וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 33 שנה: המבקרת והפובליציסטית אריאנה מלמד פורשת מעיתונות

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 9:57

מבקרת הטלוויזיה והספרות של "הארץ", שעבדה בעבר בשלל כלי תקשורת, הודיעה על פרישתה מהעיתונות אחרי 33 שנים. "אני מתוודעת לחיים של 'נכה 100 אחוז'", כתבה. בנוסף, התפרסמה כמתמודדת בעונת ה-VIP השנייה של "האח הגדול" ב-2015

אריאנה מלמד. גיא כושי ויריב פין,
עוזבת. אריאנה מלמד/גיא כושי ויריב פין

העיתונאית ומבקרת התרבות של "הארץ" אריאנה מלמד הודיעה (שלישי) על פרישתה מהעיתונות אחרי 33 שנים. גורם ב"הארץ" אמר לוואלה! תרבות כי מלמד עוזבת בגלל "סיבות אישיות". מלמד משמשת כמבקרת טלוויזיה וספרות ב"הארץ" ובעלת טור במוסף סוף השבוע, ונחשבת לאחד הקולות הייחודיים, הבולטים והמזוהים ביותר עם העיתון. בנוסף, התפרסמה כמתמודדת בעונת ה-VIP השנייה של "האח הגדול" ב-2015.

"אחרי 33 שנים של עבודה רצופה בעיתונות, אלפי מאמרים, מאות כתבות, ביקורות, טורים - הודעתי אתמול לעורכים שלי בהארץ שאני פורשת", כתבה הלילה בטוויטר לצד תמונה שלה מעמודי שלמה. "עם מטילדה, כסא הגלגלים החדש והחשמלי שלי (אני בכלל חושבת שזו כורסת גלגלים), אני מתוודעת לחיים של 'נכה 100 אחוז'. מאתגרים החיים האלה, גם בבית וגם בעמודי שלמה".

מלמד נולדה במרץ 1958 ברומניה להורים ניצולי שואה. משפחתה עלתה לארץ ב-1960 וגרה באשדוד בה גדלה. בגיל שמונה נפגעה בתאונת דרכים קשה, שריתקה אותה למיטתה כשלוש שנים. היא החלה לכתוב בצעירותה ועבדה כמה שנים באגף הדוברות של ראש הממשלה יצחק רבין בכהונתו הראשונה. מלמד שירתה בגלי צה"ל ובהמשך עברה לבסיס תחזוקה בעקבות בעיית בריאות.

באמצע שנות השמונים החלה לעבוד בעיתון "חדשות" כמבקרת הספרות, בו כתבה עד לסגירתו. בשנות התשעים החלה לכתוב במקומונים "כל העיר" ו"העיר", ב"מעריב" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. היא פרשה מידיעות ב-2014, לטענתה בגלל מאמר שלה שלא פורסם בו מתחה ביקורת על ציפי לבני בעת הבחירות לכנסת ה-20. בשנת 2015 הפתיעה רבים כשהשתתפה כמתמודדת בעונת ה-VIP השנייה של "האח הגדול". מלמד היתה המודחת הראשונה מן התכנית. מלמד גם כתבה את הספרים "בית ספר לבאלט" (זמורה ביתן) ו"חלודה ואבק כוכבים: רשימות קטנות על ספרים גדולים" (ידיעות אחרונות, ספרי חמד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully