וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל יום האבל על אסון מירון: לוח השידורים ישונה, מופעים יבוטלו

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 16:27

בעקבות יום האבל על אסון מירון, יבוטלו אירועי תרבות ובהם מופעים של נגה ארז, שלום אסייג וההצגה "בוסתן ספרדי". לוח השידורים ישתנה, ותכניות הבכורה ברשת בהגשת רותם ישראל ומירי מיכאלי יידחו. עם זאת, הקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש" בבית ליסין תעלה כמתוכנן

ההצגה "בוסתן ספרדי" בתיאטרון הבימה נפתחת בדקת דומיה לזכר ההרוגים באסון בהר מירון, 1 במאי 2021/תיאטרון הבימה

אמנים וגופי תרבות ותקשורת ישנו היום (ראשון) את תכניותיהם בעקבות הטרגדיה בהר מירון ויום האבל הלאומי שמתקיים היום. ביום שישי, שר התרבות והספורט חילי טרופר קרא לגורמי התרבות והספורט בארץ להימנע מקיום אירועים ומשחקים ביום זה על מנת לכבד את היום ואת זכר נפגעי האסון. "זה הזמן לערבות הדדית", מסר השר טרופר, "עלינו לכבד את זיכרון הנספים באסון הר מירון ולהפסיק את פעילויות התרבות והספורט. ראוי להימנע מקיום כל אירוע, משחק או מופע. חברה שיש בה סולידריות היא חברה שכואבת ומתעצבת כשמישהו אחר נופל".

מועדוני זאפה יהיו סגורים היום, ולכן הופעתו של שלום אסייג בזאפה הרצליה לא תתקיים כמתוכנן. עוד מושבת מועדון בארבי בתל אביב, שבו היתה אמורה להופיע היום ואתמול נגה ארז, והופעותיה נדחו ל-30 ו-31 בחודש, אך הופעתה מחר (שני) תתקיים כמתוכנן.

עולם התיאטרון הוקפא באופן חלקי בלבד. כך, למשל, ההצגה "בוסתן ספרדי" של הבימה, שהייתה אמורה להתקיים הבוקר לנשות ההסתדרות, נדחתה לשני. אמש ההצגה הועלתה כמתוכנן אך נפתחה בדקת דומייה. עם זאת, הקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש" בבית ליסין מתוכננת לעלות כרגיל.

ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של בית ליסין, אין בזה משהו צורם בעינייך להעלות קומדיה מוזיקלית ביום אבל לאומי, ואחרי ששר התרבות טרופר ביקש לא לקיים אירועי תרבות ביום זה?

"אנחנו נעמוד בדומיה לזכר הקרבנות והחלמת הפצועים", השיבה בקצרה פינס לוואלה! תרבות. פינס הוסיפה לתגובתה קטע מהודעת השר טרופר, בה ביקש לא לקיים אירועי תרבות וספורט ביום האבל, ובקטע מובלט כי לא הנחה לבטל אירועים אלא רק ביקש, והשאיר זאת להחלטת מוסדות התרבות.

גם תיאטרון החאן בירושלים יפעל היום כמתוכנן, ותועלה בו ההצגה החדשה "הדבר", שעלתה גם אמש (מוצ"ש) ולפני שהחלה השחקן יהויכין פרידלנדר הביע תנחומים למשפחות האבלות ואיחולי החלמה לפצועים כפי שהוא צפוי לעשות גם הערב.

תמונת אלבום, נגה ארז. שי פרנקו,
ביטלה שתי הופעות בגלל האסון בהר מירון. נגה ארז/שי פרנקו

ומה בטלוויזיה? שידורי קשת 12 יחלו ב-6:15 במשדר מיוחד של חדשות הבוקר עם ניב רסקין מנווה אילן. מ-9:30 עד 11:30 נסלי ברדה תוביל משדר אקטואליה מיוחד, ולאורך היום ישודרו התכניות של חברת החדשות.

ברשת 13 ישודרו משדרי חדשות מיוחדים מ-6:00 בבוקר. כתבי החברה, אור הלר וליאור קינן, ינחו את משדר הבוקר מאולפן החדשות ומנקודות שידור שונות עד 10:00. תכנית הבכורה של רותם ישראל כמגישת "העולם הבוקר" לצד אברי גלעד נדחתה למחר (שני), ותדחה למחר גם התכנית "לפני החדשות" בהגשת הבכורה של מירי מיכאלי, המחליפה את שי גולדן ושרון כידון. ב-19:00 תשודר מהדורה מוקדמת.

בכאן 11 ישודרו במהלך שעות היום בשידור חוזר שלושת פרקי הסדרה הדוקומנטרית "מלכויות של מטה", שעוסקת בחסידויות שונות ומנהגיהם, התוכנית "ארון השירים היהודי" בה משוחח עומר בן רובי עם הזמר והיוצר אריאל הורביץ על אמונה, יצירה ול"ג בעומר, והתוכנית "טעם לחיים" שבה מספר השף גולן גורפינקל על ההתמודדות עם אובדן בתו. נכון לעכשיו, כוונת כאן 11 לשוב בשעות הערב, לאחר צאתו של יום האבל, ללוח השידורים המקורי.

ב-HOT יוחשכו ערוץ ההומור, קומדי סנטרל וערוץ הריאליטי HOT REAL, ובנוסף יוסרו קומדיות ותכנים הומוריסטיים מ-HOT VOD, HOT3 ו-HOT HBO. ערוץ MTV ישראל ישדר מוזיקה שקטה, ובערוץ הסדרות של MTV לא ישודרו הסדרות הקומיות. ואילו מ-yes נמסר כי "החברה תבצע התאמות בשידורים בהתאם לכללי המועצה ובדומה לנהוג בימי אבל אחרים ויוחשכו ערוצי הקומדיה הליניאריים. כל תכני ה-VOD זמינים בשירות".

45 בני אדם נמחצו בלילה שבין חמישי לשישי למותם בעקבות הדוחק במעבר צר במהלך הילולת הרשב"י בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית, ביניהם 18 פצועים פונו במצב קשה, שמונה פונו במצב בינוני והיתר במצב קל. במשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון. התקרית התרחשה במעבר צר, ששימש יציאה מרחבה מרכזית בהר מירון, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים של המעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully