וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות צפייה: ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל 2021

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 16:32

כמדי שנה מתייחדים ערוצי הטלוויזיה עם זכרם של הנופלים. גולת הכותרת היא הסרט התיעודי "קרבות לילה", העוקב אחר שלושה הלומי קרב שגופם נשאר שלם אבל נפשם נפצעה ונותרה עד היום בשדה הקרב. בנוסף: טקסי יום זיכרון עם אמנים שונים

הסרט התיעודי "קרבות לילה" על הלומי קרב. כאן 11, צילום מסך
נפשם נשארה בקרב. מתוך הסרט "קרבות לילה"/צילום מסך, כאן 11

בכאן 11 ב-21:00, שירים לזכרם
שידור הטקס מהכנסת בהשתתפות שרית חדד, איתי לוי, אניה בוקשטיין, חנן בן ארי, ליבי רן, עדן חסון ולהקה צבאית. בהנחיית אביב אלוש.

בקשת 12 ב-21:00, שירים בכיכר 2021 יום הזיכרון
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה מאמפי ווהאל, גני יהושע. משתתפים אמיר דדון, אסתר רדא, דני סנדרסון, זהבה בן, יסמין מועלם, ישי ריבו, כנסיית השכל ועוד. מנחה: ליאור אשכנזי.

ברשת 13 ב-21:00, במותם ציוו
משדר ערב יום הזכרון מהיכל התרבות בראשון לציון, בהשתתפות ריטה, אילנית, משה פרץ, זהבה בן, חנן בן ארי, שירי מימון, בניה ברבי, רביב כנר, שולי רנד, אליעד נחום ואגם בוחבוט. מנחה: הילה קורח .

בכאן 11 ב-22:27, קרבות לילה
סרטה של ציפי ביידר העוסק בהלומי הקרב, האנשים שגופם נותר שלם אבל נפשם נפצעה ונותרה עד היום בשדה הקרב. הסרט מגולל את סיפורם של שלושה לוחמים לשעבר המוכרים כהלומי קרב ממלחמות שונות, ולצד השיחות איתם מתעד אותם ברגעים בהם קשה להם במיוחד: בלילה, כשהם חולמים חלומות בלהה.
גיבורי הסרט הם עודד שטרן-מירז, שנושא עמו סוד מאז הקרב על הבופור שבו לחם במלחמת לבנון הראשונה, וחולם את אותו חלום מסויט כבר 40 שנה; אלי פורמן שיר, שלא ישן לילה אחד שלם כבר 30 שנה, ועד היום ממשיך לחפש את אותו נער שבו ירה כדור בגב, ומקווה שהוא עודו בחיים; אורן אור ביטון, ששירת כמסתערב במשמר הגבול בתקופת האינתיפאדה הראשונה. הקרב בג'נין, שבו איבד את המפקד הישיר שלו, לא מרפה ממנו עד היום.
השלושה מספרים על המחיר הקשה שהילדים שלהם שילמו, על שנים שבהן לא חיבקו אותם, על התקפי זעם, על שנים של שקט שבהן לא מדברים על הלם הקרב, ועל הבחירה שעשו בשנים האחרונות להסתכל על הפצע המדמם הזה, להתמודד ולחיות אתו.

בקשת 22:35, זוכרים שרים ומספרים
שידור מיוחד של טקס יום הזיכרון מבריכת הסולטן בירושלים, "השביל הזה מתחיל כאן", בהשתתפות אמיר דדון, איתי לוי, הראל סקעת, עומר אדם, מירי מסיקה, שירי מימון, רביב כנר, דיקלה ועוד. מנחים: נסלי ברדה וליאור רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully