וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרסה החדשה של "בטיפול", הכוכב של "לופן" והכוכבת של "10 אחוז": פסטיבל הקולנוע הצרפתי חוזר

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 14:16

כשנה וחודשיים לאחר שהיה אמור להיפתח, פסטיבל הקולנוע הצרפתי ייצא סוף כל סוף לדרך בסינמטקים ברחבי הארץ, ובמתכונת מוגבלת גם ב-VOD. הרפרטואר מסקרן עוד יותר מהרגיל

מרבית האולמות עדיין סגורים, אך עולם הקולנוע המקומי מתחיל לחזור לשגרה, תחת ההגבלות והאילוצים שעדיין ישנם כרגע. וכך, לא פחות משנה וחודשיים לאחר שהיה אמור לצאת לדרך, פסטיבל הקולנוע הצרפתי ייפתח סוף כל סוף בעשרים למאי ויימשך קצת יותר משבועיים במתחמים שונים: הסינמטקים של תל אביב, ירושלים וחיפה; וכן של הרצליה, חולון שדרות וראש פינה וגם בית התרבות סביון. נוסף לכך, חלק מהסרטים יהיו זמינים ב-VOD.

את הפסטיבל אצרו היטב המנהלת האמנותית קרולין בונה יחד עם הנספחת הצרפתית לענייני קולנוע, סטפני רברודן. סרט הפתיחה שלו יהיה "שלום ולא להתראות" של אלבר דופונטל, שסרטו הקודם "להתראות שם למעלה" היה להיט גדול בישראל. הוא עצמו מככב בסרט, בצד וירז'יני אפירה, אחת הכוכבות העולות בצרפת, ויש גם הופעת אורח של טרי גיליאם, שיצירתו השפיעה רבות על העשייה כאן. התוצאה היא יצירה קולנועית להפליא, שמציגה אינספור המצאות ורגשות.

את הפסטיבל ינעל "נאום החתונה" של לורן טיראר, שרבים מסרטיו ("להתאהב מעל הראש" למשל) הוקרנו בישראל במסגרות שונות. בנג'מן לברן, גם הוא מן השחקנים החמים בצרפת עכשיו, מגלם בו צעיר שנקלע לסיטואציה מלחיצה במיוחד במהלך ארוחת ערב - וכידוע, ארוחת ערב צרפתית היא אירוע שמתחיל בשעה מסוימת ויכול להימשך עד השעות הקטנות של הלילה, או עד כלות הנשימה.

מעריצי ומעריצות "10 אחוז" ישמחו לצפות ב"החמור, המאהב ואני", בה מככבת לור קלאמי הנפלאה, המגלמת בסדרה את דמותה של נעמי. מעריצי ומעריצות "לופן" יוכלו לראות את כוכב הסדרה עומר סי בדרמה החברתית "משטרה".

סרטים בולטים נוספים הם "בשם האדמה", סרט על מצוקת החקלאים בצרפת שזכה להצלחה מסחרית במדינה; ו"ארץ קטנה", עיבוד לספרו של גאל פאי שיצא בעברית (בהוצאת מודן) על חוויותיו כילד בזמן שפיכות הדמים האיומה ברואנדה.

הגרסה הצרפתית של "בטיפול". פסטיבל הקולנוע הצרפתי,
מתוך הגרסה הצרפתית של "בטיפול"/פסטיבל הקולנוע הצרפתי

כמחווה להרכב דאפט פאנק, שהודיע על פירוקו בחודש הקודם, יוקרן "עדן", יצירת המופת המדהימה של מיה הנסן-לאב מ-2014, העוסקת בזרם המוזיקלי שההרכב השתייך אליו. הסרט יוקרן גם במועדון התדר בתל אביב, שיציג לכבודו גם תוכנית רדיו מיוחדת.

כמחווה לברטרן טברנייה, הבמאי הצרפתי המהולל שהלך לעולמו לאחרונה, יוקרנו שניים מסרטיו - "השען מסנט פול" ו"שופט ומתנקש".

כיאה לרוח הזמנים, האירוע הבולט בפסטיבל יהיה אולי דווקא בכורה של סדרת טלוויזיה - הקרנת בכורה ישראלית של חמשת הפרקים ראשונים של הגרסה הצרפתית של "בטיפול", שעלתה לאקרנים בצרפת בחודשים האחרונים וזכתה להצלחה גדולה. את הסדרה יצרו אריק טולדנו ואוליבייה נקש, מי שבין השאר עמדו מאחורי "מחוברים לחיים", אחד משוברי הקופות הגדולים שהיו כאן בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully