וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית אולימפיה דוקאקיס ("מוכת ירח") הלכה לעולמה

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 9:07

השחקנית האמריקאית אולימפיה דוקאקיס מתה חודש לפני גיל 90. היא שיחקה במאות הפקות בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, וזכורה במיוחד מתפקידה בסרט "מוכת ירח" עליו זכתה באוסקר. לפני 9 שנים הופיעה בארץ עם ההצגה "רוז" העוסקת באישה שיושבת שבעה על נערה פלסטינית שהרג נכדה

השחקנית אולימפיה דוקאקיס. Creative Commons
יהי זכרה ברוך. השחקנית אולימפיה דוקאקיס/Creative Commons

שחקנית הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון האמריקאית וזוכת האוסקר אולימפיה דוקאקיס הלכה לעולמה היום (שבת) בניו יורק, חודש לפני שהיתה אמורה לחגוג יומולדת 90. דוקאקיס שיחקה במעל ל-130 הפקת במתיות, ביותר מ-60 סרטים וב-50 סדרות טלוויזיה. אחיה אפולו כתב בפייסבוק: "אחרי חודשים רבים של בריאות רעועה היא סופסוף נחה בשלום עם (בעלה) לואיס".

דוקאקיס נולדה ביוני 1931 במסצ'וסטס, ארצות הברית, בת להורים שהיגרו מיוון לארצות הברית, ובת דודתו של מייקל דוקאקיס, מושל מדינת מסצ'וסטס לשעבר שהיה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית בשנת 1988. דוקאקיס החלה את דרכה בשנות השישים בתיאטרון, וזמן קצר לאחר שעברה לניו יורק זכתה בשנת 1963 בפרס האובי בקטיגריית השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בהצגה "Man Equals Man".

בשנות השבעים החלה להתבסס כשחקנית קולנוע והופיעה בסרטים רבים, הבולט מכולם הוא "מוכת ירח" בבימויו של נורמן ג'ואיסון משנת 1987, בו שיחקה לצד שר וניקולס קייג', ועל תפקידה בו זכתה בפרס האוסקר. בנוסף, שיחקה בין השאר בסרטים "מגנוליות מפלדה", "תראו מי מדבר", "סימפוניית החיים", "המסיבה" ו"Montana Amazon" שגם שימשה בו כמפיקה בפועל, במיני הסדרה "סיפורי סן פרנסיסקו" שעלתה בנטפליקס שעל משחקה בו קיבלה מועמדת לפרס האמי. בשנה שעברה הוקרן בארצות הברית סרט דוקומנטרי על חייה, "אולימפיה" שמו.

באפריל 2012 הופיעה דוקאקיס בישראל עם הצגת היחיד שלה "רוז", שכתב מרטין שרמן שהיה בן כתתה באוניברסיטת בוסטון, והפיק התיאטרון הבריטי המלכותי, במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי של הקאמרי. בהצגה, שהועלתה גם ברחבי ארצות הברית, היא גילמה אישה בת 80 שיושבת שבעה על נערה פלסטינית שנהרגה בידי נכדה, וגוללה את זיכרונות הנעורים בוורשה, המסע לפלשתינה וההווה בהתנחלויות בשטחים. במסיבת עיתונאים בישראל אמרה בין השאר: "אני מאד מעוניינת לראות איך יגיב להצגה הקהל הישראלי. זה קהל שיודע יותר טוב את העובדות. בעיקר הייתי רוצה לראות איך ההומור יעבור, זה תמיד הדבר הכי קשה במעבר בין תרבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully