וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת נגד ריקלין: "כשקוראים לעיתונאים 'תומכי טרור' - ברור מה השלב הבא"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 11:08

בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103fm אמר השר איתן גינזבורג: "חופש הביטוי הוא ערך קדוש בדמוקרטיה אבל לא יכול להיות שאנשי תקשורת יפחדו להביע דעה. כשריקלין כותב שהתקשורת יוצרת אנרכיה והציע לכנותם 'תומכי טרור', יש פה חציית קו אדום. כל אחד יודע מה יבוא אחרי כן"

דיוני ועדת החוקה  על חוק הקנסות, 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"חציית קו אדום". השר גינזבורג/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

שר התקשורת איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר היום (שלישי) כי קריאה לאנשי תקשורת "תומכי טרור" היא חצייה של קו אדום. בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103fm התייחס גינזבורג למכתב ששלח אמש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לבחון התבטאויות קשות מצד איש התקשורת שמעון ריקלין נגד עיתונאים.

"חופש הביטוי הוא ערך מקודש בדמוקרטיה אבל לא יכול להיות מצב שבו אנשי תקשורת יפחדו להביע את דעתם, יוצמדו להם מאבטחים והם יפחדו על חייהם", אמר גינזבורג. "דווקא בתקופה שבה יש הצפה כל כך חמורה והרגשות של כולנו בוערים, לקרוא לאנשי תקשורת 'תומכי טרור' זה חציית קו אדום. לכתוב שהתקשורת גורמת לאנרכיה זה חצייה של קו אדום. כי אתה יודע בדיוק מה השלב הבא שעלול לקרות. אני מכבד את הדעה של העיתונאים אבל יש גבול גם לזה".

השר הוסיף ואמר כי הוא לא רואה בשמעון ריקלין אדם פרטי בהקשר הזה. "לאמירות שלו יש משמעות ציבורית. אני מצפה ממנו לגלות אחריות לאומית, בטח בתקופה סוערת כזו. לעיתונאים יש תפקיד חשוב בעיצוב החברה הישראלית".

בתשובה לשאלתו של ינון מגל מדוע לא נזעק כשריקלין הותקף בזמן שידור של ערוץ 20 בכיכר הבימה, ענה גינזבורג שהוא בתפקידו כשר התקשורת שבועיים בלבד. "מלבד זאת, ההתבטאות שלי היא נגד כל פעולה אלימה. אני מתבטא לדברים שמוצפים כלפיי".

שמעון ריקלין בהפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, רחבת מוזיאון תל אביב, 26 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"ברור מה הדבר הבא". ריקלין/ראובן קסטרו

אתמול כאמור דרש גינזבורג ממנדלבליט לעצור את ההסתה נגד עיתונאים: "כשר התקשורת, ודווקא כמי שמאמין שתקשורת חופשית ומאוזנת היא נכס דמוקרטי שיש להגן עליו, הזדעזעתי למקרא אמירות אלו שיש בהן חשש כבד להסתה לאלימות נגד עיתונאים, מעשה חמור שלא יעלה על הדעת. חלק מעיתונאים אלו אף נושאים בתפקידם במסגרת היותם עובדי ציבור המוגנים ביתר שאת על ידי חוק העונשין, כמי שממלאים תפקיד ונותנים שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור". השר קרא ליועץ להפעיל את מערכת אכיפת החוק כדי למגר כל סכנה לעיתונאים.

בתגובה למכתב השר צייץ ריקלין: "כאשר תקפו אותי בהבימה שר התקשורת לא אמר מילה. כאשר אני טוען שהתקשורת תומכת בחלקה בטרור הוא שולח מכתב ליועץ. במשך שנים הבהירו לנו שמי שמנסה למצוא נימוקים למה גבר מכה אישה הוא למעשה תומך באלימות נגד נשים. אותו הדבר לגבי מי שמחפש נימוקים משונים למה הטרור פוגע בנו במקום לגנות אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully