וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת והמשוררת נורית זרחי היא כלת פרס ישראל לספרות לשנת תשפ"א

1.3.2021 / 14:02

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום על זכייתה של זרחי בת ה-79 בפרס היוקרתי. זרחי לוואלה! תרבות: "בתור בן אדם שלא תמיד נמצא בגדודים, לא תמיד בקונצנזוס, זה מאוד נחמד שמשתפים אותי ושמים לב אליי. זה ניצחון ששמו לב למה שעשיתי"

נורית זרחי. דניאל צ'צ'יק, הארץ
נורית זרחי/הארץ, דניאל צ'צ'יק

הסופרת והמשוררת נורית זרחי (79) היא כלת פרס ישראל בתחום ספרות ושירה לשנת תשפ"א - כך הודיע היום (שני) שר החינוך יואב גלנט. בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי זרחי היא "קול נדיר ופלאי בספרות העברית. המבחן העיקרי של ספרות מעולה הוא ייחודה וחותמה האישי, דהיינו התחושה שהיוצר מכונן דיבור משלו, עם אפיונים מיוחדים ושפה משלו שקל לזהותה. כל המרכיבים האלה חלים על נורית זרחי וזאת בהיקף עצום של יותר ממאה ספרים, ובסוגות ספרותיות של שירה, סיפורת, נובלות, ספרות ילדים, מסות ומאמרים.

זרחי אמרה לוואלה! תרבות: "זה מרגש מאוד. ידעתי שהגישו אותי אבל לא האמנתי שאני אזכה. זו הפתעה גדולה וזה נורא משמח אותי, בתור בן אדם שלא תמיד נמצא בגדודים, לא תמיד בקונצנזוס. זה מאוד נחמד שמשתפים אותי ושמים לב אליי. זה ניצחון ששמו לב למה שעשיתי. זה עבודה של הרבה שנים. אני מרגישה הרבה הרבה רגשי תודה כלפי הקוראים האלה. אנחנו שותים כעת שמפניה".

זרחי נולדה בירושלים בשנת 1941. בגיל שש נתייתמה מאביה, הסופר ישראל זרחי, ועברה עם אמה ואחותה לקבוצת גבע. היא עבדה כעיתונאית, כמבקרת ספרות ואמנות, כמרצה לספרות ולספרות ילדים וכמנחת סדנאות לכתיבה. בעבר הייתה נשואה לפזמונאי והמשורר יורם טהרלב, ממנו יש לה שתי בנות: רוני ואראלה. היא מפרסמת ספרים במשך למעלה מחמישים שנה. במהלך השנים ראו אור יותר מ-120 ספרים שלה - ספרי שירה, סיפורים, רומנים, מסות, תרגומים ובעיקר ספרי ילדים. ספריה תורגמו לשפות רבות ושיריה הולחנו והושרו בידי טובי המבצעים, ביניהם אריק איינשטיין, יוני רכטר וחוה אלברשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully