וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברדוגו מבזה את עיתונאי גל"צ, על מפקד התחנה לעצור את הבריונות שלו"

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 16:07

ארגון העיתונאים דורש ממפקד גל"צ: הפסק את ההתנהלות הביריונית של יעקב ברדוגו שמתנכל ומבזה עיתונאים בתחנה. אתמול פנה לכתבת המדינית של התחנה במילים: "את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?". גורם בתחנה לוואלה! תרבות: "הנהלת התחנה הפקירה את העיתונות, ולא מגבה אותנו"

ניר חפץ תובע דיבה את ברדוגו: "נחשוף איך מונו בכירים בתקשורת"/עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ארגון העיתונאים פנה הבוקר (חמישי) למפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ בדרישה שיפעל בהקדם להפסיק את התנהלותו של יעקב ברדוגו, המגיש והפרשן הפוליטי של התחנה ומי שנחשב למקורבו של ראש הממשלה נתניהו. הארגון הגדיר את התנהלותו כ"ביריונית", וטען שיש בה התנכלות וביזוי כלפי עיתונאים בתחנה.

הפנייה נשלחה לאחר סדרת מקרים בעייתיים בהם על פי הטענות ברדוגו מנצל את זמן השידור שלו כדי לתקוף את שדרני וכתבי התחנה ולפגוע בעבודתם העיתונאית. המקרה האחרון התרחש אתמול בתוכנית "וילנסקי את ברדוגו", כשהתייחס באופן פוגעני לכתבת המדינית של גלי צה"ל, מוריה אסרף וולברג, שדיווחה כי האמיראתים הודיעו באופן רשמי כי לא ירצו לקחת חלק פוליטי בבחירות המתקיימות בישראל, ולכן ביטלו את הגעתו של נתניהו לאמירויות. בתגובה לכך, ברדוגו שאל את אסרף וולברג באופן מלגלג ובוטה: "את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?".

מנכ"ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין, ואחראית חופש העיתונות, ענת סרגוסטי, כתבו בפנייתם למפקד גלי צה"ל אלקבץ בין השאר כי היה זה "אירוע חמור מאוד שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום בכל כלי תקשורת. מעבר לעובדה שמדובר בהתנהלות חסרת קולגיאליות באופן חריף, הדברים עולים אף כדי ביריונות והתעמרות בדרך של טפילת האשמות שווא וטענות שווא, ולרבות הכפשת שמה של העיתונאית ולשון הרע, וביתר שאת כאשר מדובר בחילופי דברים בין עובד בכיר ובעל מעמד לבין עובדת צעירה וזוטרה יותר".

דיון | תביעת הדיבה של ניר חפץ נגד יעקב ברדוגו, המחוזי, ת"א 25 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הכפשת שמה של עיתונאית". יעקב ברדוגו/ראובן קסטרו

גורם בגלי צה"ל אמר לוואלה! תרבות: "התחושות הן שהעיתונות הופקרה. אתמול קרה דבר - שיח בקבוצת העיתונאים הודלף החוצה. מנהלי התחנה מצויים בתוך קבוצת הווטסאפ. כשיש להם מה להעיר על דברים שקורים בשידור ודברים שנעשו כלפי עובדים בתחנה, ובעיניהם הם לא הולמים - הם מתערבים. במקרה זה הם לא העירו בקבוצת הווטסאפ ולא הגיבו לתקשורת. בלפור, דרך ברדוגו, מחזיק את הנהלת התחנה במקומות רגישים. הם לא מגיבים, והדברים האלה מתמשכים, וזה לא רק מוריה ומיכאל. כל פעם שלברדוגו יש מה להגיד על רינו צרור ורזי ברקאי הוא עושה את זה בשידור בגלי צה"ל או בשידורים במקומות אחרים וברשת. אלו מעשים לא קולגיאליים. הנהלת התחנה מודעת לזה, איננה מגיבה ואיננה מחזירה את השיח הסביר והמכבד.

"אני חושב שמה שקורה זו הפקרה", הוסיף הגורם. "נכון היה שהנהלת התחנה תנקוט במנהיגות, גם כמפקדים ביחידה צבאית וגם כעורכים ראשיים במערכת חדשות. ראוי שיגיבו, יעירו, יתוו דרך, יגידו לצעירים מה ראוי ומה לא ראוי, שיגבו את הכתבת שנפגעה אתמול. אבל הם לא מגיבים לזה, ולא מגיבים כשפוליטיקאים ודמויות מכובדות וחשובות מושפלות על ידי ברדוגו בשידור, כמו נשיא המדינה, הרמטכ"ל, שר החוץ, שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה. ברדוגו הוא דוגמא קולנית לניהול לא עיתונאי ולא אחראי רחב יותר. המצב מאוד מבאס".

עוד בוואלה!

ישבת בחדר ושמעת את נתניהו מעביר הוראות לברדוגו? אלקין: הרבה יותר מזה

לכתבה המלאה
הבית של החיילים קריינות עדן בן זקן. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
"הנהלת התחנה הפקירה את העיתונות. הם לא מגבים אותנו"/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

במכתב של ארגון העיתונאים, מזכירים אנשי ארגון העיתונאים שאין זו התקרית הראשונה שבה ברדוגו פונה באופן מבזה לאחד מעיתונאי התחנה. מקרה אחר שעודד הדים תקשורתיים ארע בעת דיווח של הכתב הפוליטי מיכאל האוזר-טוב, כשברדוגו שאל אותו: "ומה יעשה חבר הכנסת צביקה האוזר?", בהתייחסו לאביו של הכתב. האוזר-טוב הבהיר שאינו מדווח על אביו מסיבות אתיות, וברדוגו דרש ממנו להפסיק את דיווחו מיד. לאחר מכן כתב בטוויטר האוזר-טוב: "זכיתי לקבל שיעור באתיקה עיתונאית מברדוגו. איזה ימים נפלאים לחיות בהם", ומאז לא עלה לשידור ביומן הערב בהגשת ברדוגו. אתמול, בעקבות המקרה החדש עם אסרף וולברג, כתב האוזר-טוב בטוויטר: "זה לא עניין של פוליטיקה, זה סיפור על בריונות זולה - אין סיבה ואין דרך להצדיק את הלכלוכים וההשמצות השיקריות של ברדוגו עלי, על מוריה, על רזי, על רינו ועל רבים נוספים - כולם כולם יושבים ומשדרים לצידו מידי יום זה רק מגעיל ועלוב, לא שום דבר אחר".

בארגון העיתונאים כינו את יחסו של ברדוגו כ"התנהלות פוגענית מצד העובד הבכיר כלפי עמיתו לעבודה" וציינו את קיום "עוד שורה רבה של תקריות שהתרחשו 'מאחורי הקלעים', שבהן התנהל ברדוגו באופן מבזה וחסר קולגיאליות כלפי העיתונאים בתחנה, עד כדי התעמרות בעבודה. מדובר בהתנהלות בלתי נסבלת שאיננה מתקבלת על הדעת, הן מההיבט של החופש העיתונאי של עיתונאי התחנה והיכולת שלהם לבצע את עבודתם, שנפגעת בצורה קשה באווירת הביריונות שמשרה יעקב ברדוגו על סביבתו, והן מההיבט של זכויות עובדים ויחסי עבודה, מכיוון שניתן לומר ברמת ודאות גבוהה כי ההתנהלות הזו עולה לכדי המבחנים המשפטיים של התעמרות בעבודה".

בנוסף לפניית ארגון העיתונאים למפקד גלי צה"ל, פנו מגישים ועורכים בכירים בתחנה פנו ליו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, וליועץ המשפטי של הארגון בדרישה לבחון אפשרות להכרזת סכסוך עבודה בגלי צה"ל בגלל היחס בעייתי מצד ברדוגו - כך פרסם היום איתי שטרן בהארץ. הפונים טוענים כי ברדוגו פוגע בעצמאות העיתונאית של גלי צה"ל, תוך שהוא משפיל ומתעמר ברבים מעובדיה.

בעקבות דבריו של ברדוגו כעסו רבים בגלי צה"ל. בהתכתבות של קבוצת עורכים בתחנה כתבה טלי ליפקין שחק: "אני מבינה שהגיע תורה של מוריה אסרף לחטוף - בשידור, באולפן הבית רסיסים ממטרות הארס של י. ברדוגו (...) אני מוחה פה על הקו האדום שנחצה. עוד קו אדום. אנחנו לא צריכים להסכים לזה ולו בעצם השתיקה שלנו"; נורית קנטי, עורכת התכנית "מה בוער" בהגשת רזי ברקאי, כתבה כי "הבושה הפומבית הזו חייבת להיפסק. פעם זה מיכאל ופעם זו מוריה, ולא זוכרת כבר מי עוד. יש כאן אנשים שעוד מנסים לעשות עיתונות, ובמיוחד הצעירים"; והמגיש אפי בן אברהם כתב בקבוצה: "הגיע הזמן לעשות מעשה. אם למות, אז בזקיפות קומה".

שמעון אלקבץ כנס אילת. אודי פורטל,
"להפסיק הופעותיו בתחנה". מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ/אודי פורטל

גם מפלגת תקווה חדשה פנתה אתמול למפקד גלי צה"ל בדרישה דחופה להפסיק לאלתר את הופעותיו של ברדוגו בתחנה, בטענה שהן מהוות תעמולת בחירות מובהקת. המפלגה צרפה קובץ עם התבטאויות רבות של ברדוגו בתחנה, שלטענתה גורמות ל"סיוע פעיל וברור לתעמולת הבחירות של רשימת הליכוד והעומד בראשה (...), לרבות חזרה על מסרים המלווים את קמפיין הבחירות של הליכוד ובאופן התואם את עיתוי פרסומן; והעניין השני תעמולה מכוונת המכוונת באופן ברור כנגד מפלגת תקווה חדשה ובעיקר כנגד העומדים בראשה". בין ההתבטאויות שציינה מפלגת תקווה חדשה שנאמרו מצד ברדוגו לדבריה "במטרה להשפיל או לבזות או להקטין את מועמדי תקוה חדשה" - "מפלגה של עריקים ומבולבלים" ו"פקיד שומה", וכן טענה ל"האשמות מופרכות וחסרות בסיס כגון ייחוס קמפיין גזעני למפלגת תקוה חדשה".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "עם קבלת פניה, היא תבחן ותטופל בהתאם". יעקב ברדוגו לא הגיב.

השר לשעבר זאב אלקין, מספר 3 ברשימת תקווה חדשה, גילה שלשום (שלישי) כי נכח בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הוראות לאיש גלי צה"ל יעקב ברדוגו והאשים אותו בהסתה, בריאיון לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ורדיו 103FM בהגשת בן כספית. "הרבה מעבר לזה", ענה אלקין כשנשאל אם ישב בחדר ושמע הוראות שמועברות לברדוגו. "ברור שאם הייתי רוצה יכולתי מתחילת הבחירות עד סופן להתראיין על החוויות שצברתי במשך 12 השנים בהן הייתי קרוב לבנימין נתניהו. זה כמו טבח שמפסיק לבשל בשר אחרי שהוא רואה איך מכינים אותו. אני הייתי במטבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully