמיה האירופית לקולנוע, שתעביר סדנת-אמנית ותציג את סרטה "שרלטן" - אחד הסרטים ברשימת המועמדים הקצרה לפרס האוסקר לסרט הזה.

הפסטיבל ייפתח ביום האישה הבינלאומי, 8 במרץ, ויימשך עד 11 במרץ. סרט הפתיחה שלו יהיה "רוקס" של הבמאית הבריטית שרה גברון ("סופרג'יסטיות"). הסרט עוסק בנערה בת 15, ששמה כשם הסרט, המגלה כי אמה נטשה אותה ואת אחיה הקטן - ויוצאת למסע ברחבי לונדון במטרה להימנע מלהילקח על ידי רשויות הרווחה. עוד בולט בתכנייה "Waterproof" - סרט ירדני העוסק בנשים שהקימו איגוד שרברביות.

בין הסרטים הישראלים שיוקרנו בפסטיבל ניתן למצוא את "על כסא הבמאי יושבת אשה" של סמדר זמיר, בו משתתפות במאיות ישראליות של סרטים עלילתיים, ו"גיבורה", המציג הלחמה של ארבעה סרטים קצרים של הבמאיות שני אגוזין, שירה שניידר, חוה רוכלין ומיה קפלן. את הפסטיבל ינעל הסרט התיעודי "הר הצללים" של אליזה קוברסקה, העוסק בסיפורה של משלחת מטפסים להר קומבאקארנה שבהימלאיה, שמבקשת הדרכה ממשפחה משבט השרפה הנפאלי, שעבורה מדובר במקום קדוש שאסור לעלות אליו לרגל.

ליה ון ליר בפסטיבל ירושלים 2012. עומר מירון
במסגרת הפסטיבל יתקיים "ליה פסט" לזכרה. ליה ון ליר/עומר מירון

מסגרות ואירועים נוספים שיתקיימו במסגרת הפסטיבל יכללו את "49%", שתוקדש לסרטים בנושא זכויות נשים; "ליה פסט" - אירוע המוקדש לזכרה של ליה ון ליר, מייסדת סינמטק ירושלים; מסגרת המוקדשת לסרטים של יוצרות חרדיות, שתכלול גם פאנל בנושא; פאנל של ארבע מנהלות מחלקות ובתי ספר לקולנוע, בהשתתפות דנה בלנקשטיין מסם שפיגל, תמי ברנשטיין מהמחלקה לאמנויות המסך בצלאל, יהודית גואטה מהמחלקה לתקשורת צילומית במכללת הדסה ונטע אריאל מבית הספר לקולנוע מעלה; אירוע שידון בתפקיד "מתאמת אינטימיות" על סטים קולנועיים; וסדנת אמנית עם הבמאית קרן בן רפאל ("אין בתולות בקריות") על שלבי יצירה ופיתוח תסריט לסרט באורך מלא.

בעוד רובה של התכנייה יתקיים באופן מקוון, הפסטיבל יערוך הקרנות פיזיות מיוחדות עבור שוהות במקלטים להגנה על נשים נפגעות אלימות. כמו כן, הפסטיבל ינגיש חלק מהסרטים והאירועים באמצעות תרגום לערבית.

"בשנים האחרונות מתגבר השיח בארץ ובעולם סביב חוסר הייצוג של יוצרות בתעשיית הקולנוע - תת-ייצוג המשפיע על האופן בו מוצגת המציאות על המסך", מסרו מנהלות הפסטיבל ליהי סבג, שירה מישר וליאורה שילמן, "החלטנו ליצור מסגרת המדגישה וחוגגת יצירה נשית קולנועית ואיכותית, מכל קצוות קשת החברה, במטרה לתת במה מכובדת לסרטים אלו, וזאת מתוך אמונה שייצוג שוויוני הוא צעד בדרך לעולם שוויוני. בירושלים פועלות יוצרות קולנוע מכל המגזרים, בתמהיל מורכב ורב-גוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully