וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן יפת קוטו ("רצח מאדום לשחור", "הנוסע השמיני") הלך לעולמו בגיל 81

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 9:50

השחקן האמריקני, בן לאב יהודי ממוצא קמרוני ואם גיורת ממוצא פנמי, שיחק בסרטים כמו "הנוסע השמיני", "חיה ותן למות" ו"הנרדף", וכן כמפקד המשטרה אל ג'יארדלו בסדרה המהוללת "רצח מאדום לשחור"

יפת קוטו, פאם גריר, בסרט Friday Foster מ-1975. FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images, GettyImages
לצד פאם גריר בסרט הבלאקספלויטיישן "Friday Foster" מ-1975. יפת קוטו/GettyImages, FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images

השחקן האמריקני היהודי יפת קוטו הלך לעולמו בגיל 81, כך הודיעה אשתו, טסי סינהון, בפייסבוק. "אני עצובה ועדיין בהלם ממותו של יפת, בעלי מזה 24 שנים", כתבה, ובהמשך ספדה: "שיחקת את הנבל בכמה מהסרטים שלך, אבל בשבילי ובשביל רבים אחרים אתה גיבור אמיתי. איש טוב, אבא טוב, בעל טוב ואדם הגון, מאוד נדיר למצוא. אחד מהשחקנים הטובים בהוליווד, אגדה".

יפת קוטו התחיל את הקריירה שלו על הבמות ב-1958, כשהיה בן 19, במחזה "אותלו" של שייקספיר. את הקריירה הקולנועית שלו החל ב-1963, ועשור אחרי כן התפרסם בתפקיד הנבל בסרט ג'יימס בונד "חיה ותן למות", לצד רוג'ר מור. הוא גילם בסרט את הדיקטטור ד"ר קננגה, שהתחזה גם לברון סמים בשם מיסטר ביג. שלוש שנים לאחר מכן גילם דיקטטור נוסף, אידי אמין, בסרט "הפשיטה על אנטבה", שגוללה את מבצע יונתן. בשנים שלאחר מכן בלט בסרטים "הנוסע השמיני", "הנרדף" לצד ארנולד שוורצנגר ו"מרדף חצות" עם רוברט דה נירו. החל מ-1993 ועד 1999 גילם את אחד מתפקידיו הבולטים בקריירה - מפקד המשטרה אל ג'יארדלו בסדרה עטורת השבחים של NBC "רצח מאדום לשחור", של בארי לוינסון וטום פונטנה.

יפת קוטו, רוג'ר מור, בסרט "חיה ותן למות". FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images, GettyImages
יפת קוטו ורוג'ר מור בסרט "חיה ותן למות"/GettyImages, FilmPublicityArchive/United Archives via Getty Images

קוטו נולד לאב יהודי, איש עסקים ממוצא קמרוני שהיגר לארצות הברית. לדברי הבן, אביו היה שומר שבת ואף ידע עברית, נצר למשפחה שמקורה בישראל לפני דורי דורות, היגרה למצרים ומשם לקמרון. אמו, גלדיס מארי, הייתה אחות וחובשת צבאית ממוצא פנמי, שהתגיירה לפני נישואיה. לדברי יפת, ההתבגרות כיהודי בשכונה שחורה בברונקס המורכבת בעיקר מנוצרים, והליכה לבית כנסת עם כיפה על הראש, הביאו עמן אתגרים ו"קרבות אגרופים רציניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully