וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחול לפי "שואה שלנו" ומחווה לאהוד בנאי: פסטיבל ישראל חוגג 60

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 8:19

אירוע האמנות חוזר לשגרה אחרי טלטלת הקורונה עם תכנייה ישראלית כמעט לחלוטין, ובה פרויקט מיוחד הכולל 40 מחוות של אמנים ישראלים מתחומים שונים ליצירות שהשפיעו עליהם, מופע אמנותי בסניף של רמי לוי, חניון תת-קרקעי שיוסב למרכז מחול ושלל קונצרטים נוספים

מיצב MachoMan של האמן הספרדי אלכס ריגולה. Marti Artalejo,
עבודה בינלאומית יחידה בפסטיבל. המיצב "מאצ'ו מן"/Marti Artalejo

אחרי שהקורונה שיבשה את תכניותיו בשנה שעברה, פסטיבל ישראל מתחיל לחזור לשגרה, והבוקר (שני) מתפרסמת התכנייה השנתית שלו, המורכבת כמעט כולה מאמנים ישראלים - ברקע אתגרי המעבר ממדינה למדינה לנוכח המגיפה העולמית. האירוע יתקיים בירושלים בין התאריכים 19-3 ביוני 2021.

במרכז האירוע החגיגי, המציין השנה 60 שנה להיווסדו, תיערך סדרת אירועים תחת הכותרת "קשרי רוח", ובמסגרתה 40 אמנים ישראלים משלל תחומים יציגו מחוות ליצירות שהשפיעו עליהם.

יחזקאל לזרוב. דויד עדיקא,
בעקבות היצירה האיקונית של עדי נס. לזרוב/דויד עדיקא

בין היתר, יחזקאל לזרוב יופיע יצירה בהשראת הצילום "הסעודה האחרונה" של עדי נס; הכוריאוגרפית אורלי פורטל תציג מחווה לספר השירה של שמעון אדף "המונולוג של איקרוס"; שאנן סטריט ישחזר סצינה מהסרט "נישואין פיקטיביים" של חיים בוזגלו ויוסי סויה; להקת המחול קמע תציג יצירה לפי הספר "שואה שלנו" של אמיר גוטפרוינד; המשורר רועי חסן והמוזיקאי עמית חי כהן יציגו מעין "טקס אינטנסיבי" תוך התכתבות עם פסלים של האמן ז'אק ז'אנו, קרן פלס תשלב נגינה והקלטות במחווה לצילומים של זיו קורן מתקופת הקורונה; יאיר דלאל יופיע ביצירה על בסיס הסרט "אוונטי פופולו" של רפי בוקאי; ודליה שימקו ויפעת נץ יחזרו לשלושה שירים של נתן זך; עומר קריגר ישחזר וירחיב ריקוד שיצרה נועה אשכול לעצרת העשור לציון מרד גטו ורשה ב-1953.

כמו כן, שתי מחוות יוקדשו למנשה קדישמן - אחת של שלומי שבן ואחת נוספת של אגי משעול; הבמאי גלעד קמחי יציג מחווה ליהודית רביץ; רונה קינן תשוב לשלוש דמויות של נשים מתוך רומנים של אורלי קסטל בלום; וכן מחוות לרחל המשוררת, אביהו מדינה, בניין כלל, בית האופנה משכית, נתן אלתרמן, לאה גולדברג, יגאל תומרקין, אלזה לסקר-שילר, סיגלית לנדאו, דוד פרלוב ועוד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דליה שימקו. ניקול דה קסטרו,
מחווה לשלושה שירים של נתן זך. שימקו/ניקול דה קסטרו

עוד בפסטיבל: מופע מחווה לאהוד בנאי והפליטים, על בסיס אלבום הקאברים "עגל הזהב" בהפקת רע מוכיח שיצא מוקדם יותר השנה, בהשתתפות ברי סחרוף, קורין אלאל, ערן צור ואחרים כשבנאי בעצמו צפוי להתארח; תזמורת ירושלים מזרח-מערב תציג מופע לכל המשפחה על בסיס הספר "מחכים לניסים" של אתגר קרת ושירה גפן.

כמו כן, בהמשך לשנה שעברה, הפסטיבל יוסיף לצאת גם הפעם לאתרים שונים בעיר. כך תיערך סדרת אירועים נוספת של "שגרה מוסדית" - פרויקט שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו יצירות אמנות שמתרחשות במרחבים ציבוריים בירושלים, והפעם ייערך בין היתר במשרד החינוך, בסניף של רמי לוי בתלפיות, במחלקת הקטלוג העברי בספרייה הלאומית, בבית חינוך עיוורים ועוד; שבעה בתים פרטיים בעיר יארחו אירועי אמנות נוספים; חניון הסינמה סיטי התת-קרקעי יהפוך למרכז מחול. קונצרטים נוספים ייערכו במרכז עדן תמיר בעין כרם, שם ינוגנו כמה יצירות אמנותיות שנוגנו בשנותיו הראשונות של הפסטיבל, ואירועי מוזיקה נוספים ייערכו במרכז פליציה בלומנטל.

בפסטיבל פעלו להביא בכל זאת יצירה אמנותית אחת מחו"ל - המיצב "מאצ'ו מן" של הבמאי הספרדי אלכס ריגולה, העוסק באלימות נגד נשים.

תזמורת ירושלים מזרח מערב. חיים יפים ברבלט,
מופע מוזיקלי על פי הספר של אתגר קרת ושירה גפן. תזמורת ירושלים מזרח-מערב/חיים יפים ברבלט

"חסרונה של התרבות בשל שנת ההדממה שנכפתה עליה חשף עד כמה היא משמעותית עבור אנשים", מסר יו"ר עמותת פסטיבל ישראל, דני הלפרין. "רבים הביעו געגועים למופעים, הופעות ויצירה ובתוך זה העושים במלאכה יכלו לחוש בפעם הראשונה באופן מובהק עד כמה הם חשובים לאנשים ומשמעותיים לתפקודה של חברה באשר היא. אנחנו שמחים לחזור עם פסטיבל ישראל שבו נוכל כולנו להיפגש שוב פנים מול פנים, אמנים וקהל יחד".

מחירי הכרטיסים נעים בין 20 ל-120 שקלים, וניתן לרכוש אותם באתר פסטיבל ישראל, שם גם נמצאת התכנייה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully