וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הבחירות אסר על רשת 13 לשדר את נתניהו ב"סטנדאפ ניישן"

2.3.2021 / 12:05

השופט עוזי פוגלמן אסר על רשת 13 לשדר קטע שצולם עם ראש הממשלה בתוכנית "סטנדאפ ניישן", שתשודר הערב, לאחר שקבע כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה: "חלק מהמסרים ממוקדים בהתפארות בהצלחות עבר - שיקול שנוטה לטובת הקביעה כי מדובר בתעמולת בחירות"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, אסר על רשת 13 לשדר קטע שצולם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית "סטנדאפ ניישן", לאחר שקבע כי מדובר בתעמולת בחירות אסורה. התכנית צפויה להיות משודרת הערב אחרי החדשות.

לאחר שצפה בקטע, קבע פוגלמן: "אכן, צפייה בקטע מלמדת שיש לו תכלית בידור. אולם לאורך הקטע כולו שזורים מסרים שנוגעים במישרין לסוגיות שנמצאות בימים אלה על סדר היום הפוליטי, ובכלל זאת הטיפול במשבר הקורונה והיציאה ממנו, החיסונים למחלה, הצגת המורכבות ב'ראש ממשלה חליפי' והסכמי השלום. מסרים אלו מתקשרים במישרין גם למסרי ראש הממשלה והליכוד בתעמולת הבחירות מטעמם. בעיני הבוחר הסביר אמירות אלו עשויות להשפיע על ההצבעה".

"זאת ועוד, חלק מהמסרים ממוקדים בהתפארות בהצלחות עבר - שיקול שנוטה לטובת הקביעה כי מדובר בתעמולת בחירות", הוסיף.

לשופט הוצגו הבדיחות שנתניהו צילם בתכנית. באחת מהן פונה אליו שלום אסייג ושואל אותו אם הוא מחכה שנתב"ג ייפתח, ולכך נתניהו משיב: "בטח, תראה לאן הגעתי. פעם הייתי מופיע באו"ם למען המדינה שלנו ועכשיו אני צריך להופיע בסטנדאפ ניישן". באחת אחרת מספר נתניהו כיצד השיל ממשקלו: "עשיתי את זה בדרך הישנה. הרבה פחות פחמימות, הרבה יותר ירקות, והכי קשה: בלי לשתות מנדטים אחרי שמונה בערב, אפילו לא מנדט אחד". בנוסף מתבדח נתניהו כשהוא שואל את אסייג "אתה יודע כמה זה קשה לקבל מקרר של חיסונים ואין שם 'בן אנד ג'ריס' אחד?" ואף מוסיף: "הרבה אנשים תוהים לגבי הוויתורים שעשינו בשביל השלום עם האמירויות. אז אני חייב לחשוף בפניכם שהשמועות נכונות - בהסכם יש סעיף סודי שבו התחייבנו לתת להם את עומר אדם כל שבת שנייה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתכנית "סטנד אפ ניישן" של רשת 13. רשת 13, צילום מסך
תעמולה אסורה. נתניהו בצילומי התכנית/צילום מסך, רשת 13

רשת 13 טענה בפני השופט כי בחודש ינואר הוזמנו פוליטיקאים רבים להשתתף בתוכנית, ונתניהו הוא היחיד שהסכים, אך לאחר מכן חזר בו וביטל את השתתפותו. בהמשך פנתה רשת 13 שנית, הפעם רק לנתניהו, והוא הסכים להשתתף בה. "היה על המשיבה 3 (רשת) ליתן את הדעת לכך שבסופו של דבר התוצאה היא שיופיע בתוכנית רק מועמד אחד מאז עלייתה לשידור לפני כמה שבועות ועד ליום הבחירות", כתב פוגלמן. "הבוחר הסביר אינו מודע למתרחש מאחורי הקלעים ולכך שרבים הוזמנו מלכתחילה להשתתף בתוכנית. אפילו היה מודע לכך, בפועל הוא צופה במועמד אחד בלבד. אילו היו מופיעים בתוכנית מועמדים רבים ממגוון מפלגות ובעלי דעות פוליטיות שונות, ודאי אם היו מופיעים בתקופת מערכת הבחירות, היה נוצר איזון בעיני הצופים. איזון זה עשוי לגמד את היתרונות שיש להופעת יחיד ולתרום לשוויון בין המועמדים".

בהחלטתו לעתירה שהוגשה על ידי עו"ד שחר בן מאיר התייחס השופט להבדל בין תוכניות חדשותיות, או אפילו תוכניות סאטירה שעוסקות בנושאים פוליטיים, לבין התוכנית המדוברת. "התוכנית נושא העתירה אינה סאטירית אלא בידורית באופייה, ולכן אינה נדרשת לכלול מסרי בחירות. נתניהו לא הוזמן לתוכנית כדי להגביר את הידע של הצופים על המתרחש בעולם. המשתתפים בה לא אתגרו אותו בשאלות על פעולותיו או על עמדותיו. בנסיבות העניין מאחר שהקטע בהשתתפותו עשוי להשפיע על הצבעה בעיני הבוחר הסביר, והתכלית האחרת שנטענה אינה גוברת במקרה דנן על תכלית התעמולה, הקטע שלפניי נחשב לתעמולת בחירות - בניגוד, למשל, לראיונות של המשיב 1 בתוכניות חדשות".

לאור כל אלה, אסר השופט פוגלמן על "רשת" לשדר את הקטע בתוכנית בהשתתפות נתניהו עד לאחר הבחירות.

מרשת 13 נמסר: "ועדת הבחירות המרכזית לא אישרה לצערנו את שידור קטע מהתכנית סטנדאפ ניישן בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, אנחנו מבטיחים לכם תוכנית מצחיקה, מבדרת ומהנה במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully