וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי גיספן תובע: אגם בוחבוט השתמשה בשיר שלי ללא רשות

21.2.2021 / 20:46

פרסום ראשון: הפזמונאי יוסי גיספן הגיש תביעה נגד מנהלה של אגם בוחבוט בטענה להפרת זכויות בשירה "יהלום", בו נעשה שימוש בשיר "מלכת היופי שלי" של אייל גולן שכתב גיספן, ללא הסכמתו. הוא דורש פיצוי של 100 אלף ש"ח וצו מניעה להסרת את השיר מכל הפלטפורמות

יוסי גיספן ואגם בוחבוט. ניב אהרונסון ורפאל שחרי, מערכת וואלה!
לא מלכת היופי שלו. אגם בוחבוט ויוסי גיספן/מערכת וואלה!, ניב אהרונסון ורפאל שחרי

פרסום ראשון: הפיזמונאי יוסי גיספן הגיש תביעה נגד מנהלה ומפיקה של הזמרת אגם בוחבוט, אמנון זנדני, בבית משפט השלום בבת ים בשבוע שעבר, בטענה להפרת זכויות יוצרים בלהיט "יהלום" של בוחבוט, שבו נעשה שימוש בקטע מהשיר "מלכת היופי שלי" שכתב גיספן לאייל גולן, ללא הסכמתו של הפיזמונאי. גיספן דורש פיצוי כספי של 100 אלף שקלים והוצאת צו מניעה שיורה להסיר את השיר מכל פלטפורמה לשידור, לצפייה, להפצה או למכירה כמו יוטיוב, ספוטיפיי ואיי טיון.

לפני 20 שנה הוציא אייל גולן את השיר "מלכת היופי שלי", שכתב גיספן והלחין עדי לאון, והפך ללהיט גדול. על פי כתב התביעה, גיספן קיבל מספר פניות מטעם מנהלה של בוחבוט וכן מטעם נציגת יוצרי השיר של בוחבוט (ים רפאלי, עמית מרדכי ועידו נצר, השניים האחרונים הם מכותבי השיר שמייצג את ישראל באירוויזיון, "Set Me Free"בביצוע עדן אלנה). לטענתו של גיספן, הם ביקשו אישור לשימוש בקטע מהלהיט של גולן בשיר של בוחבוט, ונטען כי הפיזמונאי סרב לכך מפורשות לבקשה.

למרות שגיספן חזר והתנגד שלוש פעמים לפניות החוזרות לשימוש בשירו, לטענתו הוא נדהם לגלום שבוחבוט הוציאה בתחילת החודש לתקשורת ולרשתות את השיר שכולל קטע מהיצירה "מלכת היופי שלי". במהלך השיר של בוחבוט מופיעות המילים "אנ' לא קונה משפטים זולים מהתיכון, ולא מרגש אותי פרחים, מצטט את אלה בשירים", ומיד אחר כך שומעים קטע מהשיר "מלכת היופי שלי" שמסתיים. האמירה "משפטים זולים מהתיכון" עשויה להתפרש כפגיעה ביצירתו של גיספן. בנוסף, גיספן טוען להפרת זכויות יוצרים.

גיספן הוציא מכתב התראה לפני תביעה לחברת זד איי הפקות, שבבעלות זנדני, ומשלא נענתה דרישתו הגיש באמצעות עו"ד יוחאי חי את התביעה.

טרם התקבלה תגובת אמנון זנדני, מנהלה של אגם בוחבוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully