וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון אוליבר קורא לפעילות ישראל בעזה "פשע מלחמה" ו"אפרטהייד"

עודכן לאחרונה: 17.5.2021 / 12:04

המגיש והקומיקאי ג'ון אוליבר הקדיש את הדקות הראשונות בתוכניתו הפופולרית לביקורת חריפה ביותר נגד ישראל. "צד אחד סבל מפי 10 יותר נפגעים, מה שמעיד הן על חוסר איזון הכוח החמור כאן", אמר

ג'ון אוליבר על ישראל, פלסטין, מבצע שומר החומות. HBO, צילום מסך
"הריסת בית מגורים אזרחי ודאי נראית כפשע מלחמה". ג'ון אוליבר/צילום מסך, HBO

המגיש והקומיקאי ג'ון אוליבר הקדיש את דקות הפתיחה של תוכניתו השבועית ב-HBO, "השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר", למשבר המתמשך בישראל ובעזה ובמזרח ירושלים. אוליבר תיאר את השתלשלות האירועים, החל מכוונתה של ישראל לפנות משפחות ערביות משייח ג'ראח לטובת יהודים ועד לטילים שירה חמאס על ישראל. המגיש הבהיר שדרוש הקשר רחב כדי להבין את האירועים והוא אינו מתכוון לתקצר את ההיסטוריה או להציע פתרון, אבל הוסיף שגם במעט הזה יש כמה דברים שהם פשוט עוול.

"צד אחד סבל מפי 10 יותר נפגעים, מה שמעיד הן על חוסר איזון הכוח החמור כאן והן על כך שלעתים קרובות העובדה הזו מעומעמת על ידי האופן שבו אנחנו בוחרים לדבר על זה", אמר אוליבר בתוכניתו.

"לישראל יש 'כיפת ברזל'", הסביר אוליבר, "אז לא מדובר בגזרה שווה. קיים חוסר איזון מאסיבי בכל הנוגע לנשק וליכולות של שני הצדדים. בעוד שרוב הרקטות שהופנו כלפי אזרחי ישראל השבוע יורטו, זה לא המקרה בהתקפות של ישראל מהאוויר. הן פגעו במטרותיהן, כולל בית במחנה פליטים, בניין של סוכנות הידיעות אל-ג'זירה, ובניין משרדים ודירות בן 13 קומות. ובעוד שישראל התעקשה כי ישנן מטרות צבאיות בבניין ההוא והרסה אותו בצורה הומנית ככל האפשר, ואפילו הזהירה אנשים לפנותו מראש, הריסת בית מגורים אזרחי ודאי נראית כפשע מלחמה, לא משנה אם אתה שולח התרעה מראש".

"הם חיים במצור חנוק כבר 14 שנה, ובישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים, פלסטינים למעשה נשלטים על ידי סוג של אפרטהייד", הוסיף אוליבר. "זו הערכה שהודהדה על ידי ארגוני זכויות אדם, הן בין-לאומיים והן ישראלים. החיים בעזה קשים גם כשלא מפציצים אותם, וממשלת ארה"ב חתמה באופן מרומז על הקו הקשה האכזרי שנקטה בו ישראל".

צפו למעלה בקטע המלא, וכן מחר (שלישי) בשירותי הוויאודי של יס, הוט וסלקום טיוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully