וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואל נהרג כשניסה להציל את מפקדו. עכשיו המילים שלו זוכות לחיים חדשים

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 0:18

גלי צה"ל תשדר ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל את המהדורה השביעית של פרויקט "אלה האחים שלי", במסגרתו חיילים מבצעים שירי נופלים. במשדר המיוחד יושמעו שיריהם של רב"ט יואל דב זבדי, ב"ט יואב חרובי, רס"ן גדעון גלעדי, סמ"ר יובל רגב, סגן איתן הס וסא"ל דב הררי

יואל דב זבדי, דור חמישי למשפחתו בארץ, נולד בפתח תקווה בשנת 1947. כנער מופנם, הוא אהב ספרות והתעמק בשפות זרות, ונהג לשחות ולרכב על אופניים. שירים כתב כבר מגיל צעיר, ועד גיל 19 כתב כ-70 שירים. כשסיים את הלימודים התגייס לחטיבת גולני, ובמלחמת ששת הימים נלחם בחזית הצפונית, בתל אל פאחר. בניסיון להציל את מפקדו, זבדי נהרג, שבועיים לפני יום הולדתו ה-20.

אחד משיריו של זבדי, "אל צנת הבוקר", הולחן, והוא אחד מתוך שישה שירי נופלים שנוצרו השנה כחלק פרויקט "אלה האחים שלי" בגלי צה"ל, שנערך זו הפעם השביעית. כזכור, במסגרת הפרויקט חיילים מלחינים ומבצעים את שיריהם של חללי צה"ל, ומנציחים את סיפורם. הפרויקט יוצג במשדר מיוחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"א יום רביעי הקרוב, בשעה 14:00, ובהגשת ירון וילנסקי. כל השירים זמינים כבר כעת להאזנה ביוטיוב ובשירותי המוזיקה הדיגיטליים ספוטיפיי, אפל מיוזיק ואחרים.

עוד יושמעו שיריהם של רב-טוראי יואב חרובי, שנהרג כשהציל את חבריו מרימון שנצרתו השתחררה; רב-סרן גדעון גלעדי, שנפל בקרב על החווה הסינית במלחמת יום הכיפורים, וזכה לאחר המלחמה בעיטור הגבורה; סמל-ראשון יובל רגב, שנהרג בפיגוע בכפר דרום ב-1995; סגן איתן הס, שנהרג בתאונת אימונים בשנת 1972; וסגן-אלוף דב (ברי) הררי, שנהרג בקיץ 2010 בתקרית בגבול לבנון מאש צלפים. משפחותיהם וחבריהם, כמו גם החיילים המבצעים, ישתתפו במשדר.

"גלי צה"ל גאה על הזכות להוביל זאת הפעם השביעית את המיזם ולתת קול להגיגי ורחשי ליבם של הנופלים ובכך לבטא את הקשר הייחודי שבין חיילי צה"ל לאורך הדורות", נמסר מטעם התחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully