וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפרעים ערבים הציתו אש סמוך לתיאטרון עכו: "יום שחור לתרבות. זה עצוב ונורא"

עודכן לאחרונה: 15.5.2021 / 16:51

מתפרעים ערבים הציתו אש בסמוך לתיאטרון עכו, המנוהל בידי ערבים ויהודים. אחד המשרדים בתיאטרון נפגע מהעשן והחום, ולמרבה המזל אולמות ההצגות לא נפגעו. אחד ממנהלי התיאטרון, ח'אלד אבו עלי, מסר לוואלה! תרבות: "זה יום שחור"

אחד מסמלי הדו-קיום בעכו כמעט עלה באש: מתפרעים הציתו הלילה (שישי) מתחם הסמוך לתיאטרון עכו - מחסן השייך לחברה לפיתוח עכו, ובו ניירת, בדים וחומרי ניקוי. כתוצאה מכך, העשן וחום השריפה במחסן הסמוך גרמו לפגיעה מסויימת בחדר מנהל תיאטרון עכו' שהפך כולו מפוייח ובציוד במשרד המנהל. למרבה המזל, לא נפגעו אולמות ההצגות והפואייה של התיאטרון המנוהל בידי ערבים ויהודים. לוחמי האש שהוזעקו לאזור הצליחו לכבות את האש ולמנוע התפשטות של השריפה. לא דווח על נפגעים בשריפה.

אחד ממנהלי התיאטרון, ח'אלד אבו עלי, מסר לוואלה! תרבות: "אני גר בסכנין ואנשים שלחו לי בלילה תמונות של השריפה. כך נודע לי שאחד החדרים בתיאטרון נשרף. למרבה המזל כיבו את האש. אני לא יודע מי עומד מאחורי המעשה. זה עצוב ונורא. זה יום שחור לתרבות ולאמנות בישראל".

שותפו לניהול התיאטרון, מוני יוסף, מסר: "לילה כואב. לא האמנו שזה יקרה. התיאטרון משרת את החברה הערבית והיהודית. אנחנו יודעים שזה קומץ קטן, וזה לא פוגע באהבתנו לעכו ותושביה. אנחנו מתרשמים מהתמיכה והדאגה המשותפת. כולנו, אמנים ותושבים, יהודים וערבים, חולקים את הכאב ביחד הלילה, בטלפונים בלתי פוסקים ודאגה משותפת. היום מתכוננים לבנייה משותפת מחודשת".

אוסמה מסרי, מחזאי, במאי ושחקן בתיאטרון עכו, אמר לוואלה! תרבות: "מי שהבעיר את האש הם ערבים משת"פים. יום קודם, הבת והבן שלו נפגעו מכדורי גומי. המפגינים הצעירים המשת"פים זורקים אבנים, מקללים ואומרים דברים גזעניים. זה מצער. תיאטרון עכו עוזר לכולם, מכבד את כולם, זה בית של כולם. בערבים של עכו אין שנאה. אני בנאדם מתון. אני מרגיש שזה משחק פוליטי, שנתניהו מאחורי כל זה. ביכולתו לעצור הכל אבל הוא מבעיר את המדינה כדי להישאר ראש ממשלה".

תיאטרון עכו נשרף. טוויטר, צילום מסך
סמל דו קיום. תיאטרון עכו/צילום מסך, טוויטר

ילד ערבי בן 12 נפצע הלילה באורח קל לאחר שנזרק לעבר ביתו בקבוק תבערה. החשודים במעשה נמלטו מהמקום, המשטרה פתחה בסריקות לצד איסוף ממצאים במסגרת החקירה לבחינת הרקע והנסיבות. צוות רפואי שהגיע למקום פינה את הילד לבית החולים שיבא-תל השומר.

לאחר האירוע, ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לפני זמן קצר, בשכונת עג'מי ביפו, טרוריסט זרק בקבוק תבערה על בית, בזמן שנכחו בני המשפחה וילדיהם, ילד בן 12 ניצל בנס ונפגע קשות בגופו". לטענתו "‏אם הילד הזה היה יהודי כל צוותי התקשורת היו כבר בבית החולים, אתם יודעים למה הם לא שם? בגלל שהוא ערבי!".

קצת לפני כן, בלוד, במהלך התקהלות של כ-200 איש, ערבי השליך שני בקבוקי תבערה לעבר כוחות המשטרה שהיו במקום. הלוחמים, הגיבו בירי רוגר שפגע בחשוד ברגלו, החשוד נמלט לתוך המסגד והכוחות תפסו אותו לאחר מרדף רגלי. החשוד קטין, נעצר, קיבל טיפול רפואי בשטח ופונה במצב קל מהמקום.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully