וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולא היה בינינו אלא זוהר: בעקבות צילה דגן, מהקולות הגדולים ביותר שהיו פה. האזינו

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 15:21

בהסכת מיוחד בסדרת "היכל התרבות" של רדיו 103fm, חזרה רבקה מיכאלי לתחנות בולטות בחייה של דגן, מי שאחראית על קלאסיקות כמו "יום בו יקום", "בולבול למה ככה", "מעשה בלביבות" ו"חורשת האקליפטוס", בשילוב ריאיונות עם אלו שהכירו אותה מקרוב וקטעי ארכיון מרגשים

צילה דגן, 1973. כאן, צילום מסך
מהקולות הישראליים הגדולים אי פעם. צילה דגן/צילום מסך, כאן

החודש ימלאו 17 למותה של צילה דגן, מגדולות הזמרות הישראליות בכל הזמנים. היא הלכה לעולמה בערב יום השואה של שנת 2004, והיא בת 57 בלבד. שיריה של דגן למבוגרים ולילדים כאחד, בהם "ולא היה בינינו אלא זוהר", "יום בו יקום", "בולבול למה ככה", "מעשה בלביבות", "חורשת האקליפטוס" (עם אופירה גלוסקא), הפכו לפנינים של הפסקול המקומי, וכך גם כמה מהשירים המתורגמים ששרה - כמו הקלאסיקה יידית "על הדרך עץ עומד", או השיר האחרון שהקליטה - "עד לאן שרואות עיניי" על פי השיר של אלן פרסונס פרוג'קט.

בהסכת מיוחד בסדרת "היכל התרבות" של רדיו 103fm, חזרה רבקה מיכאלי לתחנות בולטות בחייה של דגן, לשיריה ולאנשים שהכירו אותה מקרוב, בשילוב שיריה הגדולים וקטעי ארכיון מרגשים. בין היתר מתראיינים בפודקאסט אחיה דני קינן; בעלה לשעבר ושותפה ליצירה עזרא דגן; המעבד המוזיקלי אלברט פיאמנטה; המלחין יאיר קלינגר; ושני ילדיה - גיא דגן ונועה קצמן-מרוז. אחד הסיפורים המרתקים העולים בפרק נוגעים ליחסה של אמה של לאה גולדברג לשירים שביצעה דגן למילים של המשוררת האהובה, בהם "ולא היה בינינו אלא זוהר" ואחרים.

האזינו להסכת החגיגי

"היא הזמינה אותי להופעה אחת בחיפה, ואמרתי לה שהיא באמת זמרת", סיפר בהסכת בעלה הראשון עזרא דגן על סיפור התאהבותם. "היא לא רצתה להופיע כל כך, אבל חברות ההקלטות איימו שבלי הופעות הם לא יוציאו את התקליט או ישלחו את השירים לרדיו", הוסיף, והדגיש כי "דווקא בתיאטרון היו לה פריחות גדולות".

גיא דגן, בנה של הזמרת שגם עבד איתה בסוף ימיה, אמר כי "לא כל בן זוכה להכיר את הוריו מחוץ לחוויה הזאת. בגלל שזכיתי לעבוד כאיש מקצוע עם הוריי, פתאום הכרתי אותם כאנשים, כבני אדם. גיליתי שאמי היא ילדה בת 12 שלעולם לא התבגרה. הייתה לי תחושה שמקומה הוא באולפן, וזה מאוד השפיע עליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully