וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון לונדון על האסון במירון: "אינני עצוב כי אנחנו לא בני אותו עם. זה כמו אסון בסין"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 19:28

העיתונאי והמגיש אמר בריאיון לדב גילהר בכאן 11 כי הוא איננו עצוב על האסון בהר מירון: "אתה רואה את התיעודים, אתה מתקרב בזום עם המצלמה, רואה את האישה הבוכייה וזה נוגע בלבך, אבל האבל הוא לא עם כלל החרדים, כי החרדים האלה אינם בני עמך. הם כמו אסון בסין בשבילי"

העיתונאי והמגיש ירון לונדון מעורר שוב סערה ציבורית. בריאיון לדב גילהר לתכנית "ערב ערב" בכאן 11 נשאל לונדון על האסון בהר מירון. בתגובה אמר שהוא איננו עצוב משום שהוא אינו חש בן אותו עם כמו החרדים. "האבל על קורבנות האסון במירון לא שלי כי אנחנו לא בני עם אחד. אתה רואה את התיעודים, אתה מתקרב בזום עם המצלמה, רואה את האישה הבוכייה וזה נוגע בלבך, אבל האבל הוא לא עם כלל החרדים, כי החרדים האלה אינם בני עמך. הם כמו אסון בסין בשבילי".

הריאיון עם לונדון הגיע בעקבות פוסט בפייסבוק שפרסם לונדון ובו הסביר מדוע אינו מרגיש צער על האסון בהר מירון כפי שהיה מצופה ממנו. "דבר האסון נודע לי רק בבוקר ותגובתי הייתה 'אמרתי לכם'. זו תגובה יהירה שיש בה התנשאות ושמחה לאיד. התנשאתי על החרדים כפי שמבוגר מפוקח מתנשא על זאטוט פרוע הנוהג בפראות ונתקל בקיר. גם כעס טמון בה, מפני שהזאטוט הטיפש הימרה את פי, מרד בסמכותי, פגע בכבודי ועכשיו הוא מטריח אותי בצורך לדאוג לו ולטפל בו. הוא גם אונס אותי להשתתף בצערו, כי לא מנומס להימנע מהבעת צער, ואני יש לי די צרות משלי.

"גיניתי את עצמי על ה'אמרתי לכם', אבל גם לא הצלחתי להזדהות עם נימת האבל שבה דיברו קרייני הרדיו והטלוויזיה, הנימה האיטית-משהו, הנמוכה ברבע אוקטבה, השמורה להודעות על חללי צה"ל ולאסונות כבדים אחרים המתרחשים בעולם היהודי בלבד (...) אסכם: בינתיים אני מביע צער לשם נימוס, חש בערך כפי שחשתי בספטמבר 2015 , כאשר 2411 אנשים נמחצו למוות בעת העלייה לרגל בחג' במכה, מין "אוי" קלוש שכזה. אני מנסה להפנים את הצער, להנשים אותו, לעורר אותו, להפוך אותו לחוויה אישית, אותנטית, במקום שיהיה מצוות אנשים מלומדה, והמאמץ אינו עולה יפה. בינתיים אני חש כלפי האסון הזה וכלפי קורבנותיו בערך כפי שחשתי למשמע הידיעות על צונאמי באי אינדונזי. כמעט כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully