וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי בן חיים לא התנער ממתקפת יאיר נתניהו על חדשות 13 - ננזף והושעה

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 0:42

כתב ופרשן חדשות 13 אבישי בן חיים הושעה משידור מרביעי ועד לראשון בעקבות תגובתו לציוץ של יאיר נתניהו, שבו כינה את הערוצים 12 ו-13 "ערוצי תעמולה" ו"ערוצי תועבה". בן חיים לא הביע ביקורת כלפי נתניהו על השימוש בעלבונות אלה, ואף הילל אותו. דרעי: "סתימת פיות"

אבישי בן חיים חדשות 13. חדשות 13, צילום מסך
אבישי בן חיים/צילום מסך, חדשות 13

כתב ופרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, ננזף על ידי החברה והושעה משידור משלשום (רביעי) ועד למחרתיים (ראשון). זאת בעקבות תגובתו לציוץ של יאיר נתניהו, שבו בנו של ראש הממשלה כינה את הערוצים 12 ו-13 במילים "ערוצי תעמולה" ו"ערוצי תועבה". בן חיים לא הביע ביקורת כלפי נתניהו על השימוש בעלבונות אלה, ואף הילל אותו.

יאיר נתניהו כתב ביום שלישי: "איך לא קם ב-5 השנים האחרונות אפילו אמיל זולא אחד בערוצי התעמולה 13 ו-12 שיצא בהצהרה 'אני מאשים'?!", והוסיף בציוץ נוסף: "טעות שלי. רק אחד קם וזעק בערוצי התועבה, וזה אבישי בן חיים. ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ לבו". אבישי בן חיים השיב לו, אבל בתגובתו לא הסתייג מההשתלחויות בערוץ 13 שבו הוא עובד. בן חיים כתב לו בין היתר: "א. הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. ב. אתה בטח לא צריך להודות לי, אבא שלך והמאבק למען אבא שלך, הוא שלנו לא פחות משלך".

אבישי בן חיים וחדשות 13 סירבו להגיב.

ההחלטה עוררה תגובות רבות. כמה קולגות של בן חיים מכלי תקשורת אחרים יצאו להגנתו, אך אחרים הסכימו איתה. עיתונאי חדשות 12 עמית סגל טען כי השעייתו של בן חיים היא "פגיעה חמורה בחופש הביטוי, חמורה לאין שיעור מכל הפגיעות המדומיינות שנגדן 'עמיתיו' בערוץ נוהגים לצעוק בדרך כלל. שיתביישו הם ושיתבייש הערוץ שלהם". עמיתו לחברת החדשות, ציון נאנוס, השיב לו: "להסכים ואפילו לומר תודה לציוץ הקובע שמקום העבודה שלך הוא 'ערוץ תועבה' זאת לא הבעת דעה. זאת יריקה לבאר שממנה אתה מתפרנס. זה לא היה עובר בשום מקום עבודה. גם לא בכלי תקשורת".

גם גורמים פוליטיים גינו את ההחלטה. יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, כתב לבן חיים: "אל תירא ואל תחת. המשך להגיד את דעתך באומץ, יש ציבור ענק במדינת ישראל שמקשיב, מזדהה ואתה מהווה עבורו פה. אני משוכנע שסתימת הפיות לא תצליח". בנוסף, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר כי "זו החלטה לא צודקת שפוגעת בחופש הדעה של כל עיתונאי באשר הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully