וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן אלנה הפגיזה, אך יש מי שחוששים שהתמונות מעזה יפגעו בסיכוייה

יניב דורנבוש, רוטרדם

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 0:25

הלילה נקבעו 50% מהניקוד, כשצוותי השיפוט קבעו את הניקוד בכל מדינה. למרות הופעה טובה, מצבה של עדן אלנה בהימורים קצת מתערער. במשלחת חוששים שהתמונות מעזה יפגעו בסיכויים של ישראל. ראש המשלחת הישראלית: "מקווה שהשיפוט יהיה ללא שיקולים אחרים"

עדן אלנה. EBU - ANDRES PUTTING,
הכל דפק כמו שצריך. עדן אלנה בחזרה/EBU - ANDRES PUTTING

השידור החי של אירוויזיון 2021 מתקיים רק ביום שלישי ב-22:00, אבל כבר הלילה (שני) נקבעו 50% מהניקוד, כשצוותי השיפוט קבעו את הניקוד בכל מדינה. עדן אלנה עלתה לבמה בשעה 22:57, זו גם השעה שתוכלו לצפות בה מחר בכאן 11 ובחינוכית 80, נתנה את כולה עם ביצוע מצוין נוסף ל-Set Me Free. בסוף השיר אמרה עדן אלנה לקהל בעברית ובערבית "תודה רבה! שוקראן". לעיתונאים אמרה: "רציתי לבכות. זה היה מדהים. אני כבר לא יכולה לחכות למחר כדי שכולכם תראו את העבודה הקשה וההשקעה של כולנו. תודה רבה לכולם על כל ההודעות והתמיכה, אני לא מפסיקה לחשוב עליכם ועל האהבה שאני מקבלת מכם".

למרות הביצועים הטובים עדן מאבדת גובה בסוכנויות ההימורים וכבר לאחר חזרת העיתונאים ישראל איבדה שני מקומות והתמקמה במקום ה-11. נזכיר: כדי להעפיל לגמר הגדול בשבת עדן אלנה צריכה לסיים בין עשרת המקומות הראשונים. בסיכויי הזכייה הכלליים ישראל נותרה במקום ה-19, ללא שינוי ממה שראינו בימים האחרונים.

השנה, כך נראה, לא רק ליכולות הווקאליות המצוינות של עדן תהיה השפעה על התוצאות, אלא גם למצב הביטחוני. העולם מתייחס יחסית בעיוורון לנזקים ולהרוגים מרקטות בישראל, ושם לב יותר לתמונות שמגיעות מעזה. ראש המשלחת הישראלית יובל פישר אמר לוואלה! תרבות בתום החזרה: ""דן הייתה מעולה וכך כל הצוות שאחראי להופעה. אני מקווה שהשיפוט יהיה בהתאם למה שראינו על הבמה וללא שיקולים אחרים".

וויליאם לי אדמס, עורך אתר וויוובלוגס, אמר לוואלה! תרבות כי הוא אופטימי באשר לסיכוייה של עדן: "עדן נתנה את ההופעה הטובה ביותר שלה. הכל עבד - התלבושת, הבימוי, הוויסל נוט. עדן אמרה 'תודה אירופה' ואירופה הקשיבה. השיר צריך לעבור לגמר". וויליאם הביע חשש שהמצב הביטחוני ישפיע על הצבעת השופטים שעלולים לחשוב איך ההצבעה שלהם תצטייר במדינה שלהם, אך החובבים שיצביעו מתייחסים למוזיקה ולא לפוליטיקה: "קשה לי להאמין שצופה בת 19 ממולדובה תחשוב על המצב הביטחוני בישראל".

עדן אלנה בחזרה גנרלית, חצי גמר אירוויזיון 2021/יניב דורנבוש

3,500 צופים נלהבים הוכנסו לאולם אהוי ברוטרדם המארחת לחזרת השופטים, 3,500 צופים נוספים יגיעו למופע החי. זה אומנם נותן אווירה חצי-נורמלית, אך לא משתווה למחיאות כפיים סוערות ותרועות של יותר מעשרת אלפים צופים באירוויזיון רגיל, שאלפים מהם עומדים קרוב לבמה. כדי להתגבר על זה, איגוד השידור האירופאי והפקת האירוויזיון ישמיעו קולות מוקלטים של מחיאות כפיים ותרועות מהקהל.

אבל לא כל מדינה תקבל את אותן מחיאות הכפיים, ממש כפי שקורה באירוויזיון נורמלי. אתם בבית תוכלו להוריד את אפליקציית האירוויזיון ולקבוע את רמת התרועות שכל מדינה תקבל. אמנם לא ניתן להצביע למדינה שבה אתם נמצאים, כך שאם אתם בישראל לא תוכלו לתת לעדן 12 נקודות, אך בהחלט תוכלו להגביר את הווליום של מחיאות הכפיים שהיא ורקדניה יקבלו בסוף השיר.

כדי להעפיל לגמר האירוויזיון שייערך במוצאי השבת עדן אלנה צריכה לסיים בין עשרת המקומות הראשונים. מול עדן יתחרו מלטה, קפריסין, ליטא, אוקראינה, רוסיה, שוודיה, קרואטיה, נורווגיה, רומניה, אזרבייג'ן, בלגיה, אוסטרליה, אירלנד, סלובניה, ומקדוניה הצפונית.

מוקדם יותר התקיימה החזרה הגנרלית הראשונה לחצי הגמר. הפעם לא מדובר בחזרות טכניות ואין הזדמנות לתקן תקלות שהיו בחזרות הראשונות. בחלק מהביצועים בחזרות המוקדמות היו בעיות בתלבושת, פעם אחת היא גם פספסה את ה"וויסל נוט", והייתה גם תקלת פירוטכניקה באשמת ההפקה ההולנדית. אבל הפעם, בחזרה הגנרלית שפתוחה לעיני הנץ של העיתונאים צמאי הדם, הכול דפק כמו שצריך. הביצוע הקולי של עדן היה מצוין, גם חילופי התלבושות, האש, ותמרות העשן. בסיום ההופעה זכתה עדן למחיאות כפיים מהקהל באולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully