וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: קפה ביאליק ייסגר לאחר כ-25 שנות פעילות

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 12:52

המוסד התל אביבי, שהיה בית להופעות אינטימיות של אמנים רבים, ייסגר על רקע קשיים כלכליים כבדים להם גרם משבר הקורונה ותכנית פינוי בינוי עתידית של הבניין. בעלת המוסד: "בלב כואב מלא בזיכרונות יקרים אני נפרדת. אתגעגע כל חיי"

קפה ביאליק. דן שצברג, דן שצברג
קפה ביאליק/דן שצברג, דן שצברג

סופית: קפה ביאליק, מוסד תל אביבי להופעות, ייסגר לאחר כ-25 שנות פעילות. זאת על רקע הקשיים הכלכליים הכבדים אליהם הוביל משבר הקורונה, ובלי קשר גם תכנית עתידית לפינוי בינוי של הבניין. לאורך רוב שנות פעילותו התקיימו בחלל הקטן שלו הופעות אינטימיות של אמנים רבים וטובים, ובהם להקת תמוז, קורין אלאל, ערן צור, עמיר לב, גבע אלון, יהלי סובול, דפנה ארמוני, דניאל סלומון, דידי ארז, דני גלבוע, דני ליטני, אריק סיני, דני רובס, ג'יין בורדו, דני בסן, אלי מגן, עדי רנרט ואבטיפוס, ולצדם גם אמנים לא מוכרים וכאלה הנמצאים בתחילת דרכם שקיבלו הזדמנות להיחשף בפני קהל.

קפה ביאליק נפתח בשנת 1996 על ידי מירב בן שלמה בפינת אלנבי וביאליק בתל אביב, במבנה שבו פעלו בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת בתי הקפה ספיר, זמיר ושלושת הכושים. בשנת 2002 התרחש פיגוע התאבדות סמוך לקפה מה שהכניס אותו לחובות גדולים. משנת 2004 החלו במקום הופעות חיות ואינטימיות במקום מדי ערב, ועם הזמן המוני אמנים הופיעו בו. בעלת ומנהלת המקום בן שלמה החלה להחזיר את החובות. עם זאת, לאורך השנים נקלע בית הקפה לקשיים כלכליים נוספים. רק לפני שנה, במרץ 2020, הסתיימה הלוואה שלקחה בן שלמה בתקופת מבצע צוק איתן, ואז הופיעה הקורונה. המגפה פגעה באופן מיוחד בענף המסעדות וההופעות, והובילה את קפה ביאליק למצב אנוש. בן שלמה האשימה את הממשלה שלא עזרה מספיק.

במהלך הקיץ פורסם כי המוסד בסכנת סגירה. בן שלמה פתחה אז הד סטארט, במטרה לסייע לו כלכלית ולהרים חגיגת פרידה, שבו כתבה בן שלמה: "כשפרצה הקורונה חשבתי שנעבור שבועיים של סגר ונחזור לפעילות. בקטנה. טעיתי. במהלך הזמן הצטבר האבק ותפחו החובות. ואז הגעתם אתם, המון מיושבי הקפה וחברים, הצעתם לעזור, לתמוך ולקחת חלק. אין לי מלים לתאר כמה זה מרגש ומחמם לב, וכך גם צץ לו רעיון ההדסטארט. עם קצת עזרה והרבה ביחד, נוכל לחזור. בלי קשר לקורונה, יש תכניות להפוך את הבניין לחמש קומות מגורים. זה יקרה כנראה בשנה הבאה. המחשבה לסגור את ביאליק בלי להספיק להיפרד מהאמנים, מהצוות, מכולכם, בלי עוד מלא בירות וצ'ייסרים, קשה מנשוא. ככה נפרדים? החלום שלי הוא להיפרד כמו שצריך. לסגור את השנה ה-25 של ביאליק בחגיגה מתמשכת עם הופעות, אלכוהול, קפה טוב ופגישות משמחות. לכן ההדסטארט. אוהבת אתכם ומחכה כבר שניפגש בביאליק ונרים כוסית לחיים".

למרות שקמפיין ההד סטארט השיג את יעדו, הימשכות משבר הקורונה גרם לבן שלמה להרים ידיים סופית, וגם לוותר על חגיגות הפרידה. אתמול כתבה בעמוד הפייסבוק של קפה ביאליק: "בלב כואב מלא בזיכרונות יקרים אני נפרדת מקפה ביאליק. התחלתי אותו צעירה כל כך, עברו שנים, כמעט 25, את רוב שנותיי העברתי בקפה. בקרוב הבניין היפיפה הזה ייהרס ויבנה במקומו בניין חדש בן 5 קומות ופיסת היסטוריה תמחק במחי בולדוזר. היו לי תכניות להיפרד מהמקום היקר הזה בחגיגות סיום, בהופעות ומסיבות אבל הכל השתבש".

"היו אלו שנים מדהימות וקשה לי לסכם אותן במילות פרידה, אולי אין מספיק מילים למקום כזה שהכיל כל כך הרבה ואולי זו אני שצריכה עוד זמן לעכל. הלב שלי כואב והבטן מתהפכת. כל כך הרבה תמונות עוברות לי בראש. צוות יקר, לקוחות קבועים, לקוחות כועסים, לקוחות נהנים, קפה (כל אחד לפי טעמו, מיליון בקשות..), ארוחות, מסיבות, דייטים, תינוקות חדשים, ילדים חמודים, פרלמנטים מוטרפים, הומלסים, תקרה דולפת, סדר פסח והחגים בכלל, הופעות, בכי והרבה הרבה צחוק. היה שמח. היתה אהבה (...) תודה קפה ביאליק שלי, היה לי העונג. אתגעגע כל חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully