וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסון הר מירון: אמנים רבים ביטלו את הופעותיהם

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 20:05

בעקבות הטרגדיה בהר מירון אמנים וגופי תרבות רבים ביטלו אירועים בימים הקרובים, ובהם ישראל קטורזה, בועז שרעבי, אדיר מילר ולהקת התקווה 6. לאחר הכרזת הממשלה על יום אבל לאומי ביום ראשון שר התרבות קרא להימנע מלקיים אירועי תרבות ומשחקים ביום זה

התקווה 6 באולפן וואלה, 6 בינואר 2020. ראובן קסטרו
דחו את הופעתם לאור האסון בהר מירון. התקווה 6/ראובן קסטרו

בעקבות הטרגדיה בהר מירון אמנים וגופי תרבות רבים מבטלים או דוחים אירועים שהיו אמורים להתקיים הערב (שישי) או בימים הקרובים.

לאחר הודעת הממשלה כי יוכרז יום אבל לאומי בישראל, שר התרבות והספורט חילי טרופר קרא לגורמי התרבות והספורט בארץ להימנע מקיום אירועים ומשחקים ביום זה על מנת לכבד את היום ואת זכר נפגעי האסון. "זה הזמן לערבות הדדית", מסר השר טרופר, "עלינו לכבד את זיכרון הנספים באסון הר מירון ולהפסיק את פעילויות התרבות והספורט. ראוי להימנע מקיום כל אירוע, משחק או מופע. חברה שיש בה סולידאריות היא חברה שכואבת ומתעצבת כשמישהו אחר נופל. תנחומים עמוקים למשפחות שאיבדו את יקיריהם ואיחולי החלמה לפצועים".

עוד לפני הודעת השר וגם אחריה נמסר על ביטולי אירועי תרבות. להקת התקווה 6 דחתה את מופע השקיעה שהיה אמור להתקיים הערב באמפי שוני שבבנימינה. ההופעה החלופית תתקיים בשישי בעוד שבוע (7 במאי) באותו מקום. הערב בוטלו גם ההופעה של אדיר מילר בבית החייל בתל אביב ומסיבות במועדונים הבלוק ופאי בתל אביב.

עיריית פתח תקווה הודיעה על ביטול אירועי ל"ג בעומר היום והופעה של איתי לוי שתוכננה למוצ"ש. עוד בוטלו במוצ"ש הופעות של בועז שרעבי בזאפה ירושלים, ישראל קטורזה במיני ישראל, שירי מימון באיירפורט סיטי, זהבה בן במעלה אדומים (נדחה ל-25 במאי) והאחיות כרקוקלי ברדינג3 בתל אביב (נדחה למוצ"ש הבא). ההופעות של נגה ארז מחר ומחרתיים (ראשון) במועדון בארבי - נדחו אף הן.

נכון לעכשיו, תתקיים כסדרה במוצ"ש הופעת השקת אלבום הג'אז החדש של אחינועם ניני, "Afterallogy" שמו, שתשודר בסטרימינג ממועדון טרמינל 4 בת"א, בשיתוף עם מועדון הBlueNote בניו יורק. כמו כן, יתקיימו כמתוכנן במוצאי שבת ההופעות של יהודה פוליקר בפארק הירקון ושל היהודים בגבעת ברנר.

ביום ראשון כל מתחמי הזאפה ברחבי הארץ יהיו סגורים.

ישראל קטורזה. אביגיל עוזי,
ביטל את הופעתו בעקבות אסון מירון. ישראל קטורזה/אביגיל עוזי

בעקבות האסון, המופע של להקת נקמת הטרקטור הערב (שישי) במרכז ענב בתל אביב ייפתח בדקת דומיה. תיאטרון הבימה יקדיש גם הוא דקה דומיה מחר בפתיחת ההצגות "בוסתן ספרדי" באולם רובינא בתל אביב ו"מקווה" בתיאטרון ירושלים. בנוסף, הערב יתקיים (שישי) משעה 17:30 בכיכר דיזינגוף בתל אביב מעגל שירי נשמה, אהבה ואחדות, בהשתתפות אמנים ואנשי ציבור, שמאחוריו עומדת קהילת ראש יהודי בתל אביב. זאת, "כהזדהות עם מותם הטראגי של עשרות האנשים שקיפחו את חייהם בהר מירון הלילה".

הזמר שלומי שבת כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני רוצה להשתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהם. מבקש להתפלל לרפואת כל הפצועים", וצירף את מילות מזמור "שיר המעלות".

45 בני אדם נמחצו בלילה שבין חמישי לשישי למותם בעקבות הדוחק במעבר צר במהלך הילולת הרשב"י בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית, ביניהם 18 פצועים פונו במצב קשה, שמונה פונו במצב בינוני והיתר במצב קל. במשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון. התקרית התרחשה במעבר צר, ששימש יציאה מרחבה מרכזית בהר מירון, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים של המעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully