וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חיסוני הקורונה בישראל הגיע אל "סאות' פארק" - ונתניהו הגיב

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 14:53

בפרק ספיישל של סדרת האנימציה אומרת אחת הדמויות "ישראל הרבה יותר קולית מהמקום הזה", ומטוס ישראלי מביא חיסונים לאמריקה. ראש הממשלה נתניהו שיתף קטע מהפרק, אך בתוך הקונטקסט של הפרק המלא ישראל לאו דווקא יוצאת טוב, ואפילו להפך

בפרק מיוחד של סדרת האנימציה השנויה במחלוקת "סאות' פארק" ששודר אמש (רביעי), מככב מבצע החיסונים הישראלי נגד קורונה. הפרק הארוך (46 דקות) הוא המשך לפרק קודם של הסדרה ששודר לפני כמה חודשים ועסק במגפה. באחת הסצנות מוצגים אנשים עם מסיכות בתור לחנות, ומאבטח עוצר בעדם מלהיכנס בגלל הנחיות הקורונה. אדם אחד אומר לו: "באמת, בנאדם, זה מגוחך שאנשים לא יכולים להיכנס", ואדם אחר מוסיף: "כן, אתה יודע שבישראל חיסנו את כולם. ישראל הרבה יותר קולית מהמקום הזה". המאבטח מגיב לו: "אז לך לישראל", והאדם עונה: "ניסיתי, אבל לא יכולתי להיכנס".

בסצנה אחרת בסיום הפרק (ספוילר), מטוס עם מגן דוד ישראלי של חברה בשם "אייר ישראל", שהלוגו שלה מזכיר את זה של אל על, נוחת על רקע זיקוקים בשמיים, ואדם מכריז שהוא הביא חיסונים לכולם. הקהל המביט בנחיתת המטוס צוהל משמחה, כשגבר עם גופייה משליך לעברו קופסאות של חיסונים, ומתחסן. הפרק ישודר הערב (חמישי) ב-HOT קומדי סנטרל וזמין לצפייה בלי תרגום גם באתר הרשמי של הסדרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה ספוילר לקטע הסיום של הספיישל, שיתף אותו בעמוד הטוויטר שלו, וכתב: "גם בסאות' פארק כבר יודעים - בישראל חוזרים לחיים!". יצויין כי בניגוד לאופן שבו ראש הממשלה מציג את הדברים, בתוך הקונטקסט של הפרק המלא ישראל לאו דווקא יוצאת טוב, ואפילו להפך.

שגריר ישראל בארצות הברית, גלעד ארדן, כתב בטוויטר תוך תיוג התוכנית "סאטרדיי נייט לייב" של NBC: "ככה עושים הומור על הקורונה שנוגע לישראל. תצפו ותלמדו מ'סאות' פארק'". ארדן כתב זאת על רקע סערה שפרצה בחודש שעבר, לאחר שבדיחה העוסקת בחיסונים בישראל שסיפר אחד מכוכבי התכנית "סאטרדיי נייט לייב", מייקל צ'ה, הובילה לגל של גינויים נגדו ונטען כי יש בה נימה אנטישמית. האמירה הייתה: "ישראל מדווחת שחיסנה חצי מהאוכלוסייה שלה. אני מנחש שזה החצי היהודי".

זו לא הפעם הראשונה שישראל מככבת ב"סאות' פארק". בפרק "פרה ג'ינג'ית" ששודר ב-2013 טריי פארקר ומאט סטון, יוצרי "סאות' פארק", שילבו מתיחה תמימה שקרטמן מבצע בחבריו לכיתה, שיוצאת משליטתו ומובילה בסופו של דבר לשלום במזרח התיכון. במהלך הפרק, קרטמן מותח את חבריו לכיתה בטענה שגילה פרה ג'ינג'ית, כשלמעשה מדובר בפרה שנצבעה באופן ידני. להפתעתם מתברר שפרה ג'ינג'ית הייתה כלולה בנבואה עתיקה של שלוש הדתות המרכזיות במזרח התיכון - אסלאם, נצרות ויהדות - והופעתה מוליכה להסכם שלום כולל באזור. כשקרטמן מגלה שלמתיחה היו השלכות כה מרחיקות לכת, הוא מנסה לנצל את המצב לטובתו. חלקי נרחבים מהפרק מתרחשים בשטחי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully