וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי אהריש: "בית הוריי בדימונה סומן כערבי. הם עזבו את הבית מחשש שייפגעו"

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 13:18

העיתונאית והמגישה טוענת כי הבית של הוריה בדימונה, שבו הם גרים כבר יותר מ-46 שנים, "סומן כבית של ערבים" על ידי יהודים וכתוצאה מכך הם החליטו ללון מחוץ לבית. "אמי אמרה ששמעה רעשים מוזרים בלילה אך לא העזה להסתכל. שמישהו יעיר אותי מהסיוט הזה"

.

סימון בית הוריה של לוסי אהריש. אינסטגרם לוסי אהריש, צילום מסך
סימון בית הוריה של אהריש/צילום מסך, אינסטגרם לוסי אהריש

העיתונאית והמגישה לוסי אהריש טוענת כי הבית של הוריה בדימונה, שבו הם גרים כבר יותר מ-46 שנים, "סומן כבית של ערבים" על ידי יהודים וכתוצאה מכך הם החליטו ללון מחוץ לבית. "אני לא מאמינה שהגענו למצב הזה. השכנים שלהם בבניין מיד הגיעו להציע עזרה והבטיחו שיעמדו על המשמר. אני ואחיות שלי ביקשנו מהם לעזוב את הבית במיידי עד יעבור זעם (...) אבל תראו לאן הגענו".

בפוסט שפרסמה באינסטגרם כתבה אהריש שבימים האחרונים היא רואה פוסטים בערבית שבהם כתוב שבתים של ערבים בערים מעורבות מסומנים. "הסתכלתי ואמרתי לעצמי לא יכול להיות שזה אמיתי. כשקמתי היום התקשרתי להורים שלי בדימונה וביקשתי מאמא שלי לבדוק את המשקופים של הבית, אם יש סימנים מחשידים. אמא שלי שלחה לי את התמונה הזאת (מופיעה למעלה - ו"ת) מהבית שלנו בדימונה ומהבית של אחותי שגרה לידה בבניין, תוך כדי שהיא אומרת שהיא שמעה אתמול בלילה רעשים מוזרים בדלת אבל לא העזה להסתכל או לפתוח את הדלת.

לוסי אהריש דמוקרטTV. צילום מסך, צילום מסך
הכי חשוך לפני עלות השחר. אהריש/צילום מסך, צילום מסך

"ח"כ מאיר כהן התייצב אצלם בבית ביחד עם ראש העיר בני ביטון ושוטר ממשטרת דימונה. אני ואחיות שלי ביקשנו מהם לעזוב את הבית במיידי עד יעבור זעם. ההורים שלי בסדר. הם חזקים, אנחנו חזקים, אבל תראו לאן הגענו. גדלתי וחונכתי בדימונה כל חיי, שם קיבלתי עם השכנות הטובה והאנשים הטובים את הערכים לאהבת אדם, חמלה ערבות הדדית ואהבת הארץ, והיום ההורים שלי פעם ראשונה מזה 46 שנים לא ישנים בבית שלהם מחשש שיפגעו בהם. שמישהו לעזאזל יעיר אותי מהסיוט הזה. הכי חשוך לפני עלות השחר אבל ההרגשה היא שהחושך מסרב לדעוך והשחר לא עולה. עורי עור מולדת אהובה, עורי עור.

"אתם באמת חושבים שאכפת לי אם זה ערבים או יהודים? אתם באמת חושבים שאני מקבלת סימון של בתים של כל אדם באשר הוא, שזה משנה אם הוא ערבי או יהודי. ואם ערבים סימנו את בית של ההורים שלי אתם חושבים שלא הייתי מפרסמת?? מה נהיה מאיתנו? מה קורה לנו שאנחנו לא מסוגלים לראות משהו מעבר לפוזיציה או למקום או לדת והלאום שאליו אנחנו משתייכים?".

בשיחה עם וואלה! תרבות הוסיפה אהריש: "העליתי את הפוסט ואני חוטפת מאנשים על זה שכאילו פתאום עכשיו אני מפחדת, שכאילו אני מצדיקה ערבים שפורעים. אנשים פשוט איבדו את זה לגמרי. פורסם עכשיו שהערבים הם אלה שזרקו את בקבוק התבערה ביפו, אז מה אתה חושב שאכפת לי אם ערבים או יהודים שסימנו את הבית של ההורים שלי? מישהו סימן את הבית של הורים שלי, והסימון הזה לא היה לפני יום כי אימא שלי ניקתה את המשקוף של הדלת שלשום, והסימן הזה לא היה. ועכשיו אנשים אומרים לי, את ממציאה. בחייאת דינאק. זה בניין חדש, רק הדירות של אחותי ושל ההורים שלי מסומנות שם. מי שעשה את זה הוא נבלה תת אדם בין אם הוא ערבי ובין אם הוא יהודי.

"אנשים פשוט איבדו את זה. מדברים איתי על סמנטיקה, מדברים איתו מפוזיציה, די כבר. מספיק כבר עם החרא הזה, מספיק כבר עם ההתנהלות הזאת. אני בהלם מהתגובות של האנשים. אני בהלם שאנשים לא מסוגלים לראות את המצב הנורא שהגענו אליו, לא מסוגלים לרגע להרים את הראש מתוך המקום שבו הם נמצאים כדי להבין לאיזה תופת הגענו, שערבים פורעים ביהודים, ויהודים פורעים בערבים. מה זה הדבר הזה? ואף אחד לא עוצר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully