וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורי פינטו הוא הזוכה בפרס ספר הביכורים בפרס ספיר לספרות על ספרו "ירח"

21.2.2021 / 10:34

הספר "ירח" גבר על "תורת הקבוצות" מאת כרמית סחר ו"לא כפי שפורסם" מאת יואב שפיר בירן. זאת הפעם השנייה שמפעל הפיס מפרסם רשימה קצרה גם לספר הביכורים והמועמדים ברשימה זוכים למענק בסך 20 אלף ש"ח כל אחד. פינטו יקבל מענק בסך 75 אלף שקל

דורי פינטו. יחצ מפעל הפיס,
"יד אמן". פינטו/יחצ מפעל הפיס

הספר "ירח" של הסופר דורי פינטו זכה בפרס ספר הביכורים בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020 - כך הודיע חבר השופטים של פרס ספיר לספרות. הספר "ירח" נבחר מתוך "רשימה קצרה" של קטגוריית הביכורים שכללה גם את הספרים "תורת הקבוצות" מאת כרמית סחר ו"לא כפי שפורסם" מאת יואב שפיר בירן. זאת הפעם השנייה שמפעל הפיס מפרסם רשימה קצרה גם לספר הביכורים והמועמדים ברשימה זוכים למענק בסך 20 אלף ש"ח כל אחד.

לראשונה לרגל חגיגות ה-20 להיווסדו של פרס ספיר לספרות, הוחלט במפעל הפיס להגדיל את סכום פרס הביכורים כך שהזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2020 יקבל מענק בסך של 75 אלף ש"ח - במקום 40 אלף ש"ח כפי שהיה נהוג בעבר.

בנימוקי ועדת השיפוט על הספר נכתב: "זהו ספר ביכורים מפתיע ובשל להפליא אשר רוקם ביד אמן את חייהן של שש נפשות במהלך יום אחד בקיץ 1969, ברחוב אחד בירושלים, בעת ש'אפולו 11' עושה את דרכה אל הירח. הספר נוגע בסיפורי חיים מלאי עצב ואובדן, אך משרטט אותם בקווים דקים מאוד, בלי להתפתות לפוטנציאל המלודרמטי, ומגלה הבנה נדירה בעמקותה של הנפש האנושית. פינטו מרכיב פסיפס מרסיסים של דמויות שבורות, ואף על פי כן כל אחת מהן היא עולם ומלואו, וכתובה בעדינות, רגישות ואהבת אדם".

20 שנות פעילות

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי בירך על הזכייה ומסר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל - 'פרס ספיר לספרות'. בשנה כל כך מאתגרת שחווה עולם התרבות הישראלי, חשוב יותר מתמיד להמשיך ולהוביל בגאון את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו להעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה. השנה אנו מציינים בגאווה גדולה 20 שנות פעילות של הפרס שנוסד בשנת 2000 והפך ברבות השנים למוסד חשוב ומוערך. השנה, החלטנו להגדיל משמעותית את סכום המענק לספר הביכורים - על מנת לעודד סופרות וסופרים בתחילת דרכם ובכך לתמוך גם בסופרי העתיד של ישראל".

המשדר החגיגי בו יוכרז הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס יתקיים ביום ראשון ה-28.2.21 בשעה 23:15 בקשת 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully