וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיטריסט והמעבד הוותיק יגאל חרד ("פמלה", "ים של דמעות"), מת בגיל 79

עודכן לאחרונה: 13.3.2021 / 22:05

חרד, שהחל את דרכו בלהקת פיקוד המרכז בתחילת שנות ה-60, עבד לאורך השנים עם שלל מוזיקאים ובשלל סגנונות, לרבות אריק לביא, זוהר ארגוב, בועז שרעבי, צלילי הכרם, חיים משה ועוד. הוא מת הבוקר ממחלה

יגאל חרד. מפעל הפיס, צילום מסך
יגאל חרד/צילום מסך, מפעל הפיס

יגאל חרד, גיטריסט ומעבד מוזיקלי שהיה שותף ליצירתם של כמה מהאמנים הישראלים הגדולים בכל הזמנים, מת הבוקר (שבת) בגיל 79. הוא מת בביתו ממחלה, בה נאבק במשך כשנה. הלוויתו תתקיים מחר ביהוד בשעה 14:00.

לאורך חייו עיבד חרד אינספור שירים, שבין הבולטים שבהם אפשר לציין את "ים של דמעות" ו"להיות אדם" של זוהר ארגוב, "פמלה" ו"את לי לילה" של בועז שרעבי, "שלכת" ו"היה או לא היה" של אריק לביא, "תודה" של חיים משה, "חנהל'ה התבלבלה" של צלילי הכרם, "צליל ענבלים" של ישי לוי, "פרח הלילך" של חווה אלברשטיין, "בבוסתנים" של אריק לביא, "שנינו ביחד וכל אחד לחוד" של חנן יובל, ועוד.

צפו בריאיון שערך יואב קוטנר עם חרד

חרד, יליד 1942, החל את דרכו בלהקת פיקוד המרכז, שם שירת לצד מיכל טל, אושיק לוי, שלמה וישינסקי ואחרים. בלהקה גם שר, אך בהמשך הקריירה עבר אל אחורי הבמה והתמקד בנגינה, עיבוד והפקה. אחרי השחרור ניגן במשך כמה שנים בשלישיית גאולה גיל ("דבר אליי בפרחים").

הוא ניגן ועיבד לאורך השנים עם שלל מוזיקאים ובשלל סגנונות, לרבות אריק לביא שעימו הייתה לו שותפות ארוכה ולו גם הלחין את השיר "בבוסתנים", שלמה ארצי (לו עיבד את השיר "אנאבל-לי"), אריק איינשטיין, אילנית ועוד. שמורות לו זכויות מיוחדות בהצלחה של המוזיקה המזרחית בשנות ה-70 וה-80. העיבוד הראשון שכתב היה ב-1971, לשיר "פמלה" של בועז שרעבי, ובהמשך עיבד גם את הגרסה המקורית לשיר "את לי לילה". בהמשך עיבד את אלבום הבכורה המופתי של "צלילי הכרם", "בזכרי ימים ימימה", ועבד עימה גם באלבומיה הבאים; לזוהר ארגוב הוא עיבד את השיר "ים של דמעות" של זוהר ארגוב, ואת כל שירי אלבומו הבא, "להיות אדם"; הוא בנוסף עיבד שירים בפסטיבל הזמר המזרחי "דרור: למנצח שיר מזמור"; עבד עם "סדנת תיאטרון שכונת התקווה" שבה כיכבה עפרה חזה; וניגן גם עם חיים משה, איציק קלה, אבנר גדסי, מרגלית צנעני, ישי לוי, נתי לוי ואחרים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר ספד לחרד. "היום הלך לעולמו אחד מגדולי המוזיקאים", מסר טרופר. "יגאל היה מפיק מוזיקלי מחונן, עבד עם גדולי הזמרים בישראל ואחראי ללא מעט שירים שהפכו במרוצת השנים לפסקול של המוזיקה הישראלית. אני משתתף בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully