וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בפרס ספיר לספרות: סמי ברדוגו על ספרו "חמור"

28.2.2021 / 15:00

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020 בחר בסמי ברדוגו לזוכה בפרס ספיר לספרות על ספרו "חמור" בהוצאת הספרייה החדשה. הזוכה יקבל בנוסף מענק על סך 150 אלף שקל וספרו יתורגם וייצא לאור בערבית ובשפה זרה נוספת לפי בחירתו

הספר "חמור" של הסופר סמי ברדוגו (בהוצאת הספרייה החדשה) הוא הזוכה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020 - כך החליט היום (ראשון) חבר השופטים של פרס ספיר לספרות בראשות עו"ד אמי פלמור. יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי הגיע לביתו של ברדוגו כדי לבשר לו על הזכייה. הזוכה יקבל מענק על סך 150 אלף שקל וספרו יתורגם וייצא לאור בערבית ובשפה זרה נוספת לפי בחירתו. בנוסף ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ומזוכה פרס הביכורים ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

ברדוגו גבר על ארבעה סופרים שהגיעו ביחד איתו אל קו הגמר - יוסף בר יוסף על הספר "אבא, בן, סבתא דינה", רועי חן על הספר "נשמות", גיא עד על הספר "ויקי ויקטוריה" ויעקב צ' מאיר על הספר "נחמיה".

מנימוקי ועדת השיפוט: "בלשון וירטואוזית ומקורית בתכלית, בחוכמה ובאומץ, 'חמור' של סמי ברדוגו מאיר פינות של עזובה והזנחה בדרך שטרם נעשתה. פינות גשמיות - כמו הפריפריה, הגוף, אבטלה, בעלי חיים, חצרות ושדות בור - וגם פינות עזובות בתודעה ובמחשבה. הספר מצליח לייצג גם את הסתמיות של התודעה, את הריק, ואף על פי כן דמויותיו נותרות בזרותן ובכך גם שומרות על עצמאותן. 'חמור' הוא מעשה ספרותי נועז המתנגד למנגנוני בניית נרטיב המתקדם לקראת מטרה ותכלית. זוהי כתיבה שכולה הוויה טהורה - רגע ברגע, חי וחריף".

הסופר סמי ברדוגו. מפעל הפיס,
"מעשה ספרותי נועז". ברדוגו/מפעל הפיס

מפעל הפיס חוגג השנה 20 שנות פעילות של פרס ספיר לספרות. הפרס נוסד בשנת 2000 במטרה לעודד את הספרות העברית ואת תרבות הקריאה והפך למוסד היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל.

הכרזת הזוכים מתקיימת גם השנה במתכונת מיוחדת, תחת מגבלות הקורונה והריחוק החברתי במסגרת משדר חגיגי שהפיק מפעל הפיס. המשדר כולל תכנית אמנותית בהנחייתם של עמוס תמם ולירז צ'רכי וישודר הערב בשעה 23:15 בקשת 12.

חמור - כריכה. מפעל הפיס,
כריכת הספר "חמור"/מפעל הפיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully