וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהחלים מקורונה: המוזיקאי שלומי שבת ידליק משואה בטקס יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 18:09

אחרי שנה קשה, שבה חלה בקורונה ואף אושפז במצב קשה, התבשר הזמר והיוצר שלומי שבת כי ידליק משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. שר התרבות חילי טרופר: "שלומי מוכיח כמה עומק, אהבה ואמת יש בעולם התרבות שלו"

שלומי שבת שר את "בגלל הרוח"/צילום מתוך מסיבת העיתונאים בזום של המוזיקאי

אחרי שנה שבה חלה בקורונה והבריא, קיבל המוזיקאי שלומי שבת בשורה מרגשת כשנמסר לו שישיא משואה בערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. את ההחלטה קיבלו השרים הממונים, שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות חילי טרופר, לאחר שאישרו את המלצות הוועדה הציבורית.

שבת, 66, יליד יהוד, נולד למשפחת עולים ממוצא טורקי. לאורך השנים שיתף פעולה עם עשרות אמנים ישראלים, ביניהם פבלו רוזנברג, ליאור נרקיס ואליעד. בין שיריו המפורסמים: "בגלל הרוח", "לכל אחד יש", "אבא" ועוד. שבת משלב בשיריו בין ז'אנרים מוזיקליים, מרוקנרול ועד למוזיקה ספרדית וים-תיכונית.

בשנה האחרונה חלה שבת בקורונה, אושפז לפרק זמן ארוך והגיע למצב קשה. עם החלמתו פעל על-מנת להדגיש לציבור את סכנות המחלה ולעודד את ההתחסנות. בטקס המשואות ה-71 הופיע שבת וחידש את "אל נבקש" של זוהר ארגוב.

שבוע וחצי לאחר ששוחרר מאשפוז במחלקת הקורונה בבית החולים בילינסון, קיים שבת את הופעתו הפומבית הראשונה. במסיבת עיתונאים שקיים בזום מביתו, סיפר על ההידרדרות במצבו הבריאותי ועל האשפוז בן 20 הימים. "האמת היא שהיו רגעים מאוד קשים. תמיד הכניסו לי לראש שאני צריך לשמור ואני בדרגת סיכון, ובסוף זה קרה לי. מאוד פחדתי. מאוד מאוד פחדתי. התחלתי להיזכר בכל מי שאני אוהב, וחשבתי על מה שיקרה. היה איזה ערב קשה, שבו הידרדרתי ובאו הרופאים להגיד שלוקחים אותי לטיפול נמרץ. זה היה בליל הושענא רבה, לילה חשוב ביהדות ובתורה, שמתפללים בו. כמו באגדות הרגשתי שעם שלם שמתפלל בשבילי ובבוקר הרופא הגיע אליי".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "שלומי, שתודה לאל החלים מנגיף הקורונה, מצליח לרגש ולאחד את העם שלנו כבר למעלה משלושה עשורים. שלומי היקר, באישיותך, בנתינה שלך ובמה שאתה עבור כולנו, אתה הרבה יותר מ'אחד לנשמה'. הרוח הטובה שלך והמוזיקה המרגשת שאתה יוצר מצליחה לחדור ללבבות של כולנו. אתה גשר של אהבה בעם שלנו, על כל חלקיו".

שר התרבות חילי טרופר הוסיף: "אני שמח להעניק, יחד עם השרה רגב, לשלומי שבת את הזכות להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. שלומי, בעיניי, מסמל את האחווה הישראלית בדמותו וביצירות המוזיקליות שלו לאורך שנים ארוכות. עם פסקול שמלווה אותנו מסוף שנות ה-80 ועד לעשור השלישי של שנות ה-2000, שלומי מוכיח כמה עומק, אהבה ואמת יש בעולם התרבות שלנו. הבחירה שלו לפתוח את ליבו ולהתנדב בחברה הישראלית, וכמובן השירים שלו שמשלבים בין מזרח למערב ובין מסורת לחדשנות הם כל מה שיפה וטוב בחברה הישראלית. מוזיקה שמאחדת בין כל האוכלוסיות בעם היפה שלנו. החלמתו מוירוס הקורונה, בדיוק כמו דרכו המוזיקלית, היא במידה רבה ניצחון בגלל הרוח".

  • עוד באותו נושא:
  • שלומי שבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully