וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילי עוז מכחישה את דברי בתה: "עמוס מעולם לא היה בעל מכה"

28.2.2021 / 9:58

אלמנתו של הסופר המנוח התייחסה לראשונה לטענות בתה גליה עוז, שלפיהן אביה הכה אותה ואת אמה: "חיינו יחד כמעט 60 שנה באהבה גדולה וניסינו בכל יכולתנו לתת אהבה לכל ילדינו ונכדינו"

עמוס עוז גליה עוז. ראובן קסטרו + חדשות 12, צילום מסך
"אהבה גדולה". גליה עוז (מימין) ועמוס עוז/צילום מסך, ראובן קסטרו + חדשות 12

נילי עוז, אלמנתו של הסופר וחתן פרס ישראל המנוח עמוס עוז, התייחסה הבוקר (ראשון) לראשונה לטענות בתה גליה עוז לפיהן גדלה בבית אלים וסדיסטי וכי אביה אף היכה את אמה על מול עיניה. "למרות הכאב הנורא שזה מסב לי, אני בוחרת לא להגיב ציבורית, אלא רק בעניין שנוגע לי באופן הישיר ביותר: מעולם לא הייתי אישה מוכה. עמוס מעולם לא היה בעל מכה. חיינו יחד כמעט 60 שנה באהבה גדולה וניסינו בכל יכולתנו לתת אהבה לכל ילדינו ונכדינו", מסרה.

אתמול התראיינה גליה עוז למהדורת השבת של חדשות 12 לרגל קידום ספרה "דבר שמתחפש לאהבה" וחשפה את החוויות הקשות שעברה בילדותה. "זו היתה שגרה של התעללות פיזית ונפשית שכוללת קללות, מכות. 'טינופת', 'דרעק', מילים כאלה", סיפרה. "צורך כפייתי לשלוט כל הזמן. השפלה, הקטנת ערך. לזלזל בחברים שלך, לזלזל במה שאת אוהבת. לפגוע בדימוי הגוף".

עוז סיפרה עוד כי אביה היכה גם את אמה, לפחות בהזדמנות אחת מול עיניה המשתאות. "אין ספק שהאיש היה אלים והוא עצמו הודה בזה. אומנם הוא הודה בזה באותו מכתב שבו הוא אמר דברים איומים אחרים ומערערים ושקריים, אבל הוא הודה. כך שהוויכוח הציבורי 'היה או לא היה' מסתיים בזאת. עמוס עוז היה אדם אלים, שיטתית ולאורך השנים. זה כבר נמצא, זאת המורשת שלו. גם זאת המורשת שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully