וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: עיתונאי וצלם של כאן 11 הותקפו באלימות קשה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 23:38

צוות כאן חדשות - הכתב יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי - הותקף הערב באלימות קשה בשכונת התקווה שבתל אביב על ידי פעילי ימין קיצוני בעת צילום כתבה. שני התוקפים עוכבו לחקירה

צוות של כאן חדשות הותקף בשכונת התקווה/כאן 11

שוב אלימות קשה נגד עיתונאים: צוות כאן חדשות - הכתב יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי - הותקף הערב (חמישי) באלימות קשה בשכונת התקווה שבתל אביב על ידי פעילי ימין קיצוני בעת צילומים של כתבה. התאגיד הגיש תלונה במשטרה וכתוצאה מכך עוכבו לחקירה שני התוקפים שפגעו בצלם כאן חדשות.

"הגענו לסקר את האירוע של הפעילים הלאומניים של הימין הקיצוני בשכונת התקווה, אחרי שרצו הודעות בקבוצות שקראו לאנשים האלה להגיע עם אלות, אגרופנים ואפילו רובים ולדקור כל ערבי שהם רואים בדרך", אומר יואב זהבי לוואלה! תרבות. "עמדנו שם משהו כמו 10 דקות. צריך להגיד שהיו שם שוטרים, שניסו לפזר את האנשים שם עם רימוני הלם ואחר כך כיתרו אותם. ברגע שראו שאנחנו עם מצלמה שניים תקפו אותנו והתחילו לאיים ולקלל אותנו במילים 'בני שרמוטות', 'בני זונות'. הדברים הרגילים שאומרים לנו. אמרו לנו 'אתם לא תצלמו פה', והתחילו לשים לנו ידיים על העדשה. הרגשנו חשופים ומאויימים אז ירדנו יותר למטה לרחוב האצ"ל כדי שנוכל לדווח משם".

"ניסינו לדווח למהדורה אצלנו, ופתאום הגיחו עוד פעם השניים האלה, והתחילו לפוצץ את הצלם רוליק במכות, שהיה הלום בהתחלה", מוסיף זהבי. "הם חטפו את המצלמה ורצו. אנחנו סוג של חולצנו משם על ידי כתבת שעובדת איתי, ליאל קייזר שעברה שם עם האוטו שלה ונכנסנו אליו. כשנסענו דרומה לרחוב הלח"י, כשלוש דקות אחרי זה, פתאום ראינו את השניים שתקפו אותנו שם. יצאנו מהאוטו ואמרנו למשטרה שהיתה שם שיעכבו אותם כי הם תקפו אותנו. לקחו אותם והם במעצר עכשיו. נתנו עדות במשטרה. הצלם נלקח לבדיקות בבית חולים".

"האירוע הזה הוא פסיק אחד בסיפור שלם, ויש תחושה שאנחנו גורמים לעצמנו נזק עצום, ונותנים לחמאס את הניצחון בידיים כי אנחנו קורעים את המדינה שלנו מבפנים".

אתמול הותקפה מגישת חדשות 13 אילה חסון באבנים על ידי צעירים יהודים, בעת שהיא וצוותה צילמו כתבה בלוד. התוקפים ניסו לרסק את מצלמת הצוות, השליכו אבן גדולה על חסון, והסאונדמן גונן עליה.

"אני מתקשה להפסיק לבכות", אמרה חסון לוואלה! תרבות. "צילמנו דברים קשים בלוד כמו בתי כנסת שנשרפו. שוחחתי עם האוכלוסייה הערבית, יש שם הרבה אנשים שכן רוצים להיות בדו-קיום ולא אוהבים את מה שקרה. ביציאה לכיוון נווה אילן שמענו שיש בלאגן בכיכר הסמוכה לבית המשפט בלוד, רצנו לצלם. היו שם צעירים יהודים שיידו אבנים וסלעים וזרקו על מכוניות. ניסו לשבור לצלם שלי את המצלמה, בפראות ובקללות. אמרתי להם 'עזבו את המצלמה שלו'. ואז התחילו לזרוק עלינו אבנים. בא מישהו עם אבן בגודל סלע, הסאונדמן קפץ עליי והגן עליי והמג"ב נכנסו פנימה. זה היה אלים ומיותר".

  • עוד באותו נושא:
  • כאן 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully